Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی آمل از برداشت برنج در 95 درصد مزارع شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران ردشهرستان آمل: سید حسین اسلامی با اشاره به کشت برنج در 38 هزار و 352 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان آمل، گفت: تاکنون برداشت برنج در 95 درصد مزارع شالیزاری این شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون 36 هزار و 352 هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزه و سنتی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: برداشت شالی در 36 هزار و 352 هکتار از این اراضی بصورت مکانیزه و 2 هزار هکتار دیگر بصورت سنتی انجام می شود.

اسلامی در خاتمه گفت: کشت مجدد برنج و پرورش رتون نیز تاکنون در 32 هزار هکتار اراضی این شهرستان انجام شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برداشت برنج در 95 درصد شالیزارهای آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۰۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

رحیم زاده با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا در آذربایجان شرقی از ۲۰ شهریور آغاز می شود و تا نیمه اول مهر ماه ادامه خواهد داشت گفت: کلزا محصولی راهبردی است که کشت آن به صورت قراردادی در استان انجام می‌شود. 

وی افزود: پیش بینی می‌شود از کشت پاییزه امسال حدود ۵۶۰۰ تن کلزا برداشت شود. 

عباسی رئیس جهادکشاورزی جلفا گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

 وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است. 

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال در ۸۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان دانه روغنی کلزا کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ