Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندر خطایی از رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار پس از ۱۳ سال با همت اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف شهرستان شوش خبرداد و گفت: سال ۱۳۸۷ در نزاعی یک نفر در شوش به قتل می‌رسد و پس از این حادثه بین خانواده قاتل و مقتول اختلاف شدیدی بوجود می‌آید و اولیای دم به دنبال انتقام از خانواده قاتل بودند که به واسطه خیرین، مصلحین، برخی از اعضاء شورای حل اختلاف و بزرگان این خانواده مسیر قانونی را بر انتقام ترجیح می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، وی افزود: در این ۱۳ سال خانواده قاتل بزرگان و خیرین زیادی را واسطه قرار دادند تا بلکه اولیای دم را راضی به عفو و بخشش فرزند خود کنند، ولی نتیجه‌ ای حاصل نشد، با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست کمک از شورای حل اختلاف شوش، با دستور قضایی پرونده جهت ایجاد صلح و سازش به شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد.

سرنوشت اعدامی در شوش

رئیس دادگستری شوش خاطر نشان کرد: اولیای دم در این ۱۳ سال به اجرای حکم قصاص قاتل فرزند خود اصرار داشتند، ولی با ورود اعضای شعبه ویژه عشایر شورای حل اختلاف این شهرستان روزنه امیدی گشوده شد و بلافاصله با برگزاری جلسات متعددی با خانواده مقتول، زمینه عفو و بخشش قاتل را فراهم کردند.

رئیس دادگستری شوش ضمن قدردانی از اولیای دم و همچنین تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه عشایر، بزرگان، سران عشایر، معتمدین و خیرین این شهرستان، گفت: کسانی که عفو و بخشش می‌کنند و در زمینه اصلاح ذات البین قدم برمی‌دارند، بدون شک نزد خداوند متعال، عزیز هستند و همیشه در تاریخ ماندگار خواهند بود لذا حلاوتی که در عفو و گذشت است در انتقام نیست و اولیای دم با گذشت از خون فرزند خود، کار بسیار بزرگ و خداپسندانه‌ای انجام دادند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قصاص قتل اعدامی اخبار حوادث اعدام قصاص قصاص نفس قصاص قاتل سهام عدالت قیمت خودرو کرونا امیر تتلو تتلو کرونا سارا و نیکا سارا و نیکا در پایتخت قیمت سارا و نیکا فرقانی شورای حل اختلاف شعبه ویژه عشایر اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان ‌

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی شادگان از دستگیری قاتلی که سه نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ سید قاسم موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: روز گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

 فرمانده انتظامی شادگان با بیان اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟