Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:47:45 GMT

اسناد مالکیت ۸۰ درصد از مساجد تیران و کرون نامشخص است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۸۱۱

اسناد مالکیت ۸۰ درصد از مساجد تیران و کرون نامشخص است

علی مبشری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۰ مسجد و حسینیه در تیران و کرون با کمک مردم احداث شده است اما اسناد مالکیت این اماکن مذهبی تعیین تکلیف نشده است. 

وی بیان کرد: بیش از ۷۲ باب از این مراکز دینی سند مالکیت ندارد  و وضعیت زمین و مختصات آن باید مشخص شود که در حیطه وظایف هیات امنای این اماکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری بین اداره اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن برای ساماندهی مساجد و تعیین تکلیف اسناد مالکیت آن‌ها انجام شده است، تصریح‌کرد: پیگیری برای اخذ سند از سوی بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه از ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی وضع مالکیت و اسناد مساجد و بقاع متبرکه ضرورت دارد که این مهم برای بقاع متبرکه انجام شده است و مساجد نیز باید با پیگیری هیات امنا انجام شود.

مبشری خاطرنشان کرد: ساماندهی سند مالکیت مساجد ضرورت دارد و برای تداخل اراضی نقشه برداری هم انجام می‌شود و تعامل بین اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد باعث بهبود روند کار خواهد شد.

 ۹۰ باب مسجد و هشت بقعه متبرکه در تیران و کرون وجود دارد که  امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طالب(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده احمدرضا(ع)، امامزاده عدنان(ع)، امامزاده بی بی فاطمیه(س)، امامزاده سید ابوالحسن، امامزاده سیدسرالدین(ع) و بقعه سادات امامی از جمله بقاع متبرکه این شهرستان است.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.

برچسب‌ها مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه تیران وکرون اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه تیران وکرون مسجد سازمان اوقاف و امور خیریه تیران وکرون اصفهان اوقاف و امور خیریه تیران و کرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره وقف پول و چگونگی صدور جواز آن از سوی رهبر انقلاب گفت: در گذشته واقفین اموالی را برای موضوعات مدنظر خود وقف می‌کردند. با تغییر سبک زندگی‌ها و شرایط اقتصادی وقف‌های نوینی مطرح شد، که یکی از آنها وقف پول است. هر فردی هم می‌تواند با هر مبلغی جزو واقفین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عادل درباره رفع ابهامات پیرامون وقف پول توضیح داد: در تعریف شرعی وقف ابهام وجود داشت، که آیا از نظر شرعی می‌توان پول را وقف کرد یا نه. چون در تعریف وقف آمده که عین مال باقی بماند و از منافعش استفاده شود. اما پول باقی نمی‌ماند و خرج می‌شود. استفاده کردن از پول مساوی با خرج کردن است. مراجع عظام نظراتی داشتند. مقدمه‌ای پیرامون وقف پول آماده شد و از دفتر رهبر انقلاب سوالی تحت عنوان استفتا پرسیده شد. حضرت آقا در پاسخ به استفتا جواز وقف پول را با توضیحات آن صادر کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از سال گذشته که استفتا رهبری صادر شد، وقف پول در سازمان اوقاف تحت ۲۰ عنوان مطرح شد. الان در بعضی از سکو‌های بانکی از جمله بام بانک ملی وقف پول اعلام شده است. البته موضوعات وقف محدود به آن ۲۰ عنوان نمی‌شود. ما بر اساس اولویت‌ها آن موضوعات را اعلام کردیم. ولی در هر موضوعی که بتوان گره‌ای از مشکلات جامعه باز کرد، واقفین می‌توانند ورود کنند.

وی با بیان اینکه از منافع وقف پول در زمینه نیت‌های بیست‌گانه استفاده می‌شود، افزود: از طرفی، یکی از راه‌های حفظ سرمایه وقف سپرده‌گذاری است. احتمالاً در بعضی از موارد نیاز به استفتا داشته باشیم و در حال پیگیری هستیم.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که واقفین برای وقف پول باید به کجا مراجعه کنند، گفت: کافی است واقفین به نرم‌افزار بام بانک ملی مراجعه کنند. مبالغ واقفین در حساب سازمان اوقاف واریز می‌شود و شناسه و نیت واقف مشخص است. هر ماه بخش مالی سازمان اوقاف آمار ورودی و عواید وقف را اعلام می‌کند. از آنجایی که مبنای هر وقف حفظ اصل آن است، در وقف پول هم اصل آن حفظ شده و از درآمد و منافع ناشی از آن استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل در پاسخ به این سوال که آیا سازمان اوقاف مبلغی را برای وقف پول درنظر دارد؟ توضیح داد: میزان وقف پول محدودیت ندارد. هرکس به هر میزان می‌تواند وقف کند؛ از هزار تومان تا مبالغ بیشتر را شامل می‌شود. ما در تلاشیم این نوع وقف را در سایر نرم‌افزار‌های بانکی اجرایی کنیم. در این ۶ ماه گذشته که هنوز کار تبلیغاتی برای آن انجام ندادیم، نزدیک به سه میلیارد تومان وقف پول انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • واگذاری هزار فقره سند مالکیت در بندر خمیر
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد