Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:39:47 GMT

روند افزایشی کرونا در خدابنده نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۶۹۵۶

روند افزایشی کرونا در خدابنده نگران‌کننده است

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: روند افزایشی کرونا در خدابنده نگران‌کننده است.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۳۱ مردادماه) در جلسه ستاد کرونای استان زنجان با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در بخش بستری و سرپایی، اظهار کرد:  شب گذشته ۱۱۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند تا آمار بستری‌ها به ۵۹۵ نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرونا را ۸۰۰ نفر در نظر بگیریم در حال حاضر حدود ۷۴ درصد از تخت‌های بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد، افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های این بیماری در استان طی هفته‌های آینده محسوب می‌شود، زیرا اثرات پروتکل‌شکنی عده‌ای در روزها و هفته‌های آتی خود را نشان خواهد داد.

این مسئول با بیان اینکه روند اخذ نمونه‌ از افراد مشکوک با سرعت مناسب در حال انجام است، تصریح کرد: امیدواریم علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد، این روند به همین شکل ادامه یابد.

قزلباش با اشاره به اینکه در هفته چهارم مردادماه روند سرپایی‌ها در استان نسبت به هفته سوم رشد داشته است، گفت: حدود ۲۰ هزار مورد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته شاهد بودیم که این مراجعات همچنان افزایشی است. در این وضعیت میزان رهگیری در زنجان ۸.۵ نفر است که این میزان در کشور ۳.۴ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه در هفته گذشته ۴۹ نفر در نقاهت‌گاه‌های استان پذیرش شدند، ادامه داد: در زنجان از همان روزهای آغازین بیماری بیش از ۱۳۰۰ تخت نقاهتگاهی فراهم شد که تا به امروز نیز فعالیت آن تداوم دارد. فعالیت این مراکز علاوه بر نقش حمایتی که از بیمار دارد، به‌ عنوان یک پشتوانه برای بیمارستان‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین سعی ما این است که روند بستری کاهشی یافته و اگر این موضوع محقق یابد، اتفاق بسیار مهمی خواهد بود، متذکر شد: تجربه سایر استان‌ها نشان می‌دهد که پیک موج پنجم بسیار بالاتر از پیک موج چهارم است و ما هنوز به عدد پیک موج چهارم که پشت سر گذاشتیم، نرسیده‌ایم.

قزلباش ادامه داد: علی‌رغم همه اقدامات انجام شده، این نگرانی وجود دارد که الگوی طغیان و رشد بیماری همان الگویی باشد که در بسیاری از استان‌ها و بسیار بالاتر از موج چهارم است، باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با توضیح این مطلب که چندین هفته است که شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره در صدر بیماری کرونا قرار دارد، اضافه کرد: رشد بیماری در خدابنده بسیار چشم‌گیر و روند بسیار صعودی دارد و سلطانیه، زنجان و ماه‌نشان نیز در ردیف‌های بعدی قرار دارد.

قزلباش با یادآوری این مطلب که نگران تداوم روند افزایش بیماری در ابهر هستیم، گفت: وضعیت خدابنده نیز بسیار بالاتر از قله پیک چهارم در این شهرستان قرار گرفته و این منطقه به لحاظ بستری و بیمار سرپایی بسیار تحت فشار است که امیدوارم با اقدامات انجام شده، روند نزولی بیماری در این شهرستان آغاز شود.

وی با اشاره به آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، تاکید کرد: در حال حاضر زنجان، طارم، خدابنده، ابهر و خرم‌دره در وضعیت قرمز، سلطانیه در وضعیت نارنجی و ایجرود و ماه‌نشان  نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

قزلباش با توضیح این مطلب که در کل دنیا بیش از ۴ میلیارد دُز واکسن تزریق شده و بیش از یک میلیارد نفر نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: زنجان در بحث واکسیناسیون حداقل دو ماه زودتر از کشور است و با ادامه کار امیدواریم به شرایط مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون، تابعی از تعداد واکسن‌هایی است که در اختیار استان قرار می‌گیرد، توضیح‌ داد: گاهی شاهد نوسانات در تزریق واکسن‌ها هستیم و امیدواریم این محدودیت‌ها هر چه زودتر برطرف شود تا شاهد سرعت بیشتری در این مسیر باشیم.

قزلباش با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۴۰ درصد ظرفیت استان برای واکسیناسیون استفاده می‌شود، ادامه‌ داد: اگر تعداد واکسن‌های تحویلی به اندازه کافی باشد و بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که با سرعت و ظرفیت بیشتری واکسن تزریق کنیم، قطعاً شاهد وضعیت مناسب‌تری خواهیم بود.

این مسئول با تاکید اینکه برخی از مناطق در استان در حوزه واکسیناسیون نیازمند توجه بیشتری است، بیان کرد: روند واکسیناسیون در شهرستان‌های زنجان نیز رو به رشد است.

وی در رابطه با میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان نیز افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای اخیر بسیار کاهش یافته و اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان حدود ۵۳ درصد است که به هیچ وجه برای مقابله با کرونا قابل قبول نیست.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان، اظهار کرد: در گروه سنی ۸۰ سال به بالا ۸۲ درصد تزریق واکسن انجام شده و در گروه‌های سنی ۷۵ تا ۷۹ سال نیز تزریق واکسن ۸۷ درصد انجام شده است.

قزلباش با یادآوری اینکه تزریق واکسن در گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال و ۶۵ تا ۶۹ سال ۹۱ درصد است، تصریح کرد: در گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ سال نیز ۸۶ درصد و در گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال نیز ۷۷ درصد، در گروه سن ۵۰ تا ۵۴ سال ۷۰ درصد و در گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال نیز ۴۸ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش واکسن در کل جمعیت کشور در تزریق دُز اول ۲۷ درصد بوده که این میزان در استان زنجان ۳۳ درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان کروناویروس خدابنده تزریق واکسن استان زنجان گروه سنی انجام شده سال نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند

به نقل از دیلی میل، نتایج این نظرسنجی پنجشنبه منتشر شد و نشان می‌دهد ۴۹ درصد از رای‌دهندگان وقوع جنگ داخلی در آمریکا را غیرمحتمل دانسته و ۱۰ درصد نیز اعلام کردند که در این باره مطمئن نیستند.

به نوشته دیلی میل، ۴۱ درصد از رای‌دهندگانی که وقوع جنگ داخلی در پنج سال آینده را محتمل می‌دانند معادل ۱۰۶ میلیون نفر از جمعیت آمریکاست.

این نظرسنجی ماه گذشته میلادی با پرسش از هزار و ۱۰۵ رای‌دهنده آمریکایی انجام شد و نشان داد که زنان، جوانان و آمریکایی‌هایی غیرسفیدپوست بیش از سایرین نگران وقوع جنگ داخلی هستند.

موسسه راسموسن اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چشم‌انداز وقوع جنگ داخلی در این کشور نزدیک‌تر شده است، زیرا رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در انتخابات باعث ایجاد شکاف میان رای‌دهندگان شده است.

در چنین شرایطی، آمریکایی‌ها نگران تکرار جنگ داخلی هستند که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ در آمریکا رخ داد.

راسموسن گفت که بحث درباره بروز جنگ داخلی در آمریکا پس از اکران فیلم سینمایی جدید «جنگ داخلی» بیشتر شده است. این فیلم اکشن سیاسی یکی از فیلم‌های پرفروش حال حاضر آمریکاست.

گروه‌های جدایی‌طلب در آمریکا معتقدند که این فیلم گزارش تامل‌برانگیزی درباره بروز خشونت و هرج و مرج در ایالات متحده در آینده نزدیک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد