Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناخدا حبیب خلیل‌اف و دریادار عبدالوهاب طاهری فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد سازماندهی و اجرای مسابقه «جام دریا» که در چارچوب «بازی‌های بین المللی ارتش- ۲۰۲۱» برگزار می‌شود، تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریادار طاهری در این دیدار از حضور نظامیان جمهوری آذربایجان در ایران ابراز خشنودی و برای آن‌ها در این مسابقات آرزوی موفقیت کرد. ناخدا حبیب خلیل‌اف، معاون فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان نیز از همتای ایرانی خود برای برگزاری مسابقه جام دریا در ایران در سال جاری تشکر و تاکید کرد که این مسابقه به منظور افزایش بیشتر روابط دوستانه بین کشور‌های شرکت کننده و افزایش سطح آمادگی نظامی طرفین است.

خبرگزاری «ترند نیوز» نیز گزارش داد که این مسابقات از چهارشنبه هفته جاری در شهر بندری انزلی با مسابقات شلیک توپخانه، کنترل و نجات کشتی آسیب دیده و آموزش دریایی برگزار می‌شود.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز چندی قبل از حضور دو فروند شناور نظامی این کشور در بندر انزلی برای شرکت در مسابقات بین المللی دریایی خبر داد. ژنرال «ذاکر حسنوف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تجهیزات خدمه شرکت کننده در این مسابقات بین‌المللی و همچنین میزان آمادگی کشتی‌ها و پرسنل نظامی بازدید کرد.

قرار است ۶۶ ملوان نیروی دریایی جمهوری آذربایجان با شناور‌های گشتی «جی-۱۲۲» و «جی-۱۲۴» در مسابقاتی که در بندر انزلی در ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند. ابن شناور‌ها ساخت روسیه و قایق گشتی ضد زیردریایی «کلاس اوسا» هستند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان برای پرسنل نظامی این کشور که قرار است عازم بندر انزلی شوند، آرزوی موفقیت کرد.

مسابقات بین المللی نظامی «جام دریا» در چند سال اخیر همه ساله با حضور چهار کشور حاشیه خزر (ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان) در آب‌های ساحلی جمهوری آذربایجان برگزار شده است. جمهوری اسلامی ایران در سال جاری برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی نظامی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همکاری نظامی ایران و جمهوری آذربایجان نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی جمهوری آذربایجان مسابقات بین المللی جمهوری آذربایجان نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»

مسئله واگذاری روستاهای ارمنستان به جمهوری آذربایجان به موضوع جنجال برانگیزی بدل شده است. در همین راستا، نیروهای پلیس ارمنستان روز جمعه با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «آرمن‌پرس»، نخست‌وزیر ارمنستان تاکید می‌کند که این تصمیمات برای «تثبیت تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان» اتخاذ شده است.

پاشینیان طی سخنرانی در یک سالن تئاتر در شهر «گاوار» ارمنستان بیان کرد: «یکی از شهروندان از من پرسید که چرا روستاهای خود را به آذربایجان واگذار می‌کنیم. این یک سوال بسیار مهم است. اکنون نمی‌خواهم آنچه را قبلا در برخی سطوح سیاسی گفته‌ام بازگو کنم - در این خصوص که هرگز چنین روستاهایی در ارمنستان وجود نداشته است - اما می‌خواهم مورد بسیار مهمی را بیان کنم. چرا ما چنین تصمیم‌هایی می‌گیریم؟ ما این تصمیم‌ها را می‌گیریم تا تمامیت ارضی ارمنستان را تثبیت کنیم.»

او تاکید کرد: «پست‌های نصب ‌شده در مرز ارمنستان و آذربایجان به عنوان سنگ بنای تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است. ما این تصمیمات را با این درک می‌گیریم که اگر یکی از پیش نیازهای اساسی دولت شهروندان آن باشند، دومین پیش نیاز سرزمین و تمامیت ارضی آن است. تمامیت ارضی به چه معناست؟ تمامیت ارضی به قلمرو شناخته شده بین‌المللی یک کشور اشاره دارد. ممکن است سرزمینی وجود داشته باشد، اما ممکن است در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشود.»

وزارت کشور جمهوری آذربایجان هفته گذشته اعلام کرد که ارمنستان تعیین مرز با جمهوری آذربایجان در بخش باغانیس-ووسکپار در استان تاووش را آغاز کرده است. اما این وزارتخانه در بیانیه‌اش تاکید کرد: «به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی