Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در پی سقوط شهر کابل پایتخت افغانستان به دست طالبان در یکشنبه گذشته، آمریکا، انگلیس، کانادا، دانمارک، نروژ و دیگر همپیمانان آمریکا اقدام به بستن سفارتخانه هایشان در افغانستان و خارج سازی پرسنل دیپلماتیک خود کردند.

یادداشت مذکور که بر اساس این گزارش مخاطبش بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و دیگر رهبران گروه هفت بوده به "یاری دهنده های حیاتی آمریکا" که برای حفظ امنیت شهر کابل در این پایتخت افغانستان باقی خواهند ماند اشاره کرده و لندن  نیز این گونه محاسبه کرده که این "یاری دهنده ها" اجازه خواهند داد سفارت انگلیس در افغانستان بعد از خروج نیروهای ناتو به فعالیت عادی خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به نظر می رسد که کمپین حملات برق آسای طالبان علیه شهرهای بزرگ افغانستان، که در اوایل ماه اوت شروع شده و با تصرف کابل در روز یکشنبه گذشته به اوج خود رسید، به شکل موثری این اطمینان بخشی ها را بی اثر کرده اند و اکثر همپیمانان آمریکا و خود واشنگتن به تخلیه هیاتهای دیپلماتیک خود درضمن نگرانی از آشوب و حملات طالبان پرداختند.

همچنین در یادداشت مذکور علاوه بر مطرح کردن تضمین های امنیتی، به همپیمانان آمریکا هشدار داده شده آماده یک حمله باشند و امید به منعقد شدن یک توافق صلح بین طالبان و دولت اشرف غنی در کابل بدون درگیری نداشته باشند.

این یادداشت از این صحبت کرده که این گروه شبه نظامی خواستار "آزمودن نظامی دولت افغانستان" قبل از نشستن پشت میز هر گونه مذاکره است. غنی و دیگر مقامهای ارشد افغان همچنان که طالبان چند روز پیش وارد شهر کابل شد از افغانستان فرار کردند و هیات دیپلماتیک روسیه رئیس جمهور سابق افغانستان را متهم به فرار با چند خودرو و یک هلی کوپتر پر از پول نقد کرد در حالی که غنی این ادعاها را رد کرد.

سرعت رقم خوردن سقوط دولت افغانستان برخی از همپیمانان آمریکا و کشورهای دیگر را به ابراز نگرانی از آینده عملیاتهای ملت سازی تحت رهبری آمریکا و طرح این پرسش که آیا آمریکا بعد از "رها کردن" همپیمانان افغانش حاضر به دفاع از دیگر همپیمانان است واداشت.

311311

کد خبر 1547310

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جوزف بایدن افغانستان همپیمانان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است