Web Analytics Made Easy - Statcounter

جاوید نوبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برنامه‌های مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب شرکتها و هسته‌های فناور اشاره و بیان کرد: برپایی رویدادها، چالشها، کارگاهها و دوره‌های تخصصی فناورانه با هدف شناسایی طرحها و ایده‌های جدید برای رفع نیازهای صنایع و جامعه در حوزه فناوری در این چارچوب در دست پیگیری و اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"مرکز رشد" سازمانی است که جریان دانش و فناوری را در میان دانشگاهها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکتهای خصوصی، اشخاص مخترع و مبتکر به حرکت انداخته و ارتباط آنها را با بازار از طریق ایده‌­های نو و کاربردی تسهیل می‌کند. 

وی افزود: یکی از اولویتهای مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی در همین مسیر "حمایت از ثبت اختراع و مالکیت فکری دانشجویان و استادان دانشگاه در داخل و خارج" است. 

مدیر مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ساخت مرحله نخست "پردیس فناوری" این واحد دانشگاهی در محل شهرک فناوریهای برتر خراسان رضوی به منظور حمایت سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و ارائه خدمات تجاری‌سازی به صاحبان ایده و طرحهای فناورانه نوین برای ایجاد کسب وکارهای نوپای دانش‌بنیان در همین راستا آغاز شده است. 
نوبخت افزود: همچنین حمایت از نمونه‌سازی طرحها و ایده‌های فناورانه برای تجاری‌سازی، ورود به بازار و جذب سرمایه‌گذار بخش دیگری از خدمات مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی به فناوران و نوآوران است.
وی مشارکت در "طرحهای دانش‌بنیان و مجهز به فناوریهای جدید" برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان نوپا را از دیگر اقدامات مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و بیان کرد: تلاش بر این است تا با ایجاد ارتباط و عقد تفاهمنامه با سازمانها، انجمنها، مراکز تخصصی فناوری و کارآفرینی در مسیر کمک به کارآفرینان جوان دارای ایده‌های فناورانه گامهای رو به جلو برداشته شود.

او افزود: تاکنون در همین چارچوب تفاهمنامه همکاری مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی با پارک علم و فناوری خراسان و بسیج علمی خراسان رضوی در راستای حمایت از محصولات فناورانه امضا شده است. 
مدیر مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی به تلاش این مرکز برای "تبدیل شرکتهای فناور به شرکتهای دانش‌بنیان" نیز اشاره و بیان کرد: مسیر اخذ "مجوز دانش‌بنیان" توسط واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق مذاکره با کارگزاران و مشاوران مربوطه هموار شده تا استانداردهای مورد نیاز برای دریافت "مجوز دانش‌بنیان" از سوی واحدهای فناور کسب شود. 

"شرکت فناوری" نوعی سازمان تجاری است که بر توسعه و تولید فناوری تمرکز دارد. شرکتهای فناور به طور معمول بر روی فناوریهای مبتنی بر الکترونیک و نرم‌افزارهای دیجیتالی فعال بوده و در زمینه کسب‌ و کار الکترونیک دیجیتال، نرم‌افزار، و خدمات اینترنتی همچون تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند. 

"شرکت دانش‌بنیان" نیز یک موسسه خصوصی یا تعاونی است که با هدف افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی با گسترش اختراع و نوآوری و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه، وظیفه ترغیب هیات علمی دانشگاهها و واحدهای ‌پژوهشی را برای فعالیتهای بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضای هیات علمی، تجاری‌سازی یافته‌های ‌پژوهشی، افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاهها و واحدهای ‌پژوهشی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: صدور "مجوز موسسه فناور" برای واحدهای فناور مرکز رشد به منظور بهره‌گیری از مصوبه جدید معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری در خصوص شرکتهای دانش‌بنیان نوع سه به منظور حمایت از تبدیل شرکتهای فناور به شرکتهای دانش‌بنیان نیز در دستور کار واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته و در حال اجراست. 
مدیر مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به شرایط و قراردادهای منعقده و همچنین تمهیدات اندیشده شده، چنانچه بودجه لازم به منظور حمایت از برنامه‌های عملیاتی مرکز رشد برای ارائه خدمات مناسب به فناوران اختصاص یابد پیش‌بینی می‌شود ظرف امسال و سال آینده حدود پنج میلیارد تا ۱۰ میلیارد ریال درآمد از این طریق محقق شود. 

"مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی" بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۹۲ در مجموعه‌ای با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و همچنین ۷۰۰ مترمربع فضای قابل ارائه به هسته‌ها و واحدهای فناور با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای فرهنگ نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر علم و فناوری آغاز کرده است. 

هم‌اینک ۲۳ شرکت فناور در امور مهندسی و تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های زیستی و بیوزیست، ابزارهای جانوری، الکترومغناطیس، پول الکترونیک، صنعت چاپ، گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل، مشاوره کسب و کار در چارچوب مرکز رشد واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.  

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی علاوه بر مرکز رشد مشهد دارای پنج مرکز رشد دیگر در واحدهای نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، کاشمر و قوچان است. 

این مرکز آموزش عالی شامل ۱۰ واحد و ۶ مرکز است که از این میان مشهد و نیشابور "واحدهای جامع" دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی محسوب می‌شوند.

۶۱۶ رشته‌-شهر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی فعال است. از این تعداد، ۱۴۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱۴ رشته در مقطع دکتری است.

۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد خراسان رضوی تحصیل می‌کنند که مقطع تحصیلی ۲۵ درصد آنها کارشناسی ارشد است. دانشگاه‌ آزاد خراسان‌ رضوی همچنین هزار نفر عضو هیات علمی و ۲ هزار نفر استاد حق‌التدریس دارد.

شمار کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی نیز هزار و ۵۵۰ نفر است. 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز رشد علم و فناوری دانش بنیان مشهد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور شرکت دانش بنیان علم و فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز رشد علم و فناوری دانش بنیان وزارت علوم تحقیقات و فناوری مرکز رشد علم و فناوری دانش بنیان مشهد دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور شرکت دانش بنیان علم و فناوری دانش بنیان ها واحدهای فناور علم و فناوری خراسان رضوی دانش بنیان تجاری سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محمدرضا جابر انصاری» را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد منصوب کرد.

«جابر انصاری» متولد سال ۱۳۵۳ بروجرد، دارای مدرک دکترای تخصصی رشته مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی و عضو هیئت عالی دانشگاه بروجرد است.

بنابراین گزارش، «طهرانچی» طی نامه‌ای جداگانه، از زحمات و تلاش‌های «سیامک بهاروند» رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6088238

دیگر خبرها

  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد