Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اصغر سلیمی روز دوشنبه در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارتخانه‌ای با مشغله‌های بسیار است و اداره کردن آن آداب و قواعد خاص و احتیاج به تیم بسیار قوی فنی، کارکشته و باتجربه و اتخاذ تصمیمات قاطع و کارشناسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه آقای عبدالملکی از بدنه این وزارتخانه نیستند چگونه می‌توانند در کوتاه مدت تیم مدیریتی قوی را شناسایی و به‌کارگیری کنند؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این وزارتخانه، متولی صندوق‌های مهم بازنشستگی کشور است و بحران صندوق‌های بازنشستگی که ناشی از عدم تعادل میان منابع و مصارف آنهاست، اگر با طرح‌های کارشناسی و دقیق از گسترش این بحران جلوگیری نشود عواقب غیرقابل جبرانی بر کشور تحمیل می‌کند.

وی خطاب به عبدالملکی گفت: آیا دانش و تجربه موثر در حوزه صندوق‌های بازنشستگی را دارید تا بتوانید از حقوق بازنشستگی صیانت کنید؟ آیا به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتقاد دارید؟ می‌دانید حقوق دریافتی کفاف حداقل‌های این قشر بزرگوار را نمی‌دهد؟

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان بیان کرد: این وزارتخانه متولی بیش از ۴۰۰ شرکت مهم در اقتصاد ملی است. مشکل اصلی در این حوزه انتصاب مدیران غیرمتخصص و انتصابات خاص سیاسی و رانتی و افراد فاقد صلاحیت در ترکیب هیات رییسه مدیران است که منجر به حیف و میل بیت‌المال و فساد شده است. آیا شما قدرت کافی برای تغییرات گسترده در ساختارها، فرآیندها و سازوکارهای این حوزه را دارید؟ آیا قول می‌دهید حیاط خلوت برای دوستان و همفکرانتان نشود؟

وی ادامه داد: جامعه هدف وزارت کار، قشر آسیب‌پذیر جامعه را تشکیل می‌دهد، آیا برنامه شما می‌تواند مشکلات این قشر را برطرف کند؟ دولت‌های قبلی هم برنامه‌های جامع و کاملی مانند شما ارائه دادند اما عملی از آنها ندیدیم. آیا به برنامه خودتان اعتقاد و اعتماد دارید؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: مددجویان بهزیستی و خانواده‌های آنها احتیاج به کمک بیشتری دارند این خدمات حداقل‌های زندگی آنها را پوشش نمی‌دهد برای این قشر چه برنامه‌ای دارید؟ با بی‌عدالتی در بخش درمان چه می‌کنید؟

سلیمی اظهار کرد: در یک شهرستان هم بیمارستان و هم درمانگاه تامین اجتماعی داریم و در شهرستان دیگر نداریم. آیا افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند نباید خدمات یکسان استفاده کنند؟ زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش بیمه‌ای و حمایتی نیستند در برنامه شما چه جایگاهی دارند؟ برای بزهکاری اجتماعی، طلاق و اعتیاد چه فکری کرده‌اید؟

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم با داشتن چند فرزند تحصیلکرده اشتغال است، عنوان کرد: فکر نمی‌کنید برنامه ارائه شده شما جهت اشتغال پایدار سالانه، بلندپروازانه باشد؟

نماینده مردم سمیرم در مجلس خاطرنشان کرد: حوزه تعاون در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی مغفول واقع شده است و تعاونی‌ها بی‌اثر و بی‌ثمر شده‌اند، چه برنامه‌هایی برای احیای آن دارید؟

سلیمی اضافه کرد: باتوجه به ریزش ۲ میلیون شغل برای احیای آن چه کرده‌اید؟ برای واکسیناسیون کارگران چه فکری داریم؟ نقاط قوت و مثبتی در حوزه اشتغال دارید آیا صرفاً با این شاخصه‌ها می‌توان وزارتخانه را اداره کرد؟ بهتر نبود از بدنه این وزارتخانه فرد جوانی انتخاب می‌شد. با توجه به ابرچالش‌هایی که برای وزارتخانه‌ای که شما برای آن معرفی شده‌اید، عنوان شد، آیا خود را دارای صلاحیت کافی برای مدیریت این وزارتخانه می‌دانید؟

برچسب‌ها رای اعتماد صندوق بازنشستگی کشوری سمیرم اصغر سلیمی سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری رای اعتماد به دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رای اعتماد صندوق بازنشستگی کشوری سمیرم رای اعتماد صندوق بازنشستگی کشوری سمیرم اصغر سلیمی سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان، مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ در آستانه سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری، بزرگ معلم انقلاب اسلامی و روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی، ویژه برنامه های تجلیل از معلمان، مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه و سراسر این نیرو برگزار شد.

 این مراسم که با حضور جمع زیادی از فرماندهان و رزمندگان ستاد فرماندهی نیرو در تهران و با ویژه برنامه تقدیر از فعالان و مروجان علوم و معارف دینی و عقیدتی سیاسی در بخش اساتید، مربیان و مدیران همراه بود به صورت زنده در اجتماع سراسری رده‌های نیروی زمینی سپاه پخش شد.

حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی معاون عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه در آغاز این مراسم با اشاره به حجم نیرو و گستردگی جغرافیای مأموریتی نیروی زمینی سپاه، اجرای برنامه‌های تحکیم و ارتقای بصیرت و علوم و معارف دینی و عقیدتی سیاسی در این نیرو را به لحاظ ابعاد کیفی و کمی بی نظیر توصیف کرد.

معاون عقیدتی سیاسی نیروی زمینی سپاه اعزام بیش از 3000 روحانی به یگان های مرزی، مشاوره چهره به چهره، کلاس های قرآنی، پاسخ به پرسش ها و ابهامات شرعی، دینی، سیاسی و عقیدتی، برگزاری دوره های تربیت و تعالی، کلاس های تفسیر و اخلاق، آموزش سربازان در دوره های آموزشی، اجرای دوره های ویژه بسیجیان طرح امنیت را بخشی از فعالیت های جاری عنوان نمود که این روند رابطه مستقیمی با تقویت توانمندی معنوی، بصیرتی و اعتقادی نیروی زمینی و در نتیجه تقویت نیروی انسانی و ابعاد کیفی و کمی مأموریتها داشته است.

حجه الاسلام گنجعلی اهتمام به امور قرآنی از جمله برگزاری با کیفیت مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی ویژه چهره‌های قرآنی و اهتمام به حفظ قرآن را از دیگر برنامه های نیروی زمینی سپاه عنوان کردند که به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات با حمایت فرماندهان و مسئولین این نیرو در قالب  قرارگاه قرآنی اجرا می گردد.

آیت‌الله سید صمصام الدین قوامی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم، نیروی زمینی سپاه را در اجرای برنامه های معنوی و بصیرت افزایی از رده های برتر سپاه خواند و گفت: برنامه های قرآن محور و قرآن بنیان این نیرو برکات بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته است.

وی افزود: فرماندهان سپاه و رزمندگان سپاه سلمانی و سلیمانی و وعده خدا هستند و در دفاع از اسلام درنگ نکرده و نمی کنند و از این رو ملایک به آنان فخر و مباهات می کنند.

قوامی با اشاره به فاصله گرفتن بخشی از اعضای جامعه بشری از آموزه های ناب دینی و الهی خاطر نشان کرد: تمدنی که اساس آن بر قتل و غصب است، ماندنی نیست.

وی با اشاره به رابطه عقیده در تار و پود زندگی خاطر نشان کرد: عقیده ای که در زندگی و نظام و جنگ و صلح و معاشرت و اقتصاد و فرهنگ جریان نداشته و تأثیری نداشته باشد، این فایده ای ندارد.

در پایان این آیین و با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه و سردار نوری جانشین نیروی زمینی سپاه، با لوح تقدیر و اهدای جوایزی از تعدد 140 نفر از فرماندهان، مدیران و مسئولان، اساتید، معلمان و مربیانی که در اجرای برنامه های عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه نقش و تأثیر ویژه داشته اند، تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان