Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان شورای شهر دوره پنجم تویسرکان با اختلافات عمیق اعضای شورا به تابلویی مملو از حاشیه تبدیل شد و حالا با تداوم حاشیه‌ها در شورای شهر ششم، معلوم نیست شورای شهر و شهرداری تویسرکان رنگ آرامش به خود می‌بییند یا خیر؟!

به‌گزارش ایسنا، اگر شورای شهر دوره پنجم را پرحاشیه‌ترین شورای شهر تویسرکان در سال‌های اخیر بنامیم سخن گزافه‌ای بر زبان رانده نشده و مهترین عامل این حواشی و حرف و حدیث‌های خسارت بار، اختلافات بنیادی اعضای شورای شهر با یکدیگر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پنجمین شورای شهر تویسرکان شاهد مشاجرات و منازعات داخلی شورا، شکایت قضایی اعضای شورا از یکدیگر و استعفاهای مکرر و پس گرفته شده و پس گرفته نشده بودیم و با وجود اجرای برخی امور اجرایی خوب، در مجموع شورای شهر آن شورایی نشد که مردم انتظارش را داشتند.

بیشترین زمان، توان و اوقات مفید شورای شهر دوره پنجم تویسرکان به اختلافات داخلی و شکایت‌های حقوقی اختصاص یافت تا این شورا نتواند در زمینه مدیریت امور شهری و اجرای طرح‌های اثر گذار و ماندگار آنگونه که باید و شاید موفق عمل کند.

این رشته اما انگار سر دراز دارد و اولین رد پای حاشیه در ششمین شورای شهر تویسرکان در همان زمان آغاز ثبت نام از داوطلبان حضور در میدان انتخابات شورای شهر دیده شد.

حاشیه‌های شورایی از زمانی کلید خورد که یکی از اعضای شورای شهر پنجم با وجود ثبت نام از حضور در رقابت انتخابات انصراف داد، یکی دیگر از اعضای شورای پنجم به میدان انتخابات ورود پیدا نکرد اما سه نفر از اعضای شورای دوره قبل با وجود ثبت‌نام برای حضور در میدان رقابت انتخابات از سوی مراجع ذی‌صلاح احراز صلاحیت نشدند.

هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان بر روی عدم احراز صلاحیت سه عضو سابق شورای شهر تویسرکان پافشاری کرد اما یکی از این سه نفر بالاخره موفق شد تأییدیه صلاحیت خود برای حضور در انتخابات را از مراجع بالا دستی کشوری بگیرد.

پس از آغاز دوران تبلیغات غیر رسمی و رسمی نامزدهای انتخاباتی شورای شهر، حاشیه‌ها زمانی اوج گرفت که تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و مطرح شدن راه‌های غیر قانونی و غیر متعارف برای جلب آراء مردم به خصوص در فضای مجازی در محافل مختلف دست به دست می‌شد.

نقطه تاریک و قله حاشیه ها اما زمانی بروز و ظهور پیدا کرد که پس از برگزاری انتخابات، حجت الاسلام فلاحی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان به صراحت و به‌طور رسمی از صورت گرفتن تخلفات گسترده و مخصوصاً خرید آراء در انتخابت شورای شهر تویسرکان خبر داد و تصریح کرد: متخلفانی که تخلف اثرگذار آنها محرز شود از شورا سلب عضویت می‌شوند.

همین موضوع سبب شد تا روند تأیید مراحل اجرایی انتخابات تویسرکان به‌طول بینجامد و در این میان گمانه زنی‌ها در مورد فرد یا افراد متخلف در جمع منتخبین مردم در شورای شهر بازار داغی پیدا کند.
مردم تویسرکان که انگار به حاشیه‌های انتخاباتی در شهر خود در سال‌های اخیر عادت کرده‌اند با ذهن جستجوگر و مطالبه‌گر خود دائم جویای نتیجه نهایی انتخابات شورای شهر تویسرکان می‌شدند.

تأیید دیر هنگام انتخابات شورای شهر تویسرکان موجب شد تا در روزی که تقریباً همه شهرهای کشور مراسم تحلیف اعضای شورای شهر خود را برگزار کردند، خبری از برگزاری مراسم تحلیف در تویسرکان نباشد.

در محافل عمومی مردم، نقل‌های مختلفی شنیده می‌شد و گاهی از سلب عضویت دو منتخب اصلی شورا و گاه سلب عضویت یک عضو منتخب و یک عضو علی‌البدل سخن به میان می‌آمد.

در نهایت پس از بررسی پرونده‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی در انتخابات شرای شهر تویسرکان و طی مراحل قانونی، یک نفر از منتخبان اصلی ششمین شورای شهر تویسرکان به علت تخلف خرید آراء از این شورا سلب عضویت شد و نفر اول علی‌البدل جایگزین وی در شورای شهر شد.

اما این پایان ماجرا نبود و در حالی‌که چند روز پیش مراسم تحلیف و انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر تویسرکان دون حضور رسانه‌ها برگزار شد، به یکباره "محمد کاظم گمار" که سابقه تصدی سمت شهردار تویسرکان را در کارنامه خود دارد به عنوان سرپرست شهرداری تویسرکان انتخاب و معرفی شد.

اما کمتر از ۲۴ ساعت برخی منابع خبری و محلی از استعفای گمار از سمت سرپرستی شهرداری تویسرکان خبر دادند و گمانه‌زنی‌ها برای تأیید یا رد این خبر آغاز شد.

در نهایت رئیس شورای شهر تویسرکان در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه موضوع استعفای "محمد کاظم گمار" یک سوء تفاهم بوده اعلام کرد که وی اکنون سرپرست شهرداری تویسرکان است و شهردار جدید تویسرکان با توجه به گزینه‌های مد نظر اعضای شورای شهر ظرف ۱۰ تا ۱۵ روزآینده انتخاب و معرفی می‌شود.

علی خزائی در سخنان خود تصریح کرد که به دنبال انتخاب شهرداری متعهد، متخصص، انقلاب و برخوردار از سوابق خوب اجرایی و مدیریتی هستیم.

 پس از این اظهار نظر رئیس شورای شهر تویسرکان برخی فعالان فضای مجازی تویسرکان از ثبت نام دیرهنگام و خارج از فرصت قانونی یکی از عضای اصلی شوای شهر تویسرکان خبر دادند که در صورت صحت می‌تواند موجب سلب عضویت وی از شورا شود.

به‌نظر می‌رسد امواج سهمگین و پر تلاطم دریای حاشیه‌ها در شهرداری و شورای شهر تویسرکان همچنان می‌تازند و این سوأل را در افکار عمومی شکل می‌دهند که بالاخره شهرداری و شورای شهر تویسرکان رنگ و روی آرامش را به خود می‌بینند یا خیر؟!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري شوراي شهر استانی اجتماعی شورای شهر تویسرکان شهرداری تویسرکان اعضای شورای شهر اعضای شورا سلب عضویت حاشیه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای عالی استان‌ها به شفافیت و درستکاری شورا های شهر تاکید کرد و ادامه داد: ۱۲۷ هزار شورا در سراسر کشور مشغول خدمت به مردم هستند که کوچک‌ترین کم‌ و کاستی آن‌ها مورد نقد مردم قرار می‌گیرد.

شهرام دبیری روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها به مقام و جایگاه شورا در نظام مردم سالاری تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در جهت ارج نهادن به مردم سالاری به شورای انقلاب دستور تدوین آئین‌نامه تشکیل شوراها برای اداره شهر و روستا ها را دادند و در این راستا نیز یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است. 

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به تمامی مشکلات، موانع و نارسایی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم رسیدگی می‌کنند و مردم انتظارات زیادی از عملکرد صحیح و متعهدانه شوراهای اسلامی دارند.

وی بیشترین مشکل را خطاهای ناشی از عدم اشرافیت به قانون و مقررات اعضای شورا دانست و افزود: در شورای عالی استان طرحی برای آموزش تمامی اعضای شوراها و نظارت بر روند این دوره‌ها در دست بررسی است و در این راستا نیز از مجموعه و اعضای شورای فعال تقدیر و قدردانی کرده و از افرادی که در این حوزه کم‌کاری داشته‌اند مورد تذکر قرار می‌گیرند.

دبیری تصریح کرد: شوراهای عالی استان، شهر، بخش و روستا در اسرع وقت در صحنه‌های مختلف از جمله در سیل، زلزله و موارد بحرانی در کنار مردم حضور پیدا کرده و پیگیر حل مشکلات مردم از طریق شهرداری، فرمانداری و بنیاد مسکن هستند.

وی به نقش شوراهای روستا در حل مشکلات و اختلافات روستاییان تاکید کرد و افزود: در گذشته کدخدای روستا مشکلات و اختلافات را حل می‌کردند ولی امروزه شاهد تحقق این امر به وسیله‌های شوراهای روستا هستیم و همچنین شوراهای شهر نیز ۳۴ وظیفه از جمله انتخاب شهردار دارند.

رییس شورای شهر کلانشهر تبریز از نداشتن درآمد پایدار شهرداری‌ها ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: درآمد پایدار شهرداری‌ها حدود ۱۵ درصد است ولی در کل دنیا ۸۰ درصد درآمدهای پایدار شهرداری ها از طریق عوارض تامین می‌شود. 

وی تحقق شعار سال را وظیفه شوراها دانست و تصریح کرد: یکی از وظایف شوراها برنامه‌ریزی برای مشارکت مردم در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که مطابقت کاملی با تحقق شعار سال دارد و در این راستا نیز باید قدم‌هایی خوبی در این زمینه برداریم.

دبیری تاکید کرد: در برخی از موارد ابزار های اجرایی شورای شهر تعیین نشده‌ است که از مجموعه دولت و استانداری خواستار همکاری و همیاری از طریق فرمانداری‌ها هستیم.

یحیی صدیق جهانی، نماینده شورای برتر استان در این همایش با اشاره به شعار های سالیان گذشته به نقش مردمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی تاکید کرد و افزود: اقتدار نظام جمهوری اسلامی همواره وابسته به حضور و نقش مردم در همه عرصه‌ها است.

وی اقدامات شورای اسلامی روستای علی بیگلو شبستر تشریح کرد و افزود: آسفالت ریزی، جدول‌گذاری، تجهیز معابر ورودی و خروجی روستا به دوربین‌های مداربسته در راستای افزایش امنیت اجتماعی روستاییان، احداث شهرک‌های صنفی و واحدهای کوچک صنفی، احداث بازارچه، احداث واحدهای مسکونی و واحدهای سازمانی برای اقشار نیازمند و محروم، انتقال دامداری‌ها داخل روستا به خارج محدوده طرح هادی روستایی و مدیریت فاضلاب روستا از جمله اقدامات شورای اسلامی با مشارکت مردمی است.

باقر فلاحی، نماینده شورای برتر استان به تعامل لازم میان اعضای شورا تاکید کرد و گفت: رضایتمندی، اعتماد و اطمینان مردم شهرستان عجبشیر نسبت به شورای شهر و شهرداری مثال زدنی است و این به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:  دولت باید موانع و مشکلات اداری را در راستای مشارکت مردم در جهش تولید را برطرف کنند. 

وی به تدوین طرح جامع هویت شهری تاکید کرد و افزود: ما در اکثر شهرها شاهد معضلاتی همچون ترافیک و سدمعبر هستیم که با اجرای این طرح می‌توانیم از اتلاف منابع بیت‌المال جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد