Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:13:51 GMT

مسجد پشتوانه معنوی نظام اسلامی و جبهه مقاومت است

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۰۲۹

مسجد پشتوانه معنوی نظام اسلامی و جبهه مقاومت است

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته بزرگداشت مساجد ( ۳۰ مرداد ماه تا پنجم شهریور ماه) افزود: برای فعالیت در حوزه های فرهنگی، دینی و مذهبی نیاز به زیرساختهایی همچون مساجد، هیئات مذهبی و مراکز دینی و گروه های فعال در این حوزه ها است.

وی با بیان اینکه این زیرساخت ها بایستی مرتب به روزرسانی شود، اظهار داشت: این روزآمد کردن نه به جهت عوض کردن شکل و شمایل آن ها بلکه بر تعمیق و استحکام برنامه ریزی و سیاست گذاری آن ها می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتکی شبکه سازی توسط این هیئات و مساجد را از صدر اسلام تا کنون به صورت بسیار نظام مندی دانست و گفت: نخستین قدم برای برنامه ریزی بهینه، به روز بودن داشته ها از این زیرساخت ها و مستند بودن است.

وی افزود: به همین منظور بایستی شناسنامه و مجوز هیئات مذهبی، گروه های جهادی، مراکز قرآنی که در ظرف عظیم مسجد فعالیت می کنند در هیئات مذهبی و مجوز و شناسنامه آن ها و مراکز قرآنی و گروه های جهادی ثبت و به روزرسانی شود که آغاز ورود به این موضوع ثبت سند مساجد به خصوص مساجد دارای رقبه می باشد.

سند حدود ۹۰ درصد مساجد استان البرز به ثبت رسیده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز صدور و ثبت سند مساجد را نیازمند مستندات اولیه همچون وقف نامه سند مسجد و رقبات عنوان کرد و تصریح کرد: اخیرا در پی تفاهم نامه ای که بین اوقاف و سازمان ثبت و اسناد استان برای صدور سند مساجد منعقد شده، از حدود ۷۰۰ مسجد استان برای ۶۳۴ مسجد که حدود ۹۰ درصد مساجد می باشد، سند صادر شده است.

 وی تاکید کرد که در پی این تفاهم نامه یک فراخوان عمومی صادر شده تا متولیان، هیات امنا و مسوولان مربوطه مساجد برای مستند سازی مساجد و اخذ سند رقبات مساجد اقدام کنند زیرا شاید این فرصت در سال های آتی تکرار نشود و بایستی از این فرصت تفاهم نامه اوقاف با ثبت متولیان و امنا و ائمه جماعات نهایت بهره را ببرند.

حاشیه سازی دشمنان متن اصلی مساجد را زیر سووال نمی برد

دشتکی در ادامه به موضوع تاثیرگذاری عمیق مساجد اشاره کرد و گفت: این تاثیرگذاری شاید برای دیگران به خصوص دشمنان انقلاب و اسلام قابل تحمل نباشد و مورد سند خیلی حاشیه ها باشد تا  این حاشیه ها متن اصلی که مسجد است را زیرا سووال ببرد و تاثیرگذاری مسجد را پایین بیاورد.

وی با اشاره به اینکه در هفته مساجد هستیم، افزود: علت اینکه این ایام را به عنوان روز و هفته مسجد نامگذاری کرده اند، نقش آفرینی مسجد در پیشتیبانی و تاثیرگذاری فعالیت های مقاومتی در سطح دنیا به ویژه در موضوع سیاست های صهیونیستی است که آن ها با به آتش کشیدن مساجد و جریحه دار کردن مردم و حرم می خواهند جایگاه رفیع مساجد را زیر سووال ببرند.

دشتکی ادامه داد: مسجد از روز اول اسلام و در زمان پیامبر (ص) مورد توجه بوده به همین دلیل هر چیزی که در حوزه اعتقادی مورد توجه باشد و تاثیرگذاری گسترده و عمیق داشته باشد اقدام به حاشیه سازی بر علیه آن می کنند.

وی اضافه کرد: جبهه باطل می گویند تاثیرگذاری مساجد نسبت به گذشته پایین آمده که اگر اینگونه است چرا این همه هجمه به مسجد و دین و مذهب است و هر جا جبهه باطل به خواسته و هدف خودش بخواهد بریزد از جایگاه های دینی و مذهبی استفاده می کند.

وی گفت: امروز برای اینکه جبهه باطل جایگاه جبهه مقاومت را بشکند جامه دینی و مذهبی به خود می پوشاند و از روزنه ای ورود می کند تا اختلاف ایجاد کرده  و تاثیرگذاری را کمتر کند که ایجاد گروه های دست ساز دشمن همچون طالبان، داعش و النصره را با پوشاندن لباس مذهب درصدد کمرنگ سازی زیرساخت مسجد و نگاه های اعتقادی می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی را می توان در مساجد تقویت کرد و امروز قائل به کمرنگ شدن مساجد نیستیم ضمن اینکه نباید از دیگر کارکردهای مساجد غافل باشیم و هر قدر این فعالیت ها از تنوع بیشتری برخوردار باشد از جذابیت و اقبال بیشتری برخوردار می شود و مورد استقابل اقشار مختلف به خصوص جوانان می شود.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت های فرهنگی دینی در نظام توحیدی در اماکن مذهبی نهفته است که مسجد جایگاه خاصی در این میان دارد و در قرن ۲۱ به موضوع شبکه سازی توجه زیادی شده و این موضوع در صدر اسلام توسط پیامبر در مساجد انجام می گرفت.

وی بیان داشت: پرداختن به موضوع ظلم ستیزی و عدالت محوری از جمله موضوعاتی است که در اسلام به آن تاکید شده است که باید در جامعه نگاه انقلابی و در برنامه های فرهنگی دینی مذهبی مساجد مورد تاکید قرار گیرد.

دشتکی با تاکید بر اینکه مسجدی که مساله انقلابی گری در آن کمرنگ باشد در نظام اسلامی جایگاهی ندارد، گفت: مسجد باید نیروهای انقلابی و جهادی تربیت کند زیرا امروز برای نظام انقلابی و اسلامی پرورش نیروهای جوان انقلابی و جهادی مهم است که باید هیات امنای مساجد، معتمدین محل و امامان جماعت مساجد باید آن را مورد نظر خود قرار دهند زیرا مساجد پایگاه هایی برای مبارزه با ظلم و استکبارستیزی هستند.

نقش آفرینی مساجد در دوران کرونا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به نقش آفرینی مساجد در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا اشاره کرد و افزود: نگاه مسجد محور باعث شد موضوعات اجتماعی و کمک ها از سوی مساجد برای حل مشکلات کرونا قابل حل باشد.

وی بیان داشت: امروز مساجد در موضوع کرونا پیشقدم بودند و در خط مقدم برای رفع مشکلات اقتصادی آسیب دیدگان کرونا قدم های خوبی برداشتند.

وی به موضوع شبکه سازی مساجد اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی شبکه مساجد به وجود آمد و همین امر بود که امام خمینی (ره) مساجد را سنگرهایی دانست که باید حفظ شود.

دشتکی با اشاره به اینکه مساجد دفاع مقدس را مدیریت کردند و توانستند در بین نیروهای انقلابی انسجام و وحدت رویه ایجاد کند، افزود: برای مقابله با مشکلات کشور باید مسجد محور باشیم و اگر می خواهیم انقلاب را از شرایط به وجود آمده خارج کنیم باید مساجد محور قرار گیرند زیرا مساجد نقشه شوم دشمنان را برملا می کنند.

وی یادآور شد که مساجد اساس تعلیم و تربیت مومنین است و بعد از انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی مساجد بزرگترین پایگاه ساماندهی اعزام نیروها شدند ضمن اینکه حفظ اسلام و انقلاب در محور وحدت آفرینی فارغ از دعواهای سیاسی باید در مساجد شکل بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: منشاء‌ حرکت و باورهای خیلی از جوانان موفق همچون شهدای مدافع حرم از مسجد بوده است.

در تقویم رسمی کشور ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد است و هفته مسجد نیز از این روز آغاز می شود که به سال ۱۳۴۸ برمی گردد که در چنین روزی مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

برچسب‌ها مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه امضای تفاهمنامه ثبت اسناد و املاک مسجدالاقصی هیأت عزاداری رژیم صهیونیستی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه امضای تفاهمنامه مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه امضای تفاهمنامه ثبت اسناد و املاک مسجدالاقصی هیأت عزاداری رژیم صهیونیستی استان البرز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،‌ آیت الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: اقدام ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم. آنچه که یقین است اگر بخواهند کارشان را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد. نظام قرآنی ما موجب عملکرد اسلامی و قرآنی ما شد.

وی ادامه داد: در آیه ۱۹۴ سوره بقره تاکید شده کسی که شما را زد تردید در زدنش نکنید. چنین آموزه‌ای در آیه ۱۲۶ سوره نحل و آیه ۶۰ سوره بقره نیز تکرار شده است. عملیات ایران در اسرائیل نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. چرا آقا بر روی موضوع موشکی بیش از یک دهه است تاکید کرده اند؟ با اقدام ایران برجام ۲ و برجام ۳ و مذاکره موشکی هوا شد. بر سر توان موشکی کشورمان مذاکره نکرده و هرگز مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما با هیچکس تعارف نداریم. دشمنان ما رعد و برق زیادی از خودشان نشان دادند اما کار خاصی انجام ندادند ولی ما عمل می‌کنیم. اگر چیزی را بگوییم پای حرفمان می‌ایستیم. ما در این عملیات مراکز اقتصادی، بیمارستان، مدرسه یا حتی پادگان‌های نظامی را نزدیم بلکه صرفا پادگانی را زدیم که از آن پادگان، کنسولگری ایران هدف قرار گرفته بود. به این اقدام تدبیر و عملکرد عاقلانه گفته می‌شود.

خاتمی متذکر شد: این عملیات نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است و باید موشک داشته باشیم تا بتوانیم جواب وحشی‌ها را بدهیم، البته کار فرهنگی هم انجام می‌دهیم. در این عملیات یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است؛ همچنین اعلام کردیم اگر با ایران اسلامی آنچنان رفتار کنید پاسخ جدی از ما دریافت خواهید کرد.

وی ادامه داد: یمن، حزب الله لبنان، حشد شعبی عراق و آزادگان دنیا به ما تبریک گفتند. این مسئله نشان می‌دهد جبهه متحده مقاومت شکل گرفته است و البته جبهه رذالت شامل انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خودش را نشان داد. آنان عاقبتشان را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده اند اما باید بدانند که این رژیم نابود می شود و جبهه رذالت رسوا خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: جبهه سوم جبهه کسانی بود که ما را به خویشتن داری دعودت کردند. ما به آنان توصیه می‌کنیم که ارتباطشان را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، اما متاسفانه همچنان از این رژیم حمایت می‌کنند در حالی که رژیم صهیونیستی مسلمانان و عرب‌ها را قتل عام می‌کند.

خاتمی ادامه داد: دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.

وی تاکید کرد: متدینین همانطور که در جنگ ۸ ساله از ایران دفاع کردند اکنون نیز دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله حجاب گفت: حجاب از ضروریات دین است که ۱۰ آیه قرآن درباره آن نازل شده است و صدها روایت درباره آن داریم. مقام معظم رهبری نیز فرمود «بی‌حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است.» نظام اسلامی به فضل الهی در برابر این ناهنجاری خواهد ایستاد.

خاتمی در عین حال هشدار داد: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم و همچنان خواهیم ایستاد و عقب نشینی نخواهیم کرد. مردم در این زمینه از نیروی انتظامی تشکر می‌کنند.

وی خطاب به جامعه حزب‌اللهی گفت: از جامعه متدینین خواهش می‌کنم در مسئله حجاب دو قطبی شکل ندهید. منطقی و استدلالی بحث کنید و به یکدیگر انگ و تهمت نزنید. دلسوزان نظام در میدان هستند. به والله انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند و اصلاً درست نیست. شورای نگهبان و مجلس هست و مطمئن باشید مسوولان نظام هم از دین عبور نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران با تبریک سالروز تاسیس سپاه و ارتش گفت: نیروهای مسلح ایران بازوهای پرتوان جمهوری اسلامی ایران هستند. آنان دژ مستحکم ملت هستند و نخواهند گذاشت دشمن به ملت ایران تعرض کنند. مقام معظم رهبری تعبیر خوبی از نیروهای مسلح در هفته گذشته داشتند. عزت نظام اسلامی موجب عزت ایران اسلامی و عزت ایران اسلامی موجب عزت نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود و تقویت ایران اسلامی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود. اگر حاج قاسم نبود تا با داعشی‌ها بجنگند ما در خیابان‌های تهران با آنان می‌جنگیدیم اما اکنون همه چیز کشورمان در سایه آرامش به پیش می‌رود. مردم به این عزیزان و خدمتشان نیازمند هستند.

خاتمی خاطرنشان کرد: امنیت ایران افتخاریست که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده‌اند. همه نیروهای مسلح جدا قابل ستایش هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت رحلت عبدالعظیم حسنی گفت: این بزرگوار را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساندند. ثواب زیارت ایشان معادل ثواب زیارت اباعبدالله الحسین است.

کد خبر 847228 برچسب‌ها ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه زنان - حجاب آیت‌الله سیداحمد خاتمی

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد