Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول شهریور) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با برنامه‌های حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آشنایی من با عبدالملکی از زمان گذشته وجود دارد که در سال 94 همراه آقای حدادعادل لیست اصولگرایان را برای انتخابات تهیه می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رئیس جمهور می‌داند مخالفت ما از سر دلسوزی است لذا ضمن تکریم وی و سرداران راهبردی و همچنین جوانان انقلابی که به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده اند، از صحبت های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع نشده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: عبدالملکی اشرافی به مسائل وزارت تعاون به عنوان وزارتخانه ای که مخلوط از چند سازمان است ندارد.

وی افزود: وزارت تعاون جای تئوری پردازی نیست و آقای رئیسی نیز در صحبت های خود گفته اند که برخی وزرای پیشنهادی را نمی شناسند و از فیلتر کارگروه عبور کرده اند. همچنین برخی از این وزرای پیشنهادی قرار بود شب قبل تصدی یک وزارتخانه را داشته باشند اما صبح به عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه دیگری معرفی شدند.

روح الامینی در ادامه با بیان اینکه کار در کمیته امداد با وزارت تعاون متفاوت است، اظهار داشت: انتخاب وزرا با رئیس جمهور نیست بلکه پیشنهاد با وی است و انتخاب وزرا برعهده مجلس است و طبق قانون اساسی وزیر یا رئیس جهمور باید در مقابل مجلس پاسخگو باشد نه معاون اول رئیس جمهور.

وی در ادامه با بیان اینکه عبدالملکی اشراف و پختگی لازم را در پاسخ به سوال های بنده نداشت، خاطرنشان کرد: 60 درصد صنعت دارو در شستا و تامین اجتماعی تامین می شود و وقتی از وی درباره یک سال و نیم گذشته و یک سال و نیم آینده می پرسم پاسخ درستی ندارد که این موضوع درباره پتروشیمی و سیمان نیز صدق می کند.

روح الامینی در پایان تصریح کرد: اخیرا رئیس شستا برکنار شد و گفت رانت 7 هزار میلیارد تومانی در شستا را حذف کرده است که عبدالملکی درباره آن می گوید بنده به پشتوانه رئیس جمهور این امکان را نمی‌دهم؛ این در حالی است که شما به عنوان بازوی رئیس جمهور باید امور را پیگیری کنید.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران در مجلس روح الامینی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۸۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است