Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس بسیج رسانه کشور از پیگیری برای تشکیل نظام جامع صنفی خبرنگاران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنبم از شیراز، مسعود بصیری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهارداشت: اصحاب رسانه نباید خود را دست کم‌ بگیرند،‌ ما می‌توانیم جامعه را به راه خوب یا بد هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات حوزه رسانه مشکلاتی است که خودمان برای خودمان به وجود آوردیم، گفت: ما سنگرساز بی‌سنگر هستیم، از همه چیز می‌نویسیم اما مشکلات خود را نمی‌نویسیم.

رئیس بسیج رسانه کشور با انتقاد از رها بودن فضای مجازی به ویژه در امر خبر افزود: امروز راه‌اندازی یک فضایی برای حرف زدن کار سختی نیست در صورتی که برای هر شغلی باید فرایندی را طی کرد اما در فضای مجازی هر کس می‌تواند تشکیل گروه و خبرپراکنی کرد.

جانشین فرمانده سپاه گیلان: خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم ایستاده‌اندانتخاب شهردار کرج در صحن علنی شورا و با حضور خبرنگاران انجام می‌شود

بصیری با تاکید بر اینکه باید فکر جدی برای رها بودن فضای مجازی کرد و اصحاب رسانه نیز باید مطالبه کنند، بیان کرد: امروز سانسور کردن به آن شکل گذشته مطرح نیست، مطالبه از دولت و مسئولان باید سرلوحه اصحاب رسانه باشد.

وی عنوان کرد: مردم اخبار خود را از رسانه‌های رسمی نمی‌گیرند بلکه از گروه‌های مجازی محلی می‌گیرند که نه آموزش دیده و نه اینکه مجوزی دارد؛ آنقدر موضوعات زرد در فضای مجازی مطرح می‌شود که اخبار خوب و رسمی کشور دیده نمی‌شود. 

رئیس بسیج رسانه با بیان اینکه گاه بسیاری از اصحاب رسانه هم بی‌اطلاع از آنچه به واقع رخ می‌دهد، هستند گفت: باید اصحاب رسانه به زبان دومی مسلط شوند و آگاه باشند باید برای اصحاب رسانه بسیاری از موارد را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه و نظام صنفی خبرنگاری از سوی بسیج رسانه پیگیری می‌شود، افزود: همانگونه که نظام صنفی برای هر شغلی وجود دارد نظام جامع صنفی رسانه هم باید تشکیل شود و این موضوع را از وزیر ارشاد هم پیگیری می‌کنیم.

بصیری با تاکید بر اینکه بیمه خبرنگاران باید مطالبه شود، گفت: این مطالبه از سوی اصحاب رسانه هم مطرح شود و برای این امر باید پایشی در ارشاد نسبت به افرادی که عنوان رسانه دارند، صورت بگیرد.

انتهای پیام/424 / ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصحاب رسانه بسیج رسانه فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی