Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی  با تبریک فرا رسیدن روز پزشک افزود: پزشکان در بخش خصوصی و دولتی با کمترین ادعا در کلیه بحران‌ها به ویژه اپیدمی کرونا در خدمت مردم بوده اند.

وی در خصوص علت عدم برگزاری مراسم روز پزشک اظهار کرد: شعار ما پرهیز از تجمع و دورهمی هاست و در راستای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ برگزاری هرگونه مراسم، دادن گل و شیرینی توسط دانشگاه علوم پزشکی ممنوع شده که یکی از راه‌های اصلی ابتلا نیز همین موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی جایگاه معنوی پزشکان و کادر درمان را بسیار بالا عنوان کرد و ادامه داد: من بر دستان همکاران پزشک بوسه می‌زنم، این عزیزان چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در زمان مبارزه با بیماری کرونا سختی‌های زیادی متحمل شدند.

آقازاده در بخش دیگری تاکید کرد: همه واکسن‌های کرونا در ابتدای تزریق ممکن است عوارضی مثل سردرد، بدن درد، تب، لرز، تهوع و استفراغ وجود داشته باشد که طبیعی است که طی یکی دو روز برطرف می‌شود.

وی انجام واکسیناسیون را یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: کسانی که به کرونا مبتلا شده اند با تزریق اولین دوز واکسن کرونا به علت وجود آنتی بادی، ایمنی زیادی در بدنشان ایجاد می‌شود.

وی درخصوص خبر درج شده در فضای مجازی مبنی بر فوت ۲۳ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان طالقانی بیان کرد: فوتی‌های استان در هفته گذشته زیر ۲۰ نفر بود که در این هفته آمار فوتی‌ها به بالای ۲۰ نفر رسیده به طوری که در ۲۸ مرداد ۲۸ فوتی و در ۲۹ مرداد ۳۱ فوتی در استان داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اضافه کرد: از بین این فوتی ها، ۱۲ فوتی مربوط به ارومیه بوده که همه این ۱۲ نفر نیز صرفا در بیمارستان طالقانی رخ نداده است بلکه سه نفر در همان روز فوتی کرونایی در بیمارستان طالقانی داشتیم.

آقازاده با تاکید بر مناسب بودن نسبی وضعیت استان در خصوص کرونا نسبت به استان‌های دیگر افزود: این خبر از بیرون کشور هدایت می‌شد و هدف نشان دادن وضعیت غیر قابل کنترل بیماری کرونا بود، واقعیت این است که در هر ۵۰ ثانیه یک نفر به کرونا مبتلا می‌شود و ابتلا با فوت خیلی فرق دارد.

آقازاده اضافه کرد: آمار بستری و فوت هر روزه به طور شفاف به مردم گزارش می‌شود و هدف از این شفافیت، ایجاد زنگ خطر در مردم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام خود مراقبتی است.

وی در خصوص خبر قطع شدن برق بیمارستان طالقانی ارومیه نیز بیان کرد: همه بیمارستان‌های استان مجهز به ژنراتور بوده و احتمال قطعی برق در بیمارستان صفر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان طالقانی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور