Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:56:20 GMT

عراق به دنبال ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۷۳۴۳

عراق به دنبال ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه مبادلات کویت و عراق در سطح مطلوب نیست گفت که بغداد در تلاش برای تسهیل تجارت مشترک با کویت و افزایش حجم مبادلات تجاری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد بغداد به دنبال ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکاظمی افزود: عراق در تلاش برای تسهیل تجارت مشترک با کویت و افزایش حجم مبادلات تجاری است چرا که اکنون در مبادلات دو کشور در سطح مطلوب نیست.

وی با تشویق بخش خصوصی و دولتی کویت برای سرمایه‌گذاری در عراق گفت: عراق فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاران در اختیار دارد.

الکاظمی ادامه داد: عراق زمین حاصلخیز دارد و سرمایه گذاران کویتی می‌توانند در بخش کشاورزی در عراق فعالیت کنند تا در راستای تحقق امنیت غذایی و تکامل میان عراق و کویت حرکت شود. عراق اقدامات مربوط به سرمایه گذاری را تسهیل کرده و از حقوق سرمایه گذاران حمایت و هر نوعی حمایتی برای موفقیت آنها به عمل آورده است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه اظهار داشت: عراق خواهان ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت برای توسعه همکاری به خصوص در زمینه نفت و انرژی است، ما همچنین خواهان توسعه این روابط از طریق تشویق طرف کویتی برای تسریع در اجرای اقدامات مربوط به اتصال خطوط برق با کشورهای شورای همکاری هستیم.

الکاظمی در کویت به دنبال چیست؟سفر نخست وزیر عراق به کویت و دیدار با امیر این کشور

 

از سوی دیگر در نشست هیئت عراقی به ریاست الکاظمی و با هیئت کویتی به ریاست «صباح خالد الحمد الصباح» نخست‌وزیر این کشور گفت‌وگوهای مفصلی درباره تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی، تجاری، سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل و نقل و غیره انجام شد.

الکاظمی در این دیدار تاکید کرد دولت عراق برای همکاری و تلاش با دولت کویت در راستای مناسبات برادرانه و تاریخی میان دو کشور و با احترام متقابل و تمایل صادقانه در همکاری مشترک و تقویت و گسترش مناسبات در همه زمینه‌ ها آماده است.

نخست‌وزیر عراق در ادامه از موضع کویت در حمایت از دولت عراق و پشتیبانی از آن در تحقق برنامه‌های اقتصادی از جمله اصلاحات مدنظر دولت و اصلاح در بخش دولتی و خصوصی و گسترش بخش بانکی و ارتباط اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه با عراق تمجید کرد.

الکاظمی در ادامه نسبت به هم‌افزایی تلاش‌های دولت عراق و کویت برای مشخص‌سازی زمان برگزاری نشست‌های هشتمین دوره کمیته وزارتی و مشترک عراق و کویت ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: عراق خواهان تقویت مناسبات دوجانبه و تبادل سفرهای رسمی میان دو طرف است.

نخست وزیر عراق در پایان تاکید کرد که دولت وی برای بررسی تمامی پرونده‌های حل و فصل نشده میان عراق و کویت جدی و مصمم است.

وی از تشکیل کمیته عالی سیاسی برای مذاکره درخصوص پرونده‌های حل و فصل نشده با دولت کویت نیز خبر داد.

نخست وزیر کویت بر اهمیت ایستادگی در کنار عراق به ویژه بعد از جنگ علیه داعش و دفاع عراق از جهان و منطقه در نبرد علیه تروریسم تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر عراق مشترک با کویت سرمایه گذاری عراق و کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند

معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با معاون سیاسی نخست وزیر حکومت طالبان اظهار داشت بسیاری از کشورها تمایل دارند در بخش‌های مختلف با حکومت کنونی افغانستان روابط داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سریک ژومانگارین» معاون نخست وزیر قزاقستان در دیدار با «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌ وزیر حکومت طالبان گفت: اکنون افغانستان یک کشور آرام در منطقه است و به همین منظور کشورهای جهان می‌خواهند در بخش‌های مختلف روابط خود را با کابل برقرار نمایند.

ژومانگارین در این دیدار آمادگی قزاقستان برای همکاری در بخش‌های فرهنگی و اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را اعلام کرد.

وی همچنین خواستار آغاز پروازهای مستقیم کابل به آستانه شد.

عبدالکبیر نیز تاکید کرد: امارت اسلامی مرزهای افغانستان را کاملاً کنترل کرده، مواد مخدر و فساد را ریشه کن کرده است و حاکمیت ملی مستقلی را را احیا نموده است.

در کمتر از سه سال گذشته، حکومت طالبان بارها اعلام کرده است با ایجاد امنیت همه جانبه در افغانستان بیش از هر زمان دیگری، شرایط برای اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این کشور مساعدتر شده و میزان تبادلات تجاری میان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایگانش افزایش یافته است.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد