Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، این نوجوان ۱۴ ساله که مهدی هزاره نام داشت و از مهاجران افغان بود، همراه خانواده‌اش در منطقه مهدی آباد قزل حصار در استان البرز زندگی می‌کرد. او از ۳ سال قبل که پدرش سکته کرد و فوت شد مرد خانواده شده بود و چشم امید مادر و خواهرش به او بود. مادر، مغازه میوه فروشی کوچکی را که داشتند اداره می‌کرد و او با سن کمی که داشت از همان موقع کمک مادر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، مهدی دوست داشت خودش کار مستقلی داشته باشد و گوشه‌ای از مخارج خانواده را گردن بگیرد و کمک حال مادر باشد. با این که عموی مهدی چندبار از او خواسته بود که در کارگاهش مشغول به‌کار شود، اما او زیر بار نمی‌رفت و می‌گفت می‌خواهم کار مستقلی داشته باشم و دستم توی جیب خودم باشد.

روز ۲۳ مرداد ماه امسال پسر نوجوان که پیش از این کمتر از خانه دور شده بود از خانه‌شان خارج شد تا به مغازه میوه فروشی که به او قول کار داده بود، برود. میوه فروشی آن طرف آزادراه کرج- قزوین بود. او با اشتیاق زیاد خودش را به آنجا رساند. قرار بود مهدی در آنجا در جابه‌جایی هندوانه کمک کند. او به شکل آزمایشی کارش را شرو ع کرد، اما هنوز زمان زیادی نگذشته بود که صاحب میوه فروشی عذر او را خواست. مهدی جثه کوچکی داشت و هنوز بنیه‌اش آنقدری نبود که بتواند کار سنگین جابه‌جایی هندوانه‌ها را مثل یک کارگر انجام دهد.

پسر نوجوان که ساعتی قبل با شوق زیاد به خاطر شاغل شدن خودش را به میوه فروشی رسانده بود دمق و سرخورده به‌سوی خانه به راه افتاد. او برای این که سر کار برود همه تلاشش را کرده بود، اما باز هم به بن بست خورده بود. مهدی همینطور که قدم زنان به‌سوی خانه حرکت می‌کرد به آزادراه کرج- قزوین رسید. عرض جاده را که عبور می‌کرد، کمی بعد به خانه می‌رسید. در فکر و خیالاتش غرق شده بود که ناگهان یک پژو ۲۰۶ از راه رسید و به‌شدت با او برخورد کرد. در یک چشم‌ به‌هم‌ زدن آرامش آنجا به‌هم خورد. راننده‌های دیگر به‌زحمت خودروهایشان را متوقف کردند و راه بند آمد. مهدی بیهوش روی زمین افتاده و دچار خونریزی شده بود. در این شرایط بود که امدادگران اورژانس از راه رسیدند و او به بیمارستانی در کرج منتقل شد.

مهدی شرایط خوبی نداشت و حالش هر لحظه بدتر می‌شد. پزشکان اعلام کردند ضربه شدیدی به سرش وارد شده است و هوشیاری پایینی دارد. با این که آنها همه تلاش خود را برای نجات پسر نوجوان انجام دادند، اما سرانجام بعد از ۲روز او دچار مرگ مغزی شد. مادر و خواهر مهدی از دست دادن او را باور نداشتند. آنها ۳ سال قبل ناباورانه پدر خانواده را از دست داده بودند و حالا رفتن مهدی زندگی را برایشان تلخ‌تر از گذشته می‌کرد. در این شرایط بود که مسئولان بیمارستان شروع به رایزنی با عموی مهدی برای اهدای اعضای بدن او به بیماران نیازمند افغان که در ایران سکونت داشتند، کردند. وی که در این شرایط سخت تلاش می‌کرد جای برادر مرحومش را پر کند وقتی با مادر مهدی صحبت کرد او بلافاصله راضی شد.

نجفعلی هزاره، عموی مهدی در این‌باره به همشهری می‌گوید: کار راحتی نبود، اما مادر مهدی رضایت نامه را امضا کرد و قرار شد هر کدام از اعضای بدن برادرزاده‌ام که به درد بیماران نیازمند می‌خورد جداسازی و به آنها پیوند زده شود. با این که از دست دادن او برایمان تلخ و ناگوار است، اما همین که او باعث نجات چندین بیمار نیازمند شده خوشحالیم. ما راضی هستیم به رضای خدا.

کد خبر 622012 برچسب‌ها اهدای عضو تصادف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اهدای عضو تصادف پسر نوجوان میوه فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل

رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • قتل مادر به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • قتل هولناک مادر با ضربه‌های دمبل