Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پویش از سوی اتاق اصناف مشهد و با همراهی گسترده مردمی ایجاد شده است و کمکهای مردمی در قالب مالی و کالایی با هدف کمک به فراهم کردن اکسیژن بیماران درگیر کرونا جمع‌آوری و به متقاضیان اهدا می‌شود.

در شرایط کنونی شهروندان مشهدی برای خرید و یا اجاره هر کپسول اکسیژن مجبور به پرداخت مبالغ زیادی می‌شوند و به دلیل نیاز فراوان و تعداد مبتلایان بسیار کرونایی تهیه، کرایه و شارژ هر کپسول اکسیژن در مشهد یکی از معضلات مهم در فرآیند درمان بیماران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان، هر کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری حدود ۶ ساعت اکسیژن مصرفی دارد و پس از این مدت باید دوباه پر شود، از این رو  بسیاری از اطرافیان و خانواده های بیماران کرونایی با توجه به کمبود مراکز شارژ و فاصله طولانی تا مرکز شهر مشهد  مجبور به مراجعه چندباره به این مراکز و ایستادن در صف‌های طولانی هستند.
برای حل این معضل برخی از  مراکز کرایه و شارژ اکسیژن به صورت ۲۴ ساعته مشغول کار هستند و چندین مرکز هم به‌ صورت خیریه توسط مردم ایجاد شده و در حال خدمات‌دهی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.
تامین اکسیژن بیمارستانهای مشهد نیز علاوه بر کپسولهای اکسیژن از طریق دستگاههای اکسیژن ساز در بیمارستانها  انجام می‌شود که آن هم با چالشها و معضلات خاص خود رو به روست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا در سخنانی در مشهد گفت: در حالت عادی برای بیمار دچار کمبود اکسیژن چهار تا پنج لیتر اکسیژن در دقیقه لازم است در حالی که برای بیماران کرونایی نیاز به اکسیژن بسته به بستری‌شدن در بخشهای عادی یا بخش مراقبت‌های ویژه بین ۲۵ تا ۳۵ لیتر در هر دقیقه برآورد می‌شود.
به گفته دکتر سعید نمکی طی یک سال اخیر  ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی در بیمارستانهای کشور راه‌اندازی شده است.

 اکسیژن به شدت کمیاب شده است  
رییس اتاق اصناف مشهد هم در  این خصوص گفت: با توجه به گسترش بیش از حد شیوع کرونا و نیاز به کپسول اکسیژن ویژه بیماران کرونایی، کپسولهای اکسیژن دیگر به مصارف صنفی و صنعتی نخواهد رسید و به  این منظور نیز کپسولهای اکسیژن زیادی از صنوف جمع آوری شده است.
محمود بنانژاد افزود: صنوف مصرف کننده کپسولهای اکسیژن مانند صنف صافکاران و برخی دیگر از صنوف تولیدی طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا موظف شدند که کپسولهای خود را به صورت امانی به مراکز درمانی واگذار کنند.
وی اضافه کرد: صنف تجهیزات پزشکی نیز کپسولهای اکسیژن عرضه کرده اما نیاز بیش از حد و تولید کپسولهای اکسیژن در خراسان رضوی به ویژه مشهد هم محدود است  بنابراین در شرایط کنونی از خارج استان نیز  برای تامین کپسول اکسیژن اقدام می شود.
رییس اتاق اصناف مشهد گفت: با توجه به درگیری تعداد زیادی از همشهریان به بیماری کرونا اقلام مصرفی مانند دارو، سرم و کپسول اکسیژن به شدت کمیاب یا گران شده است و تامین آن برای مردم و همچنین بیمارستانها مشکل  است.
بنا نژاد افزود: برای کمک به  تامین اکسیژن یبماران کرونایی پویشی به نام "نذر نفس" از سوی اتاق اصناف مشهد و با همراهی گسترده مردم ایجاد شده است که در این پویش کمکهای مردمی در قالب مالی و کالایی جمع آوری و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و کمیته نیازسنجی استانداری در این زمینه هزینه خواهد شد.
وی اضافه کرد: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۳۵۳۲۳۲ در بانک ملی به نام اتاق اصناف مشهد برای این امر خیر در نظر گرفته شده است و اعضای زیرپوشش اتجادیه و مردم می توانند مبالغ خود را به این شماره کارت واریز کنند و یا کالاهای خود را به اتاق اصناف مشهد تحویل دهند.

خیرین و تامین اکسیژن
 معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم گفت: بقاع متبرکه امامزادگان استان ۵۰۰ کپسول اکسیژن را به صورت امانی در اختیار بیماران کرونایی استان قرار دادند.
حجت الاسلام جمال ایزدی افزود: با افزایش تعداد بیماران کرونایی و نیاز آنان به اکسیژن، کپسولهای اکسیژنی که در بقاع متبرکه وجود داشت به بیماران اختصاص یافت.
مدیر بیمارستان شهید کامیاب مشهد نیز گفت: مشارکت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در موج پنجم کرونا قابل توجه بوده است و با حمایت‌ نقدی و غیرنقدی آنان ۱۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری برای استفاده بیماران خریداری شد.
دکتر مسعود خانی افزود: تمام بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب، مبتلا به ویروس دلتا هستند و وضعیت چندان خوبی ندارند.

بهره‌برداری از واحد تولید گاز اکسیژن
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  این زمینه گفت: با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا و افزایش نیاز بیماران به کپسول اکسیژن، مقدمات راه‌اندازی یک واحد تولیدی گاز اکسیژن با ظرفیت تولید روزانه هزار کپسول ۴۰ لیتری در مشهد فراهم شد.
حسن حسینی افزود: در حالی که ۱۱ کارخانه تولید اکسیژن در خراسان رضوی و چهار واحد تولیدی اکسیژن در مشهد با تمام ظرفیت خود مشغول تولید هستند هنوز میزان تولید این واحدها جوابگوی نیاز بیماران کرونایی نیست.
وی اضافه کرد: از این رو یکی از سرمایه گذاران نسبت به راه اندازی کارخانه بزرگ تولید اکسیژن در یک سوله واقع شهرک صنعتی توس در مجاورت مشهد اعلام آمادگی کرد که در بازدید مسوولان از محل، صدور جواز تاسیس و رفع مشکل آب، برق و گاز این واحد سرعت گرفت.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینک سالن های تولید این کارخانه در شهرک صنعتی توس آماده و ماشین آلات آن نصب است و جواز تاسیس به سرعت برای این واحد صادر و زیرساختهای مورد نیاز آن تامین می شود تا با تولید روزانه هزار کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری، بتواند ضمن اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را تامین کند.
حسینی افزود: سرمایه گذار این کارخانه تولید اکسیژن می‌تواند ظرفیت تولید آن را تا ۱۰ هزار کپسول در روز نیز افزایش دهد.
وی اضافه کرد: چهار کارخانه تولید گاز اکسیژن در مشهد روزانه ۵۶ هزار لیتر تولید کرده و تحویل مراکز درمانی می دهند اما باز هم پاسخگوی نیاز بیماران نیست که امیدواریم با راه اندازی این کارخانه جدید بتوان نیاز بیماران به کپسول اکسیژن را تامین کرد.  

تهیه اکسیژن مورد نیاز از استانهای دیگر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم از تهیه ۶۰۰ کپسول ۴۰ لیتری  اکسیژن برای استفاده بیماران کرونایی بیمارستان‌های استان  توسط بخش خصوصی طی هفته‌های اخیر خبر داد.
مرتضی اشرفی افزود: ۱۰۰ کپسول دیگر نیز خریداری شده و در حال حمل به استان خراسان رضوی است و آمادگی خریداری تعداد بیشتری بر اساس اعلام کمیته نیاز سنجی وجود دارد.
وی همچنین از هماهنگی‌های لازم استاندار برای ورود اکسیژن مایع از استان‌های دیگر خبر داد و گفت: محموله‌های اکسیژن ۲۰ کیلویی از عسلویه و همچنین فولاد مبارکه در حال بارگیری و حمل به سمت استان خراسان رضوی است.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. روزانه بیش از  ۸۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان خراسان رضوی بستری می شوند که ۷۰ درصد آنها در شهر مشهد تحت درمان قرار دارند.

ظبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی  ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز شنبه ۳۰ مرداد ۵۴۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۱هزار و ۳۵۴ تن رسید.

در این مدت ۲۴ هزار و ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۶۶ نفر از آنها بستری شدند. تاکنون ۱۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۲۵۷ نفر دُز اول واکسن کرونا و پنج میلیون و ۵۳۱ هزار و ۲۵۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۲ میلیون و هفت هزار و ۵۱۴ دُز رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۶۴۰ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا دستگاه اکسیژن ساز مشهد دانشگاه علوم پزشکی کپسول اکسیژن شهر مشهد سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا دستگاه اکسیژن ساز کرونا ویروس کرونا دستگاه اکسیژن ساز مشهد دانشگاه علوم پزشکی کپسول اکسیژن شهر مشهد سعید نمکی بیماران کرونایی کپسولهای اکسیژن اتاق اصناف مشهد نیاز بیماران تامین اکسیژن کپسول اکسیژن خراسان رضوی راه اندازی ۴۰ لیتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۷۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله