Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، «روز‌های سخت و سیاه کرونا در مشهد»این عبارات آنقدر تکرار شده است که شاید دیگر اثر ذاتی خود را از دست داده است.

حال مشهد وخیم است. از در و دیوار شهر غم می‌بارد. همه جا صف است.. صف‌هایی که بوی مرگ می‌دهد. این خیابان صف تست کرونا، آن طرف‌تر صف دارو، مقابل بیمارستان‌ها صف بستری، صف تزریق رمدیسیویر و حالا هم صف‌های عریض و طویل برای اکسیژن صف‌هایی برای ادامه نفس کشیدن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

شلوغی بولوار پیامبر اعظم مشهد گواه این ادعاست. دردناک‌تر از شلوغی و صف‌های همراهان بیمار برای دریافت اکسیژن، عدم فعالیت ۳ مرکز از ۴ مرکز توزیع اکسیژن در این بولوار است که گلایه شهروندان را به صدای اعتراض تبدیل کرده است.

تنها یک مرکز فعال

فروزان‌نیا یکی از شهروندانی است که برای پر کردن کپسول اکسیژن مادرش به محل مرکز خوراکیان آمده است، این شهروند با ابراز گلایه از تعطیلی سه مرکز دیگر توزیع اکسیژن در این بولوار می‌گوید: همه همراهان بیمار تا دیروقت و حتی از صبح زود اینجا منتطر پر کردن کپسول هستند. سه مرکز دیگر در این راسته وجود دارد، اما تنها اکسیژن خوراکیان فعال است.

بیشتر بخوانید

تامین کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی توسط دانش‌آموزان مشهدی

او افزود: روز گذشته همراه بیماری اینجا آمده بود با التماس درخواست داشت زودتر نوبتش شود می‌گفت اگر نیم ساعت دیرتر برسم خواهرم از دست می‌رود. بدون اکسیژن علایم حیاتی‌اش به شدت افت می‌کند و عدد اکسیژن خونش به مرز۷۵ می‌رسد.

تنها یک مرکز با نرخ مناسب

فریدونی شهروند دیگری است که از این وضعیت گلایه دارد او می‌گوید: برای یک بیمار کرونایی چند بار باید در صف باشیم. صف دارو -صف بستری- صف تزریق امپول -صف سرم و حالا هم صف اکسیژن به خدا خسته شدیم.

او افزود: روز گذشته در خیابان چمران کپسول اکسیژن را مثلا پر کردم. فروشنده بی انصاف ادعا کرد کپسول کاملا پر شده و مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هم دریافت کرد. اما کپسول حتی یک ساعت برای بیمار جواب نداد. مشخص بود کپسول را نیمه پر کرده است.

او ادامه داد: در حال حاضر تنها مرکز خوراکیان با سی هزار تومان کپسول را پر می‌کند چرا هیچ کس به داد ما نمی‌رسد. مشهد به این بزرگی باید تنها یک مرکز برای پر کردن اکسیژن داشته باشد؟

سه مرکز دیگر تعطیل نیست

در همین راستا و به دنبال پیگیری موضوع عباس اخوان کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: طبق بررسی میدانی ما از مراکز مستقر در بولوار پیامبر اعظم مشهد این واحد‌ها فعال هستند، اما پاسخگویی آن‌ها تنها به مراکز درمانی و بیمارستان‌های مشهد است.

او افزود: این مراکز پاسخگویی به شهروندان ندارند به همین دلیل شهروندان به هنگام مراجعه با در‌های بسته مواجه می‌شوند و گمان می‌کنند این مراکز تعطیل است.

نیاز خانگی شهروندان به زودی مرتفع می‌شود

 کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: طبیعتا، چون تقاضا زیاد شده کمی مشکلات در تهیه و توزیع به وجود آمده که این واحد‌ها نیز در مقابل ساعات کار خود را به دو شیفت و سه شیفت کار تغییر داده اند.

اخوان بیان کرد: انتظار شهروندان تامین اکسیژن بیماران مبتلا در منازل است که تامین این خواسته خارج از ظرفیت این واحدهاست.

او با اشاره به اینکه در جلسه‌ای برای تامین نیاز مردم در شبکه خانگی نیز تدابیری صورت گرفته است تصریح کرد: خروجی جلسه این بود که به زودی مراکزی در سطح شهر مشخص شود تا کپسول‌های اکسیژن بیماران خانگی در این مراکز پر شود.

تزریق ۵۰ تن اکسیژن مایع به استان

کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی تاکید کرد: تدبیر دیگری هم برای رفع این نوع مشکلات در نظر گرفته شده که بر اساس آن به طور همزمان ورودی اکسیژن مایع به استان هم صورت بگیرد. ظرف یکی دو روز گذشته بالغ بر ۵۰ تن اکسیژن مایع به استان تزریق شد.

اخوان اظهار کرد: وقتی تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی محقق شود دیگر مراکز مانند مراکز مستقر در بولوار پیامبر اعظم راحت‌تر می‌توانند به نیاز‌های شهروندان پاسخگو باشند.

او افزود: در خصوص عملکرد بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی در حوزه کپسول اکسیژن در سطح استان ۳۲ مورد بازرسی گزارش شده است که از این تعداد ۸ مورد از پرونده‌ها غیر متخلف و ۱۴ مورد متخلف به ثبت رسیده است. ارزش ریالی این تخلفات نیز حدود ۷۴۹ میلیارد ریال بوده است.

کارشناس مسئول اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی با بیان اینه این مبلغ تخلف برای رسیدگی به مراجع ذی ربط ارجاع داده شده است ادامه داد:کمبود در این حوزه وجود ندارد و تلاش بر این است که عرضه اکسیژن را بالاتر ببریم.

منبع: شهرآرا نیوز

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کپسول اکسیژن بیماری کرونا کپسول اکسیژن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد

محمد میری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان رضوی از هزار و ۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

او با بیان اینکه برداشت گل از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مناطق گرمسیر به ترتیب تا سایر مناطق آغاز می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گل محمدی‌تر در استان برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: اکنون در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

میری با بیان اینکه میزان اشتغالزایی در طول دوره برداشت گل محمدی حدود ۴۲۰ هزار نفر روز است، بیان کرد: امسال تولید گل محمدی در خراسان رضوی، ۲ هزار و ۸۰۰ تن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گل محمدی تولیدی استان فراوری شده و به تولید گلاب می‌رسد، تصریح کرد: خراسان رضوی از نظر سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم در میان سایر استان‌های کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود