Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در اولین روز سفر کاری خود به جنوب شرقی آسیا با مقامات بلندپایه سنگاپور دیدار و درباره امنیت سایبری، تغییرات آب و هوایی و سلامت جهانی گفتگو کرد.

یکی از اهداف این سفر کامالا هریس این است که در خصوص افزایش نگرانی‌ها در پی خروج آمریکا از افغانستان، به متحدان آسیاسی خود اطمینان بدهد که هنوز می‌توانند روی کمک‌های آمریکا حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان نشست خبری مشترک هریس با لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور، امروز (دوشنبه) هریس به مجموعه‌ای از توافقاتی که با سنگاپور در زمینه امنیت سایبری، آب و هوا و بهداشت عمومی انجام شده اشاره و آن را به عنوان شواهدی از تعهدات آمریکا و رعایت توافقات با شرکای امنیتی قدیمی در منطقه عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین تصریح کرد که واشنگتن بر تکمیل موفقیت آمیز تخلیه افغانستان، پس از تصرف طالبان تمرکز کرده است.

 لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور نیز در ادامه سخنان هریس اعلام همکاری کشورش با آمریکا برای تخلیه افغان‌ها را اعلام و تاکید کرد که پیشنهادی در این خصوص ارائه کرده است.

هریس در نشست مطبوعات مشترک خود با لی گفت: «امروز ما در سنگاپور هستیم تا بر روابط پایدار خود با این کشور و در این منطقه تأکید مجدد داشته باشیم و دیدگاه مشترک درباره منطقه آزاد هند و اقیانوس آرام با تأکید بر منافع متقابل خود در زمینه صلح و ثبات در جنوب شرقی آسیا را به اشتراک بگذاریم.»

دو طرف در این دیدار همچنین درباره مشارکت برای گسترش تجارت و صنایع بین آمریکا و سنگاپور گفتگو کردند و در خصوص مشارکت در حوزه فناوری با همکاری وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت تجارت و صنعت سنگاپور به توافقی دست یافتند که بر اقتصاد دیجیتال، انرژی و فناوری‌های زیست محیطی پیشرفته و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز خواهد کرد.

 قرار است هریس روز سه شنبه در سنگاپور با بخش خصوصی و مقامات دولتی ملاقات کرده و این موضوع را مورد بحث قرار دهد سپس این کشور را به مقصد ویتنام ترک کند.

هریس قبل از عزیمت به جنوب شرقی آسیا در جمع خبرنگاران گفت که با ماری بارا، مدیر اجرایی جنرال موتورز صحبت کرده و درباره کمبود تراشه جهانی و وابستگی آمریکا به کشور‌های منطقه هند و اقیانوسیه در زمینه این فناوری صحبت کرده است.

سفر هریس به سنگاپور در حالی انجام می‌شود که زندگی روزمره مردم این کشور به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا تعطیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کامالا هریس جنوب شرق آسیا دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه