Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه انتشارات و کتاب های معاونت هنری در پنج محور به مناسبت هفته دولت از ۳۱ مرداد تا پنجم شهریور در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب ها و انتشارات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۳۲۳ عنوان در محورهای مطالعات راهبردی، پژوهش های کاربردی، کتب هنری، مکتوبات رویدادها و گزارش فعالیت ها ۱۹ مرداد آغاز ولی به دلیل تعطیلی شش روزه متوقف و از ۳۱ مرداد تا پنجم شهریو تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه شامل کتبی است که با هماهنگی و مدیریت ستاد معاونت امور هنری در ادارات کل هنرهای نمایشی، اداره کل موسیقی، اداره کل هنرهای تجسمی، اداره کل برنامه ریزی و آموزش های هنری، دبیرخانه کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور، ستاد معاونت هنری و بنیاد فرهنگی و هنری رودکی تولید، چاپ و منتشر شده است.

این نمایشگاه شامل کارنامه چهارساله (از سال ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰ ) معاونت هنری و در پنج محور: مطالعات راهبردی، پژوهش های کاربردی، کتب هنری، مکتوبات رویدادها و گزارش عملکرد است.مطالعات راهبردی شامل ۲۵ عنوان کتاب است و منظور از مطالعات راهبردی عمدتا مطالعات استراتژیک با موضوع هنر و فرهنگ و یا پژوهش های مدیریتی برای بهبود عملکرد در مدیریت کلان فرهنگ و هنر است.

مطالعات مستند سازی و بهبود فرآیندهای معاونت امور هنری، سند توسعه هنر با تاکید بر رونق اقتصاد هنر، مطالعات اجمالی آسیب شناسی مدیریت هنری، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر (چند جلدی)، اقتصاد موسیقی، رویکردهای نوین به‌ نمایش خلاق، دفتر مطالعات تاتر ۱ و ۲، سند برنامه ریزی استراتژیک بنیاد فرهنگی هنری رودکی و غیره ارائه شده است.

بخش دوم شامل پژوهش های کاربردی است که ۷۹ عنوان کتاب در این محور تولید شده است. منظور از پژوهش های کاربردی عمدتا مطالعاتی است که یا شناخت دقیق تر و علمی تر از هنرهای قلمروی معاونت امور هنری ارایه می دهد یا به شناخت وضعیت موجود با هدف و نگاه اصلاح و بهبود عملکرد منجر می شود.

بخش پژوهش های کاربردی کتاب هایی مانند کتاب مهارت آموزی کار و دانش در حوزه فرهنگ و هنر (چندجلدی)، خلاقیت و هنرهای تجسمی، مبانی فنی و هنری سالن های تاتر، استانداردهای مهارتی کار و دانش حوزه فرهنگ و هنر ، بررسی رویه ای محتوایی و فضایی آموزشگاههای هنری ایران، دانشنامه جهانی عروسکی، بیست و شش جلد فرهنگ جامع تماشاخانه های ایران و غیره را شامل می شود.

بخش سوم تولیدات هنری شامل ۱۲۰ عنوان کتاب است و این محور با موضوع تولیدات و آفرینش های خلاق و ارزنده هنری در موضوعات هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، مدو لباس، آموزش هنری تولید و عرضه شده است.

در این بخش کتاب های هنری تاریخ هنرستان موسیقی از سال ۱۲۹۷ تا ۱۳۹۷، پاپ نامه، کتاب تار، آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، دفتر تعزیه (چند جلدی)، مجموعه نمایشنامه نخل سرخ (چندجلدی)، مجموعه نمایشنامه قلم روشن، ۱۲ جلد کتاب معرفی هنرمندان پیشکسوت، شرح جامع الالحان عبادر القادر مراغه ای، رساله هفت دستگاه موسیقی ایران، نهان بر عیان، (مهندسی تصویر در نگارگری)، نگاره های شاهنامه طهماسبی، آثار خارجی موزه هنرهای معاصر تهران، مجموعه چاپ دستی موزه هنرهای معاصر تهران، از نظم تا مقام و غیره منتشر شده است.

بخش چهارم مکتوبات رویدادها و جشنواره ها و متشکل از ۶۰ عنوان کاتالوگ و مکتوبات جشنواره های هنری و رویدادها از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ است که عمدتا مانند کتب طوبای زرین و جشنواره های هنری به مجموعه ارزنده آفرینش های هنری تبدیل شده است و آثار هنری جشنواره ها را ثبت و معرفی می کنند.

در بخش کتاب های رویدادها، کتاب های جشنواره ها، رویدادها و نمایشگاه‌های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس ارائه شده است.  بخش پنجم و پایانی نیز شامل کتاب‌های گزارش عملکرد است و ۳۹ عنوان کتاب شامل گزارش‌های عملکرد ادارات کل و ستاد معاونت امور هنری در حوزه های مختلف موضوعی است.

در بخش گزارش عملکرد، کارنامه (اهم اقدامات معاونت امور هنری) ۲۲ عنوان کتاب هنرنما با موضوع گزارش عملکرد تفصیلی معاونت امور هنری از سال ۱۳۹۶ تا کنون، بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، کارنامه بنیاد رودکی از سال ۹۶ تا ۹۹ منتشر شده است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پژوهش های کاربردی موزه هنرهای معاصر معاونت امور هنری مطالعات راهبردی گزارش عملکرد هنرهای تجسمی معاونت هنری فرهنگ و هنر جشنواره ها عنوان کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «‌بخوانیم و بسازیم»، اظهار کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد،‌ هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است،‌ نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیازهای معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش،‌ مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشورها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کارهای مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آنها مفید بود؛ انتظارات خود را با آنها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • تالار وحدت میزبان هم‌نشینی شنیدنی دونوازنده مهم
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد