Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: با توجه به اهمیت تحقق عدالت در دعاوی کارگران و کارفرمایان بایستی مجموعه‌های شبه قضایی و فرآیندهای دادرسی آنها حمایت و تقویت شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب‌زاده، در نشست بررسی مشکلات هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با اشاره به اهمیت فعالیت این هیات ها در حوزه رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان و تحقق شعار سال با موضوع تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی افزود: این هیات ها از شان و جایگاه بالایی برخوردار هستند و باید از لحاظ زیرساختی و مالی حمایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع دستمزد نمایندگان هیات های اداره کار و مکان نامناسب تشکیل جلسات این هیات ها ادامه داد: اتاق برای افزایش انگیزه اعضای هیات ها، این موضوع مهم را در کنار تجهیز محل برگزاری جلسات، از مبادی دولتی پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

طبیب‌زاده، در ادامه به اجرای طرح پایش محیط کسب و کار استان و نامناسب بودن رتبه فضای کسب و کار کرمان در کشور اشاره و تصریح کرد: فعالان اقتصادی، مهم ندانستن سرمایه گذاری توسط کارشناسان دستگاه های مختلف، اطلاع نداشتن برخی کارشناسان از قوانین و بخش نامه ها، عدم آگاهی کافی فعالان اقتصادی از حقوق خود و اتلاف وقت در رسیدگی‌ها را از جمله مشکلات فضای کسب و کار عنوان کردند.

در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق کرمان جایگاه هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسائل مربوط به این هیات ها در نشستی با حضور اعضای آن ها بررسی، برای طرح در شورای گفت و گو ارائه و نتایج برای پیگیری نهائی به وزارتخانه مربوطه ارجاع داده شود. جلیل کاربخش، افزود: حضور نیافتن نمایندگان دولت و قوه قضائیه در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار می تواند به دلیل عدم پرداخت حق الزحمه حضور آنها باشد و همین عدم حضور بر کیفیت آرای صادرشده تاثیرگذار بوده است.

گفتنی است در این نشست که با حضور نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمائی و همچنین دستگاه های دولتی مربوطه تشکیل شد، پیشنهاداتی برای تامین اعتبار لازم در زمینه پرداخت دستمزد کافی به اعضای هیات و تجهیز مکان برگزاری هیات ها مطرح و مقرر شد با محوریت اتاق کرمان موضوع تامین منابع پایدار و تجهیز مکان جلسات از محل کمک های دولتی و غیردولتی پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی کرمان رئیس اتاق بازرگانی کرمان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان نایب رئیس اتاق کرمان پایش محیط کسب و کار استان هیات ها اداره کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

تاک معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیزده هزار دانش اموز در رقابتی با موضوع نوجوان سالم ثبت نام کردند که ۲۲ هزار اثر در جشنواره پذیرفته شد و در نهایت امروز ۲۵۴ برگزیده تقدیر میشوند که تابستان امسال هم برگزیدگان کشوری معین میشوند.

وی افزود: سال قبل دانش آموزان کرمان ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز در ۹ رشته مثل نقاشی فیلم موشن‌گرافی ایده پردازی هوش مصنوعی کتاب مقاله داستانک رقابت امکانپذیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • پیروز در جنگ اقتصادی با ادامه راه شهدا رقم می‌خورد
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون