Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسن صمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: بحث جوان‌گرائی فقط حرف نظام اسلامی ما نیست و در همه کشورهای پیشرفته جهان از ظرفیت جوانان در سطوح عالی مدیریت بیشترین استفاده شده و کشورها به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جوانگرائی در دین اسلام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که امام‌علی(ع) در روایتی، امر به استفاده از ظرفیت جوانان در تصمیم‌گیری‌های مهم می‌کند زیرا جوانان دارای ذهنی تیزتر و فکری خلاق‌تر هستند و بهتر از مسن‌سالان می‌توانند نیاز روز جامعه را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی سیستم اداری فعلی نبود ایده و برنامه‌ریزی است و متاسفانه عمده ادارات درگیر نامه‌نگاری‌ و بروکراسی‌های اداری شده و هیچ ایده و تحرک جدید، و برنامه‌‍ریزی مناسبی برای اجرائی کردن ایده‌ها دیده نمی‌شود که این موضوع فقط با حضور جوانان خلاق و پرانرژی امکان‌پذیر است.

صمدزاده تصریح کرد: باید جوانان با حضور در عرصه‌های مهم طرح و ایده‌های خود را ارائه داده و برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرائی کردن آن‌ها داشته باشند و سپس از تجربه مسن‌ترها جهت پخته شدن ایده‌ها استفاده کرد.

وی تاکید کرد: افرادی که مدت‌ها در عرصه‌های مدیریتی و سیستم اداری حضور داشته‌اند همه طرح‌های خود را اجرا کرده و طرح نویی ندارند و نمی‌توانند نیاز روز را با افکار و شیوه مدیریتی که در ذهنشان از قبل تثبیت شده تطبیق دهند و بر اساس نیاز روز جامعه برنامه‌ریزی داشته باشند لذا ضرورت جوان‌گرائی در سطوح عالی مدیریت بشدت محسوس و لازم است.

هر جایی به جوانان اعتماد شد و کار به آن‌ها سپردیم شاهد موفقیت‌های چشمگیری شدیم 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سابقه‌ پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پیشرفت در عرصه انرژی هسته‌ای گواه این ماجراست که هر جایی به جوانان اعتماد شد و کار به آن‌ها سپردیم شاهد موفقیت‌های چشمگیری شدیم زیرا راهکارهایی که به ذهن جوانان می‌آید به ذهن مسن‌ترها نخواهد آمد.

افرادی هم که برای کسب مسند مدیریتی خود را به آب و آتش زده و به دنبال این هدف از هیچ ارتباط و لابی‌گری دریغ نمی‌کنند قطعا مسئولانی شایسته و کارآمد نخواهند شد

وی تاکید کرد: افرادی هم که برای کسب مسند مدیریتی خود را به آب و آتش زده و به دنبال این هدف از هیچ ارتباط و لابی‌گری دریغ نمی‌کنند قطعا مسئولانی شایسته و کارآمد نخواهند شد و شائبه این وجود دارد که به دنبال کسب منافع شخصی هستند لذا باید به دنبال جوانان با برنامه و کارآمد برویم و حمایت‌های لازم از آن‌ها شود.

ایجاد تحول در شیوه انتصابات ضروری است

صمدزاده خاطرنشان کرد: نباید شیوه انتصابات همانند شیوه‌های قبلی باشد که هر کس ارتباطات بیشتری داشت و بیشتر خود را در ستادهای انتخاباتی و ... به آب آتش زد الزاما به سمت مدیریتی دست پیدا کند و امیدواریم با حضور آیت‌الله رئیسی شاهد تحولی جدی در زمینه مدیریت آینده کشور و استان شویم.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان تحول جامعه چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد جهان‌بین در مراسم تجلیل و تقدیر از استادان و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، با اشاره به حدیث امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام با تأکید بر اینکه دانایی باید توانایی به همراه بیاورد، عنوان کرد: تحلیل روند شرکت در کنکور در بیست سال رنشان می‌دهد اقبال مردم به آموزش عالی کم شده و از دلایل اصلی آن ناتوانی نظام آموزش عالی در پیوند دانایی و توانایی بوده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خطر جایگزینی آموزش غیررسمی با آموزش رسمی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می‌رسد در قوس نزول و سقوط می‌افتد و اگر نتوان با تحلیل درست گذشته، ایده جدیدی ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اشاره به سخنرانی ۱۸ فروردین دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه جامع دارای چهار رکن است، خاطرنشان کرد: باید نظام تربیتی، نظام علمی، نظام فرهنگی و نظام فناوری در دانشگاه باید باهم باشند و این ایده جدید نجات‌بخش آموزش عالی است.

جهان‌بین متذکر شد: تربیت تخصصی براساس آمایش سرزمینی و تلفیق تئوری با عمل و قدرت استفاده دانش برای حل مسائل مردم و قراردادن آن در خدمت منافع آنها از ارکان این ایده جدید و آموزش عالی است، چراکه دانش‌آموختگان براساس نیاز‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه امکان بهره‌برداری درست و مناسب از دانش خود را کسب خواهد کرد.

وی با اشاره به نظام فرهنگی و تربیتی بیان کرد: خواسته جامعه و خانواده‌ها از آموزش عالی فراهم بودن محیطی سالم و ارزشی برای پرورش و تربیت نسلی فرهیخته، امیدوار، باکرامت، قانونمند، دارای اعتماد به نفس، سختکوش و ... است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دانشگاه باید از حافظه‌محور بودن عبور کرد و به یادگیری عمیق و کاربردی رسید، دانشگاه باید محل پرورش ذهن تحلیلی برای دانشجویان باشد و مهارت توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته‌های موجود را به آنها بدهد و آنها را از ساده‌انگاری در فهم و‌حل مسائل برهاند و این امر در سایه توجه به نظام فرهنگی و تربیتی شکل می‌گیرد.

جهان‌بین مطرح کرد: اگر این چهار نظام در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به صورت همزمان در دانشگاه اجرا شود، آموزش عالی تعالی خواهد داشت و از بحران خارج خواهد شد.

به گزارش آنا، تجدیدمیثاق با شهدای گمنام واحد زاهدان، دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما به مناسبت روز معلم، دیدار و گفت‌وگو با استادان همیار فرهنگ، دیدار با فعالان تشکل‌ها و کانون‌ها و بسیج دانشجویی و حضور در منزل هیئت علمی تازه درگذشته، مرحوم دکتر سرگلزایی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تمرکز منتخبان مجلس دوازدهم بر ایجاد تحول باشد
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز