Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام‌جم آنلاین ، هواوی با عرضه سیستم HiCar در سال ۲۰۱۹ بطور جدی وارد صنعت خودرو شد. این سیستم به رانندگان اجازه می‌دهد خودرو‌های خود را به تلفن‌های همراه هوشمند متصل کرده و از این طریق از قابلیت‌هایی مثل دستیار صوتی هوشمند و مسیریاب استفاده کنند.

سیستم HiCar به قدری موفق از آب درآمد که بیش از ۳۰ برند خودروساز چینی و برند‌های مطرح بین‌المللی، چون آئودی و ولوو اکنون در حال بهره‌گیری از آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که نشریه اتونیوز گزارش کرده، امسال حدود ۵ میلیون خودروی سواری و خودروی تجاری سبک به این سیستم نوین مجهز خواهند شد.

در کنار گسترش سیستم HiCar، هواوی حالا به دنبال ورود به دنیای خودرو‌های برقی است. این کمپانی اخیرا قراردادی را با شرکت جیانگهوای اتومبیل (Jianghuai Automobile Co) امضا کرده و در نظر دارد با همکاری آن برای نسل بعدی اتومبیل‌های الکتریکی سنسور و کابین هوشمند توسعه دهد.

به غیر از جیانگهوای اتومبیل، برند پر سر و صدای GAC هم از سرمایه‌گذاری مشترک ۸۰۰ میلیون یوانی (۱۲۳ میلیون دلار) با هواوی در زمینه تولید یک خودروی شاسی‌بلند هوشمند خبر داده است. گفته می‌شود این خودرو به تکنولوژی‌های پردازشی و ارتباطاتی هواوی مجهز شده و دارای فناوری خودران سطح چهار خواهد بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولید انبوه این خودرو از اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

این تمام ماجرا نیست، زیرا هواوی با شرکت آرک‌فاکس (ArcFox) نیز وارد همکاری شده؛ این شرکت که زیرمجموعه گروه بایک است، آوریل گذشته و در نمایشگاه خودروی شانگ‌های از یک مدل پیشرفته با نام آلفا-اس رونمایی کرد. این خودرو به سیستم عامل هارمونی و فناوری خودران سطح ۳ که توسط هواوی توسعه یافته، مجهز است.

هواوی با برند چانگان نیز وارد همکاری شده و این دو در حال ساخت یک شاسی‌بلند برقی پیشرفته هستند. این کراس‌اوور قرار است در ماه نوامبر و در نمایشگاه خودروی گوانگژو پرده‌برداری شود.

گفتنی است هواوی در جریان نمایشگاه خودرو شانگ‌های ۲۰۲۱، از اولین اتومبیل تحت برند خود نیز رونمایی کرد، خودرویی که Seres SF۵ نام دارد و با شتاب ۴.۷ ثانیه در کلاس کراس‌اوور‌های الکتریکی پیشرفته جای می‌گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواوی خودروی چینی خودروسازی هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید

ایتنا - واتس‌اپ ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران خود عرضه کرده است.
واتس‌اپ، پلتفرم پیام‌رسان جهانی محبوب کمپانی متا، ویژگی‌های جدیدی از جمله روشی متفاوت برای ورود به سیستم و دستیار هوش مصنوعی را در این اپلیکیشن ارائه کرده است.

کاربران آیفون اکنون می‌توانند از کلیدهای عبور برای ورود استفاده کنند - به این معنی که می‌توانند با استفاده از Face ID و  Touch ID یا رمز عبور آیفون خود - به جای دریافت پیامک برای ورود به سیستم - به برنامه دسترسی پیدا کنند.

واتس‌اپ در 24 آوریل در پلتفرم ایکس گفت که این ویژگی روشی امن‌تر برای ورود به سیستم است. همچنین از هر گونه چالش بالقوه در دریافت پیامک برای ورود به سیستم جلوگیری می‌کند و اضافه می‌کند:« سفر می کنید؟ بدون آنتن؟ مشکلی نیست!»

این برنامه پیام‌رسان قبلاً کلیدهای عبور را برای کاربران اندروید در ماه اکتبر راه‌اندازی کرده بود، همانطور که در پست به اشتراک گذاشته شده در Threads، یکی دیگر از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا، نشان داده شد. افرادی که از گوشی‌های Google Pixel 8 و 8 Pro استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند به جای اثر انگشت یا پین، از Face Unlock برای باز کردن قفل و مشاهده پیام‌ها در واتس‌اپ استفاده کنند.

 
تغییر دیگری نیز اخیراً در این نرم‌افزار پیام‌رسان ایجاد شده است. در ۱۸ آوریل، متا دستیار هوش مصنوعی جدیدی را در پلتفرم‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ گسترش داد. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند از دستیار به نام Meta Llama 3 در فیدها، چت‌ها و جستجو در میان برنامه‌ها برای دریافت اطلاعات و تولید تصاویر استفاده کنند.

هوش مصنوعی متا به زبان انگلیسی اکنون در بیش از ده‌ها کشور خارج از ایالات متحده در دسترس است که شامل استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزیلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه می‌شود.

دیگر خبرها

  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست