Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:13:31 GMT

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ ۲۰ هکتار باغ سنجد احداث شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۵۰۸۹

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ ۲۰ هکتار باغ سنجد احداث شد

ابوالفضل عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سنجد یکی از محصولاتی است که به‌تازگی کشت آن در جاجرم رونق یافته؛ چراکه در سنوات گذشته با تبلیغات وسیع پیرامون ارزش غذایی و کاربرد دارویی آن در طب سنتی شاهد اقبال عموم به این محصول هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: با توجه به شرایط. اقلیمی شهرستان این گیاه تاب‌آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشکسالی و آفات دارد و از قدیم نیز در کنار جوی آب و نهرها کشت آن متداول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توجه به کشت سنجد امروز به یک کلید در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

عباسیان تصریح کرد: کشت درخت سنجد با اینکه دارای قدمت و پیشینه زیادی در جاجرم است اما نگاه توسعه محور برای افزایش سطح زیر کشت این‌گونه ارزشمند هیچ زمان مطرح نشده بود چراکه غالباً به‌صورت پراکنده در مسیر انتقال آب و نهرها به‌منظور استفاده از سایه و میوه آن کشت می‌شد ولی در سنوات اخیر کشت آن به‌صورت باغ در منطقه رونق گرفته و شاهد اضافه شدن سطح زیر کشت باغات هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم بیان داشت: با شیب ملایم در زمینهٔ کشت این محصول و توسعه باغات به شرایط بهتر در راستای فروش بیشتر و تبدیل برخی مناطق برای تولید عمده می‌توان دست‌یافت.

وی افزود: تأمین نهال‌های مرغوب و باکیفیت، احداث باغات جدید با روش‌های نوین آبیاری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

عباسیان بیان داشت: در حال حاضر در شهرستان جاجرم ۲۰ هکتار باغ متمرکز سنجد در شهرستان طی ۳ سال گذشته احداث شده که در سال جاری به بار نشسته است.

وی در انتها گفت: از هر هکتار، ۲ تن محصول سنجد برداشت می‌شود که از قرار هر کیلو ۲۵ هزار تومان می‌تواند درآمدزایی خوبی در بخش کشاورزی داشته باشد.

کد خبر 5286847

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان جاجرم باغات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی محرم 1400 ویروس کرونا عاشورا ماه محرم مراسم عزاداری عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا تاسوعا و عاشورا بوشهر نماز ظهر عاشورا کرمانشاه تاسوعای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان