Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:21:37 GMT

کمبود آردنانوایی‌های دیشموک را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۸۸۲۲۸

کمبود آردنانوایی‌های دیشموک را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، تعطیلی برخی نانوایی‌ها به علت کمبود آرد مردم را با مشکل تهیه نان روبرو کرده است.

در حالی که شهرستان کهگیلویه به لحاظ تولید گندم و فروش گندم مازاد بر مصرف کشاورزان همواره رتبه اول استان را دارد اما به توزیع آرد که می‌رسد یا سهمیه کم دارد و یا از کیفیت و مرغوبیت برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از شهروندان دیشموک از تعطیلی نانوایی‌ها و ایجاد صف‌های شلوغ برای تهیه نان ابراز نارضایتی کردند.

محسن طاوسیان با اشاره به تعطیلی چند روزه نانوایی‌های این شهر گفت: مسائلی از قبیل کمبود آرد و عدم نظارت سبب شد تا نانوایی‌ها تعطیل شوند.

عضو شورای شهر دیشموک با اشاره به پیک پنجم کرونا افزود: در روزهای اخیر یک واحد نانوایی در شهر دیشموک فعال بود و همه شهروندان نان مورد نیاز خود را از این نانوایی تامین می کنند.

 

طاوسیان با اشاره به نزدیکی باز شدن مدارس ادامه داد: از اول مهرماه با بازگشایی مدارس و حضور معلمان و دانش آموزان غیر بومی نیاز به نان بیشتر می‌شود و در صورت ادامه این روند، مردم با مشکل مواجه می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به گلایه مردم از تعطیلی نانوایی‌ها گفت: متاسفانه نانوایی‌های شهر دیشموک هر چند روز یک بار به علت کمبود آرد تعطیل می‌شوند.

محمدرضا نعمت پور مسئول اتاق اصناف بخش دیشموک با اشاره به مشکل حمل آرد گفت: از جمله مشکلات مطرح شده خبازی‌ها، کمبود سهمیه بوده که جوابگوی شهر دیشموک و روستائیان مراجعه کننده نیست.

 

کرامت الله جاوید مسئول بازرسی و نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به فعالیت 6 واحد نانوایی در شهر دیشموک گفت: طی دو نوبت به صورت ماهانه سهمیه آرد نانوایی‌ها پس از خرید از کارخانه مارون گچساران، توسط شرکت حمل و نقل به میزان یکهزار و 285 کیسه برای نانوایی‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود:واحد‌های خبازی طبق سامانه سیفا آرد لازم را خریداری کرده که با همکاری سازمان صمت و تعزیرات حکومتی به صورت محسوس و نامحسوس از واحد‌های خبازی بازدید می شود.

جاوید ادامه داد: چناچنه واحد صنفی خبازی به بهانه‌هایی از قبیل کمبود آرد به فعالیت ادامه ندهد با جریمه‌هایی همچون کسر سهمیه و پلمب مواجه می‌شود.

مسئول بازرسی و نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به عدم مجوز تعطیلی نانوایی‌ها گفت: سرانه آرد نانوایی ها، طبق سرانه جمعیتی اختصاص داده می‌شود و هیچ نانوایی حق تعطیلی بی دلیل را ندارد و بایستی در طول یک ماه به مدت ۲۶ روز طبق زمان‌های اعلام شده در سه نوبت صبح، ظهر و عصر فعالیت کند.

وی افزود: در صورت مشاهده تعطیلی به غیر از زمان مجاز تعطیلی با واحد‌های خبازی متخلف برابر قانون برخورد می شود و پیشتر برخی از نانوایی‌های متخلف در سطح شهرستان‌های بویراحمد، مارگون، دنا، کهگیلویه با جریمه‌های نقدی، کسر سهمیه و پلمب مواجه شدند.

جاوید با اشاره به تشویق واحد‌های صنفی متعهد ادامه داد: واحد‌های صنفی خبازی که به صورت قانونی در زمان مقرر اقدام به پخت نان کند با افزایش سرانه آرد تشویق می‌شود که این مهم با کم کردن سهمیه واحد‌های متخلف که با عرضه خارج از شبکه نان لازم را پخت نمی‌کنند حاصل می‌شود.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: خبازی دیشموک سهمیه آرد فارس نانوایی ها شهر دیشموک کمبود آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون پارلمانی رییس جمهور از تمایل دولت به تعطیلی پنجشنبه‌ها خبر داد و گفت: الان سال هاست که تهران به‌عنوان مهمترین شهر کشور و محل تعامل با جهان پنجشنبه ها تعطیل است و مشکلی به وجود نیامده است. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می گویند شنبه تعطیل باشد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد. چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، این را نمایندگان اصلاح کردند امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کنند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

وی ادامه داد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رییسی تصریح کرد: سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات است که امیدواریم در این دوره رسیدگی شود و ما داریم خودمان را آماده می‌کنیم برای مجلس آینده که ان‌شا‌الله همکاری و تعامل بیشتر میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

 

 

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

دیگر خبرها

  • ‏‬زورآزمایی «شنبه» و «پنجشنبه» بر سر تعطیلی
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • همه جا نه، در این یک فقره اما حق با بهروز افخمی بود!
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران