Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان تعطیلات ۶ روزه ناشی از شیوع ویروس کرونا، گفت: فعالیت اصناف استان به جز ۶ رسته شغلی از سر گرفته شد.

او افزود: بر اساس مصوبات ستاد کرونا، در وضعیت قرمز شیوع کرونا رسته‌های شغلی ۳ و ۴ باید به طور کامل تعطیل باشد، اما در رسته شغلی گروه ۲ که شامل بازار می‌شود به جز ۶ مورد سایر اصناف مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

همراهی ۹۵ درصد از اصناف چهارمحال و بختیاری در محدودیت‌های کرونایی

جزایری اضافه کرد: پیش از این برای هفت رسته شغلی محدودیت ایجاد شده بود، اما ممنوعیت فعالیت برای پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده برداشته شد و بدین ترتیب تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، شهربازی‌ها، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی تا اطلاع بعدی مجاز به فعالیت نیستند و رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها نیز تنها باید به صورت بیرون‌بر فعالیت داشته باشند.

او ادامه داد: با این وجود در خصوص نحوه فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده قرار است دستورالعمل بهداشتی جدید تدوین شود که به زودی در اختیار فعالان این حوزه قرار داده می‌شود و اجرای آن به شدت از سوی بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

جزایری همچنین پایان فعالیت بازار استان را ساعت هشت شب اعلام کرد و گفت: اگر چه نظر مجموعه بهداشت و درمان استان این بود که اصناف تا ساعت ۶ عصر فعالیت داشته باشند و پس از آن تعطیل کنند، اما در نشست با اتاق اصناف، این ساعت به هشت شب تغییر پیدا کرد.

او با بیان اینکه بازگشایی بازار به منزله بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست و بازرسان نسبت به نحوه اجرای شیوه‌نامه‌ها از سوی واحد‌های صنفی نظارت‌های خود را تشدید می‌کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز و بحرانی بودن شرایط، می‌طلبد تا همه مردم از جمله اصناف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش همراهی کنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا رسته های شغلی رسته شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین کمترین میزان بارش‌ها با ۸ میلیمتر در ایل بگی گزارش شد.

بیشتر بخوانید

افزایش شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: با افزایش ناپایداری‌ها برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق استان به خصوص غرب و جنوب استان رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در رقابت‌های انتخابی تیم ملی