Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونان امور بین الملل وزرای دادگستری ایران و ترکیه، بر ایجاد مرکز داوری و میانجیگری در امور تجاری بین الملل و معاهده استرداد دارایی‌ها توافق کردند. خبرگزاری میزان - محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران و اوراهان کوش، معاون امور بین الملل وزیر دادگستری جمهوری ترکیه بعنوان رؤسای کمیته مشترک حقوقی و قضایی دو کشور در مذاکرات سه ساعته دو جانبه که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با توجه به حجم گسترده مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور و حل و فصل سریع اختلافات ناشی از امور تجاری بر تشکیل مرکز داوری و میانجیگری در امور تجاری و انعقاد معاهده استرداد اموال و دارایی‌های ناشی از جرم بین دو کشور توافق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این جلسه،معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته حقوقی و قضایی مشترک با اشاره به حجم گسترده مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور، اراده مصمم رؤسای جمهور دو کشور بر گسترش، توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها، امضای سند سنگاپور در میانجیگری در امور تجارت بین الملل توسط دو کشور، حل و فصل اختلافات تجار و بازرگانان دو کشور از طریق داوری و میانجیگری بعنوان راه حل‌هایی کم هزینه و سریع پیشنهاد تشکیل مرکز داوری و میانجیگری در امور تجاری و هم چنین انعقاد موافقت نامه استرداد اموال و دارایی‌های ناشی از جرم را به همتای ترکیه‌ای خود ارائه کرد که مورد استقبال اوراهان کوش ، معاون امور بین الملل وزیر دادگستری ترکیه قرار گرفت و مقرر گردید موضوع در اسرع وقت از مجرای دیپلماتیک در دستور کار قرار گیرد.   یکی دیگر از موضوعات مورد مذاکره بررسی راهکار‌های مبادله محکومان به حبس دو کشور بود که طرفین با رعایت شرایط مقرر در موافقت نامه‌های دو جانبه بر مبادله آنان توافق نمودند و مقرر گردید در آینده‌ای نزدیک بیست تن از محکومان ایرانی از ترکیه به تهران منتقل و پنج تن از محکومان آماده انتقال ترکیه به این کشور منتقل و در خصوص باقیمانده محکومان هماهنگی لازم صورت گرفت.
در این گفتگوی دو جانبه اوراهان کوش، معاون امور بین الملل وزیر دادگستری ترکیه به روابط تاریخی و برادرانه و روبه گسترش دو کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد، که نتیجه مذاکرات این جلسه به تعمیق روابط حقوقی و قضایی دو کشور بینجامد.   وی با اشاره به گفت‌وگوی چند روز قبل روسای جمهور دو کشور و تأکید بر توسعه همه جانبه مناسبات، از آمادگی کشورش برای حل مشکلات زندانیان دو کشور اعلام و پیشنهاد همتای ایرانی خود در زمینه مرکز داوری و میانجیگری در امور تجاری بین الملل را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت آمادگی داریم در اسرع وقت این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.   بیشتر بخوانید: ۵ محکوم بولیوی به کشورشان منتقل شدند   انتهای پیام/ برچسب ها: وزارت دادگستری توافقنامه ترکیه میانجیگری ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت دادگستری توافقنامه ترکیه میانجیگری ایران امور بین الملل وزیر دادگستری امور بین الملل تجاری بین دارایی ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوزها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی ترین شکل مجادله را می بینید. از همه انسانها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: هیتلرها و نازی های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به 200 روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی توانید با ریختن صدها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیساها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب