Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@21:03:29 GMT

رباتی که در بدن قند خون را تنظیم می کند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۳۸۷۹

رباتی که در بدن قند خون را تنظیم می کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، گروهی از محققان ایتالیایی به تازگی مقاله‌ای در مجله‌ "Science Robotics" منتشر کرده‌اند و در آن سیستم دو بخشی به نام  "PILLSID" را معرفی کرده‌اند. این سیستم شامل یک پمپ انسولین قابل کاشت در بخش شکمی و کپسول‌های مغناطیسی قابل بلع حاوی هورمون انسولین برای شارژ کردن این پمپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دیلی‌میل، بیشتر افرادی که به دیابت مبتلا هستند برای تنظیم قند خون خود باید روزانه حداقل دو دوز انسولین تزریق کنند. در حال حاضر محققان برای آسان‌تر کردن این فرآیند بر روی رباتی کار می‌کنند که درون بدن قرار می‌گیرد و با یک کپسول خوراکی شارژ می‌شود.

این دستگاه که اندازه‌ای مشابه یک تلفن همراه کوچک دارد، کپسول‌ها را با نیروی مغناطیسی به سمت خود می‌کشد و آن‌ها را در جهت مورد نظر قرار می‌دهد و سپس هورمون آزاد می‌شود. پس از آن کپسول مسیر طبیعی خود را در سیستم گوارش ادامه داده و در نهایت از بدن خارج می‌شود.

هر زمانی که بیماران نیاز به پرکردن مجدد پمپ انسولین داشته باشند، می‌توانند با بلعیدن این کپسول‌ها آن را شارژ کنند.

آریانا منسیاسی(Arianna Menciassi)، یکی از نویسندگان این مقاله و استاد رباتیک پزشکی و زیست مهندسی می‌گوید: این فرآیند مشابه پرتاب موشک به سمت ایستگاه فضایی است.

محققان "PILLSID" را بر روی خوک‌ها مورد آزمایش قرار دادند و نتایج آن‌ها موفقیت آمیز بود.

نتایج نشان می‌دهد که پمپ انسولین می‌تواند برای چندین ساعت قند خون افراد را کنترل کند. محققان هنوز این دستگاه را بر روی انسان‌ها آزمایش نکرده‌اند.

در آزمایش‌های انسانی قرار است این پمپ انسولین در دیواره‌ شکمی متصل به روده کوچک قرار بگیرد تا انسولین به طور خاص به این منطقه منتقل شود.

محققان معتقدند این دستگاه برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع اول هستند و باید روزانه انسولین تزریق کنند مناسب است.

این دستگاه ۱۶۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۷۸ در ۶۳ در ۳۵ میلی‌متر است.

دستگاه‌هایی مشابه این دستگاه که با فشار یک دکمه دارو را به بدن منتقل می‌کنند در حال حاضر وجود دارند اما برخلاف این دستگاه جدید، در بیرون بدن قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های مشابهی که درون بدن قرار می‌گیرند نیز برای شارژ مجدد نیاز به لوله‌ای در خارج بدن دارند.

منسیاسی و همکارانش می‌گویند: از این دستگاه می‌توان برای دارورسانی به بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، لوزالمعده، معده و روده بزرگ نیز استفاده کرد.

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( بروزرسانی جدید ) یک آنتی‌ بادی برای همه‌ جهش‌های کووید-۱۹ ۱۵ نشانه افراد مبتلا به کرونا دلتا واکسن فایزر یا آسترازنکا، کدامیک مقاوم تر است؟ فاموتیدین و آسپرین در کاهش شدت بیماری کووید ۱۹ مفید هستند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیابت پمپ انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این میوه را حتما قبل از خواب بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

برخی محققان به این نتیجه رسیده اند خوردن موز می‌تواند برای رفع کم خوابی مفید باشد. 

موز منبع خوبی از منیزیم است که می‌تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند.

این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B ۶، فیبر و کربوهیدرات است. دقیقاً همین مواد مغذی هستند که کمک قابل توجهی به بهبود خواب می‌کنند. برای مثال، پتاسیم و منیزیم، فشار خون را کاهش داده و گروه‌های عضلانی را آرام می‌کند. این دو اثر در حال حاضر منجر به خواب راحت و آرام‌تر می‌شوند.

موز، فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. اسید آمینه تریپتوفان یک تنظیم کننده طبیعی خواب است که حتی در برخی از دارو‌های بی خوابی استفاده می‌شود. با پیوستن تریپتوفان به منیزیم، بدن شروع به تنظیم تولید سروتونین و ملاتونین می‌کند.

هورمون اول به کاهش استرس کمک می‌کند، در حالی که هورمون دوم باعث می‌شود که فرد خوب بخوابد.

موز باعث افزایش وزن نمی‌شود و به راحتی توسط بدن جذب و هضم می‌شود. بهتر است این میوه به عنوان آخرین وعده غذایی، حداقل یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنید

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور