Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه پاشایی بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون صنایع مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزارت احسان خاندوزی بر وزارت اقتصاد گفت: از جمله عواملی که مانع شکوفایی کشور شده، سو مدیریت منابع از جمله ذخایر ارزی و طلای کشور در سال‌های اخیر بوده که هیچ نسبتی با اقتصاد مقاومتی ترسیم شده توسط نظام نداشته و حاصل سیاست‌های مقاومتی در اقتصاد کشور تاراج منابع، رانت و فساد گسترده در اقتصاد، افزایش بی سابقه حجم بدهی‌های دولت، تورم ۴۴ درصدی، رشد نقدینگی  ۳ هزار و ۷۰۰ میلیاردی و آثار سو این  شاخص‌ها در جامعه شامل گرانی، افزایش آمار فقر و بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم و تعطیلی برخی از کسب و کار‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت سیزدهم با نگاه به داخل و در چارچوب سیاست‌های کلان با رویکرد عدالت و پیشرفت آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: آن‌ها با استفاده از نیرو‌های جوان و متخصص به دنبال ارتقاء دستگاه‌های اقتصادی هستند که در این میان آقای خاندوزی چند ویژگی مهم دارد که می‌تواند کمک حال تیم اقتصادی باشد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های خاندوزی عنوان کرد: تجربه سیاستگذاری در مرکز پژوهش‌های مجلس، ارتباط و تعامل با مجلس و همچنین ارتباط با دانشگاهیان می‌تواند حلقه‌ای را تشکیل دهد تا وزارت اقتصاد از ظرفیت قانونگذاران و پژوهشگران استفاده کند. همچنین وی فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه نیاز‌های اقتصادی داشته است.

پاشایی بهرام ادامه داد: وی کتاب اقتصاد ایران را در دانشگاه تدریس می‌کند لذا اقتصاد کشور را به خوبی می‌شناسد، همچنین وی روحیه کار گروهی داشته که از الزامات اصلاح شرایط اقتصادی فعلی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم فعال سازی ستاد اقتصادی دولت و اصلاح نظام مالیاتی و گمرک را از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی دانست و افزود: بزرگ‌ترین چالش اقتصاد قدرت بانک‌های کشور است که وی اصلاح نظام پولی و بانکی را در دستورکار خود قرار داده است.

وی افزود: همچنین هم اکنون شاهد تاراج سرمایه مردم در بورس و عدم اعتماد مردم به صنایع و سرمایه مردم بوده ایم که بهبود محیط کسب وکار و شفافیت مالی و تسویه بدهی‌های دولت که تثبیت دارایی‌های آن را به دنبال دارد در دستورکار وی است.

پاشایی بهرام در ادامه با اشاره به اظهارات برخی مبنی بر عدم اعتقاد خاندوزی به اقتصاد مقاومتی، گفت: وی مقالات علمی متعددی در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد و در زمان حضور خود در مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه اقداماتی داشته و همچنین یادداشت‌هایی در این خصوص در سایت khamenei.ir داشته است، همچنین تکیه بر بودجه با استفاده از مالیات از برنامه‌های وی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به انتظار نمایندگان از خاندوزی در صورت تصدی پست وزارت اقتصاد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم وی برنامه‌های خود را عملی کرده و زمانی که وارد وزارتخانه شد دچار روزمرگی نشود و مسیر تحول گرایی خود را حفظ کند؛ مردم از وضع فعلی به ستوه آمده و سفره آن‌ها کوچک شده است لذا انتظار داریم وی اقتصادی را که ۶۰ ساله‌ها تخریب کرده اند، اصلاح کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟