Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با وجود تصمیم ستاد کرونا مبنی بر ادامه ممنوعیت فعالیت برخی اصناف، تعدادی از اصناف و مشاغل بدون توجه به دستورالعمل‌ها با تصور اتمام محدودیت‌ها و کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، پیک پنجم کرونا در استان کرمانشاه در اوج خود قرار دارد و از طرفی تعطیلی و محدودیت‌های چند روزه به اتمام رسیده و مشاغل و اصناف فعالیت خود را همچون گذشته از سر گرفته‌اند در حالی که دستورالعمل جدیدی از سوی ستاد ملی کرونا در رابطه با فعالیت اصناف و مشاغل ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مشاغل که فعالیت آن‌ها براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است هنوز در حال فعالیت هستند و این موضوع در برخی محلات شهر کرمانشاه همچون مسکن، دولت‌آباد و وزیری بیش از سایر مناطق به چشم می‌خورد.

وضعیت برخی از این مناطق به گونه‌ای است که نه‌تنها پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا بلکه نکات بهداشتی بسیار ساده نیز نادیده گرفته می‌شود و برخی از نانوایی‌ها نیز بدون توجه به شیوع کرونا همچون گذشته و بدون استفاده از الکل و گیره تحویل نان به توزیع نان می‌پردازند.

این در حالی است که در این شرایط فعالیت مشاغل عرضه کننده مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید براساس موازین بهداشتی فعالیت کنند، به طور نمونه رستوران‌ها مواد غذایی را باید به صورت بیرون‌بر عرضه کنند در غیر این صورت جریمه سنگینی برای آن‌ها اعمال می‌شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییراتی در مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار داشت: در این نشست اعلام شد برخی از امکان همچون استخرها، سالن‌های ورزشی تعطیل هستند و رستوران‌ها می‌توانند غذا را تنها به صورت بیرون‌بر عرضه کنند.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه تا یک هفته دیگر ممنوع است عنوان کرد: تردد در شهرهای قرمز تا پنجم شهریور ممنوع است.

بازوند با اشاره به مصوبات ستاد استانی کرونا افزود: مقرر شد بیمارستان سیار تخصصی متعلق به نیروی زمینی سپاه با ظرفیت 50 تخت در استان راه‌اندازی شود و مشکل برق آن رفع شده و به ظرفیت تخت‌های استان افزوده می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برنامه‌ریزی برای پیک پنجم در استان حدود 2000 تخت است که امید داریم هیچگاه پر نشود.  

آزمایشگاه و مرکز سی تی اسکن در بخش جدید کرونایی بندرعباس راه اندازی می‌شود کارمند متخلف بیمارستان شهید محمدی بندرعباس دستگیر شد/کشف مقادیر زیادی داروی ضد کرونا در منزل متهم استاندار کرمان: کارهای سلبی در مقابله با کرونا دیگر پاسخگو نیست

رعایت 70 درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اصناف کرمانشاه

رامین پهلوانی معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه شرایط فعالیت اصناف نسبت به هفته گذشته تغییر کرده است اظهار داشت: دستورالعمل جدید ستاد کرونا در زمینه فعالیت اصناف به ما ابلاغ شده که براساس آن استخرها و باشگاه‌های ورزشی و هفت گروه شغلی اجازه فعالیت ندارند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته گروه‌های شغلی دو، سه و چهار تعطیل بودند اما براساس مصوبه جدید گروه دو اجازه فعالیت دارند عنوان کرد: پاساژهای سرپوشیده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت دارند.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته گذشته 65 تا 70 درصد اصناف کرمانشاه با مصوبات ستاد کرونا همکاری داشتند گفت: برخی مناطق همچون مسکن، جعفرآباد، دولت آباد و وزیری خیلی همکاری ندارند و نیازمند اقدامات فرهنگی است.

وی با تأکید بر همکاری تمامی دستگاه‌ها در زمینه اجرای مصوبات ستاد کرونا عنوان کرد: زمانی که ما اصرار بر تعطیلی بازار داشتیم اتوبوس‌ها مملو از مسافر بود و باید همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش کنند.

پهلوانی با اشاره به نظارت اتاق اصناف بر رعایت موازین بهداشتی در قالب گشت‌های مشترک با معاونت غذا و دارو بهداشت گفت: وسعت بازار بسیار و تعداد بازرسان محدود است و مردم برای همکاری با بازرسان می‌توانند موارد تخلف را به شماره 124 اطلاع دهند.

وی افزود: بنابر دستور مرجع قضایی، برای رستوران‌هایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند و مواد غذایی در داخل رستوران برای مشتری سرو شود جریمه سنگین اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس اصناف کرمانشاه مصوبات ستاد ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی روز شنبه، از شلوغی محورهای استان از بعدازظهر امروز خبر داد و از رانندگان خواست با توجه به لغزندگی جاده‌ها بیشتر احتیاط کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالحسین زارع امروز _ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران در اکثر محورهای استان گفت: به جز سه شهرستان غربی استان، تقریباً در تمامی محورهای استان بارندگی داریم.

وی با اشاره به لغزنده بودن محورهای استان، از رانندگان خواست تا بیش از هر زمان دیگر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه بارندگی‌های اخیر تاکنون حادثه مهم جاده‌ای نداشته و تصادف زنجیره‌ای هم گزارش نشده است.

وی در ادامه به تعطیلات پایان هفته اشاره و تصریح کرد: با توجه به تعطیلی روز شنبه پیش بینی می‌شود از امروز بعدازظهر شاهد شروع موج سفرها باشیم که تا بعدازظهر روز شنبه ادامه خواهد داشت.

زارع افزود: با توجه به تجارب گذشته، عمده محورهای پرترافیک ما در این تعطیلات، محورهای منتهی به اورامانات و تفرجگاه‌های استان و نیز محورهای منتهی به آرامستان ها خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها تا فردا، در شرایط لغزندگی و شلوغی محورها، رعایت قوانین بویژه رعایت سرعت مطمئنه بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: همچنین در این شرایط رعایت فاصله طولی و خودداری از سبقت غیرمجاز اهمیت دوچندان می‌یابد.

زارع گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ تیمی گشتی محورهای استان را تحت رصد دارند و در کنار آنها بیش از ۱۰۰ دوربین ثابت و سیار تخلفات جاده‌ای را ثبت می‌کنند.

کد خبر 750100

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه رانندگان احتیاط کنند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • عادی‌سازی بی‌حجابی؛ شبیخون فرهنگی
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند