Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پایان مذاکرات نمایندگان موافق و مخالف حضور بهرام عین الهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، او پشت تریبون مجلس قرار گرفت و از برنامه های خود دفاع کرد. او بدون پاسخ دادن به انتقادات نمایندگان مخالف در سخنان خود به دفاع از برنامه هایش پرداخت.

مهمترین بخش سخنان بهرام عین الهی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان: 
-جهاد سلامت در ۴۰ سال ادامه داشت تا در ۲ سال اخیر به حد اعلی خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجانب دشواری بیماری کرونا را با پوست و گوشتم حس کردم. در اسفند ۱۳۹۸ یکی از نخستین پزشکانی بودم که کرونا گرفتم و مرگ را به چشمان خود دیدم. امید به زنده ماندن نداشتم و جز تصویری مبهم از پزشکان و پرستان در آی سی یو بیمارستان مسیح دانشوری که برای زنده ماندنم تلاش می کردند چیزی به خاطر ندارم.
-خداوند دستم را گرفت و جانی دوباره به من بخشید تا اجازه ندهم پرچم سفید بر زمین بماند که قبل از این در دست دوست گرامی ام شهید دکتر محمد زارع بود و قبل از آن در بهداری سپاه در دست گرفته بودم. الان اگر شما مصلحت بدانید و خداوند مقرر فرموده باشد خدمتگزاری به اینجانب سپرده شده باشد سر تعظیم فرود می آورد و در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد.
-وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که وقتی کنار مردم باشد. شب و روزش و خواب وخوراکش بهبودی بیماران باشد. من یک طبیبم نه صنعتگر و نه تاجر. من دوشادوش مدافعان سلامت هستم. چنانچه مورد اعتماد قرار گیرم نمی توانم درمان مردم را معطل تصمیم و تاخیراین و آن کنیم. دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص یا چیزی گردد. حفظ جان مردم نخستین اولویت دولت است.
-سلامت مردم خط قرمز ماست. دفاع از سلامت محور همدلی ایرانیان در دولت مردمی خواهد شد. کادر سلامت سوگند خورده ایم هر که در این سرا درآید درمانش کنیم و از ایمانش نپرسیم.
-الان ۱۰۰ سال پیش نیست که ایران مقهور قحطی و بیماری شود. ما می توانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم. کرونا نشان داد سلامت موضوعی تک بعدی نیست و به همه ابعاد زندگی مردم اثر می گذارد. 
-با تاسی از احکام برنامه توسعه و سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برنامه ام را در دو بخش توضیح می دهم. 
-اولین و مهمترین مساله بحث بیماری کروناست. ما برای بیماری کرونا در ۳ بخش برنامه داریم. اول واکسیناسیون است. مهمترین عاملی که می تواند جلوی کرونا را بگیرد واکسیناسیون است. کشورهایی که واکسیناسیون را انجام داده اند مرگ و میرشان کاهش یافته است. بیماری کرونا را ممکن است افراد بگیرند ولی شدت کرونا کم می شود. 
-جمعیت بالای ۱۸ سال ما ۶۰ میلیون نفر است و باید هر نفر دو دز واکسن بگیرد که ۱۲۰ میلیون دوز نیاز داریم. ۲۵ میلیون دوز واکسن زده ایم و ناچاریم واردات کنیم. هر بخشی بتواند واکسن وارد کند ما استفاده می کنیم. تهیه واکسن اولویت اول ما است. باید چرخه سرمای واکسن حفظ شود و حتما باید ثبت شود. تهیه واکسن با سیاستهای ریاست جمهوری و مسئولان انجام می شود هر چه زودتر واکسن تهیه شود ما موفقتر خواهیم بود.
-برنامه داریم تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام کنیم. با ظرفیت تمام دستگاه ها از امکانات همه دستگاه ها استفاده می کنیم. واکسن زدن کار سختی نیست. باید به مردم احترام بگذاریم و واکسیناسیون را انجام دهیم.

-طرح شهید سلیمانی را با قدرت ادامه می دهیم. 
-قرنطینه یا لاک داون را باید انجام دهیم. در دنیا از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد انجام می شود. ما با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود باید لاک داون کنیم. قرنطینه نباید نمایشی باشد این که ۲ هفته تعطیل کنیم ولی میزان مرگ و میر افزایش یابد این لاک داون نیست. اگر قرار است فرد از شهر بیرون نرود نباید بیرون برود. اصناف باید کمک کنند. همه خارج از وزارت بهداشت کمک کنند تا چرخه ویروس را متوقف کنیم.
-بحث مدیریت مهمترین مساله در کنترل کروناست. در ستاد کرونا ما حتما باید از نمایندگان مجلس استفاده کنیم و نظرات مردم را دهند. باید بسیاری از اختیارات را به استانها واگذار کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند. کمیته علمی از افراد باسواد تشکیل می شود تا درمانهای لازم را انجام دهند.
-تولیت  سلامت مردم با وزارت بهداشت است ولی ۷۵ درصد از عوامل تاثیرگذار در سلامت خارج از وزارت بهداشت است. این که غذا اشکال دارد یا تصادفات زیاد شود ولی باید تولیت وزارت بهداشت باید به رسمیت شناخته شود. 
-کاهش سهم هزینه های مردم در نظام سلامت بحث بعدی ما است. متاسفانه علی رغم تکلیف قانونی باید هزینه سلامت به ۲۵ درصد کاهش می یافت ولی سهم مردم الان بالای ۴۰ درصد است. باید با منابع مالی پایدار باید مقدار آن کاهش یابد.

-بحث پیشگیری و نظام بهداشت بر درمان مقدم است. از نظر هزینه ها هم پیشگیری کاهش دهنده هزینه است. نظام شبکه و خانه های بهداشت را داریم. نظام پزشک خانواده برای ما یکی از مهمترین مسایل است. بیماریهای مزمن غیرواگیر یکی از مشکلات است. چاقی، دیابت، فشار خون، چربی را با اصلاح سبک زندگی و تغذیه باید کاهش دهیم. 
-نظام ارجاع و پزشکی خانواده به ما تکلیف شده است. چرا موفق نشدیم؟ مقاومت عمده ازارائه دهندگان و گیرندگان سلامت بوده. در همه جای دنیا با کار فرهنگی این مشکل را حل کرده اند.
-توسعه کمی و کیفی بیمه ها را دنبال می کنیم. باید بیمه پایه درمان همگانی شود. تاکید ما بر بیمه رایگان برای اقشار آسیب پذیر بر اساس ارزیابی تمکن مالی است. بسیاری از پوششهای فعلی مانند دندانپزشکی، بیمه های نوپدید باید افزایش یابد. باید تمام خدمات کرونا در پوشش بیمه قرار گیرد.
-باید بیمه های تکمیلی ساماندهی شود. سلامت الکترونیک باید با محوریت پرونده سلامت الکترونیک پیگیری شود. نداشتن پرونده الکترونیک مانند هواپیمایی است که رادار ندارد. 
-ما دو برابر نرم جهانی در نسخه ها دارو می نویسیم چون راهنماهای بالینی را رعایت نمی کنیم و نظارت نداریم.
-نظام سلامت را نمی توانیم پایش کنیم. بسیاری از انتقادها صحیح است چون آمار نداریم. وقتی می توانیم آمار دقیق داشته باشیم که نظام الکترونیک داشته باشیم. تعارض منافع را نظام الکترونیک از بین می برد.
-در تامین هزینه سلامت نیاز به منابع مالی پایدار دارد. در هدفمندی یارانه ها باید بخشی به هزینه سلامت داده شود. در قانون مالیات بر ارزش افزوده یک درصد به ما دادند و در قانون برنامه ششم توسعه هم سهمی در نظر گرفته اند. برای بسیاری از کالاهایی که سلامت مردم را به خطر می اندازند می توان سهمی برای وزارت بهداشت در نظر گرفت. 
-نمایندگان و بنده دغدغه برای تعارض منافع پزشکان داریم. تعارض منافع در دو بخش قابل اصلاح است. اول تعارض منافع را با اصلاح ساختار نظام سلامت از بین ببریم. ولی به نظر می رسد مهمترین چیزی که تعارض منافع را از بین می برد نقش مدیران ارشد است. بنده براساس بیانیه گام دوم انقلاب، مدیرانی انقلابی، متخصص، متدین، پاکدست و فاقد هرگونه تعارض منافع را با صرف وقت کافی و روحیه همکاری با مجلس تعیین می کنم. مدیر من باید صحبت نمایندگان را گوش کند و از نصایح آنها استفاده ببرند.
-در بحث غذا، دارو و تجهیزات پزشکی با تکیه بر توان داخلی انجام شود. رهبر انقلاب تاکید بر رفع موانع تولید داشتند. باید به شرکتهای دانش بنیان و فناور میدان داده شود. نظارت بر مواد غذایی و داروها افزایش یابد. در دارو، پوشش بیمه ای مهم است. بعضی از این ارقام دارویی در پوشش نیست ما باید پوشش بیمه را افزایش دهیم.
-بازشناسی، تدوین، توسعه و نهادینه سازی طب سنتی و ایرانی با رویکردی عالمانه باید انجام گیرد. استانداردسازی و روزامد کردن طب سنتی باید انجام گیرد. ما از عزیزان در وزارت جهاد کشاورزی خواهش می کنیم کشت گیاهان دارویی که در مملکت ما غنی است، باید کمک شود تا خودکفایی ایجاد کنیم. تعامل بین طب سنتی و نوین باید انجام شود. طب سنتی را در سال ۸۴ ما به وزارت بهداشت آوردیم. کمیته ای ایجاد کردیم. کارشناسی ارشد و PHD طب سنتی را ایجاد کردیم. ۸ دانشکده طب سنتی را ما ایجاد کردیم اگر بعد از ما توجه نشده، بنده اعتقاد به طب سنتی استاندارد و علمی دارم و انشالله بسیاری از مشکلات ما را حل می کند.
-در سیاستهای جمعیتی قسمتی که وزارت بهداشت است را از صمیم قلب انجام می دهیم. افراد نابارور در مراکز درمان ناباروری به صورت رایگان خدمات می دهد. زایمان طبیعی و بهداشت باروری حمایت می شود. 
-توسعه کمی و کیفی آموزش پزشکی جزو برنامه های ما است. به دنبال تربیت نیروی انسانی کارامد، متعد و حرفه ای هستیم. باید به سمت مرجعیت علمی حرکت کنیم. بنده به عنوان رییس انجمن علمی آموزش کشور ۵ کنفرانس گذاشتم و اصول مرجعیت علمی را تدوین کردم. بومی گزینی مهمترین گزینه درباره رفع محرومیت است. می توان عزیزان متخصص را تا مدتی در منطقه محروم به کار بگیریم ولی این مدت محدود است. با بومی گزینی افرادی که در مناطق محروم هستند، مشکل حل می شود. کارنامه من را ببینید من بومی گزینی را در کشور اجرا کردم. پرستار اگر در شهر خود تحصیل کرده و به کار گرفته شود محرومیت زدایی انجام می شود.
-نیازمند عدالت آموزشی هستیم و نداشتن تبعیض مهم است. با توسعه زیرساختهای آموزشی، ظرفیتهای هم بالا می رود. در یک منطقه بسیار محروم دانشگاه ایجاد کردیم و دختران دانش آموز آن منطقه در کشور اول شدند. اسم نمی برم ولی هیچ کس انتظار نداشت. آنها امید برای درس خواندن پیدا کردند. 
-پژوهشهای کاربردی باید ایجاد کنیم که به درد مردم بخورد. درباره گردشگری سلامت باید انجام شود. تبادل استاد و دانشجو که دانشجوی خارجی بگیریم و از استادان خارجی استفاده کنیم جزو برنامه های ماست.

-بنده ظرفیت پزشکی را به ۷۵۰۰ نفر رساندم که در دو سال گذشته هیچ افزایشی نداشت. درباره دانشجویان هم توجه خواهد شد. من هیچ کار غیرقانونی نکردم. درباره طرح فرزندم در سال ۹۵ مسئولیتی بنده نداشتم و آنها هر جا خدمت کردند مربوط به بنده نبود.

۴۷۴۷

کد خبر 1547557

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تعارض منافع وزارت بهداشت بیماری کرونا ایجاد کردیم سلامت مردم باید انجام طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود