Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد مفیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ هزار واحد صنفی به عنوان فروشنده پوشاک در سطح کلانشهر مشهد دارای پروانه صنفی کسب و کار هستند.

وی ادامه داد: تعطیل اجباری پاساژها و مجتمع ها برای مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا مدتی است که آغاز شده و در جدیدترین اعمال محدودیت های کرونایی نیز پاساژها و مجتمع های تجاری و بازارهای سرپوشیده در زمره هفت رسته شغل پرخطر شناخته شده و مشمول تعطیل دستوری قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: این در حالی است که مالکان، متصدیان و فروشندگان واحدهای صنفی مستقر در پاساژها و مجتمع‌های تجاری به راحتی قادر به اعمال و اجرای پروتکل های بهداشتی در محدوده فعالیت خود هستند.

وی افزود: در حالی واحدهای صنفی مستقر در پاساژها و مجتمع‌های تجاری سرپوشیده بر اساس محدودیت های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، موظف به تعطیلی هستند که واحدهای عرضه پوشاک مستقر در حاشیه خیابان های اصلی و فرعی اجازه فعالیت دارند.  

مفیدی ادامه داد: این وضعیت کسب و کار در حالی است که گرانی شدید و روزافزون مواد اولیه موجب افزایش قیمت تمام‌شده پوشاک تولیدی شده است.

وی گفت: از سوی دیگر هزینه‌های روزافزون معاش خانوار بالا رفته و نرخ مایحتاج اساسی و اولیه زندگی روندی صعودی را طی می‌کند لذا جای پوشاک در سبد خرید خانوار تنگتر و تنگتر شده تا جایی که به شدت تنزل پیدا کرده و اینک خرید پوشاک در زمره اولویت های نخست خانوارها قرار ندارد.  

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد افزود: توقف سفر به مشهد و فقدان زوار در این کلانشهر به خاطر اپیدمی کرونا و محدودیت های آن نیز به معضلی بزرگ برای فعالان صنف پوشاک و فروشندگان آن مبدل شده است.  

وی ادامه داد: صنف تولید و فروش پوشاک در مشهد بطور مستقیم یا غیرمستقیم به جمعیت زائر و مسافر وابسته است، لذا کاهش جمعیت آنها در این کلانشهر به کسب و کار صنف پوشاک ضربه شدیدی وارد کرده است.  

مفیدی گفت: به دلیل شیوع کرونا و کسادی بازار فروش پوشاک، از سال ۹۹ تاکنون بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از دارندگان پروانه کسب از این اتحادیه، اقدام به ابطال پروانه خود کرده اند.

وی افزود: اگر صنف فروشندگان پوشاک در ردیف اول آسیب دیدگان از کرونا در گروه مشاغل نباشد، به طور قطع در ردیف دوم یا سوم قرار می گیرد زیرا آسیب ناشی از این بیماری بر پیکره صنوف بسیار بوده و در مقابل حمایت ها کافی نبوده است.

آمار بیماران کووید ۱۹ در مشهد و استان خراسان رضوی همزمان با پنجمین موج طغیان ویروس کرونا بطور نگران‌کننده‌ای رو به افزایش نهاده است. تکمیل گنجایش بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد به همین خاطر از چالش های جدی پیش روی خراسان رضوی به شمار می‌روند.  
۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.  

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۰،  ۶۸۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

همچنین از دیروز تا امروز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

هم‌اینک ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد پوشاک اصناف خسارت مالی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد پوشاک ویروس کرونا مشهد پوشاک اصناف خسارت مالی محدودیت های کرونا پاساژها و مجتمع ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بلیت‌های دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن فروش نرفت!

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، استقلال به عنوان صدرنشین لیگ برتر، فردا در دیداری حساس و مهم، در استادیوم آزادی پذیرای ذوب آهن خواهد بود. آبی پوشان که رقابت سخت و نزدیکی با پرسپولیس دارند، چشم انتظار حضور هواداران در ورزشگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اولین خرید استقلال برای فصل جدید مشخص شد

برای این مسابقه، نزدیک به ۳۰ هزار بلیت در سامانه بلیت فروشی در دسترس علاقه‌مندان به فوتبال قرار گرفت که جایگاه بانوان به مانند تمام بازی‌هایی که در استادیوم آزادی برگزار می‌شود، در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش رفت.

ظرفیت روبروی جایگاه نیز عصر امروز به پایان رسید، با این حال نیمی از بلیت‌های در نظر گرفته شده برای این مسابقه، یعنی حدود ۱۶ هزار بلیت هنوز در دسترس است و به فروش نرفته است.

جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی از هواداران تیمش درخواست کرد که با لباس، شال و کلاه آبی به استادیوم آمده و تیم مورد علاقه‌شان را تشویق کنند.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس و حدود ۵۰ هزار نفر از علاقه مندان به این تیم برای دیدار با سپاهان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده بودند، بازیکنان استقلال نیز امیدوارند که هواداران این تیم در بازی فردا راهی ورزشگاه شوند.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

کد خبر: 1229610 برچسب‌ها لیگ برتر ایران

دیگر خبرها

  • دست‌فروشان در محور مواصلاتی بوشهر به کنگان ساماندهی شوند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • نیمی از بلیت‌های دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن فروش نرفت!
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز