Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب این اظهارات را به نقل از «یو شیائو یونگ» طی حضور و گفت‌وگوی وی در شبکه خبری "جیو نیوز" پاکستان عنوان کردند.

فرستاده ویژه چین که روزهای اخیر با سفر به جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه‌ای و روند صلح افغانستان رایزنی کرده بود، طی بازدید از اسلام‌آباد با همتای پاکستانی و دیگر مقام‌های این کشور نیز دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه چین با انتقاد از عملکرد ۲۰ ساله آمریکایی‌ها و متحدان غربی آن در افغانستان، اظهار داشت: آنان باید درک کنند که با زور، اقدامات نظامی و دخالت در امور دیگر کشورها اوضاع بدتر می‌شود.

وی افزود: آمریکا مسئول اصلی نابسامانی‌های فعلی در افغانستان است و بدون کمک به این کشور برای دستیابی به یک توافق سیاسی، میدان را ترک کرد.

یو شیائو یونگ گفت: چین مصمم به نقش آفرینی برای کمک به حل بحران افغانستان است و برای این با بازیگران منطقه‌ای از جمله پاکستان همکاری می‌کند.

وی افزود: شیوه خروج آمریکا از افغانستان غیرمسوولانه بود و نا امیدواریم که ایالات متحده در آینده این اشتباه را تکرار نکرده و اقدام به جبران اشتباهات گذشته کند.

نماینده ویژه چین در امور افغانستان تاکید کرد: طالبان باید موضع روشن برای مبارزه با تروریسم داشته باشد و ما تا حدی این را مشاهده کرده‌ایم. چین نسبت به تحرکات جنبش اسلامی ترکستان شرقی به شدت نگران است و دیگر کشورهای منطقه از جمله پاکستان نیز از این وضعیت نگران هستند.

وی افزود: قبل از هرگونه به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان از سوی جامعه جهانی باید به این نکته توجه داشت که اول باید مردم افغانستان از دولت خود راضی باشند و آن را قبول کنند.

برچسب‌ها پاکستان چین ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان چین ایالات متحده آمریکا پاکستان چین ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان ویژه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان

گزارش اخیر سازمان ملل تخمین می‌زند امسال در افغانستان حدود ۱۶ میلیون نفر در دسترسی به مواد غذایی با دشواری روبه‌رو هستند.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075721 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی