Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:35:02 GMT

کمیسیون‌ها نباید وزرای پیشنهادی را رد یا تایید کنند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۱۴۳۹

کمیسیون‌ها نباید وزرای پیشنهادی را رد یا تایید کنند


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: درست است که آقای عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم از سال ۸۴ موضوع طب سنتی را کلید زد و در برنامه‌هایش انصافاً سرفصل خوبی برای آن اختصاص داده است، اما باز هم بر آن اشکال وارد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این هنگام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس که مدیریت نشست را بر عهده داشت، به این نماینده تذکر داد که اگر اخطار به هیئت رئیسه را ثبت کرده است نمی تواند چیزی خارج از چهارچوب آن بگوید.

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: درباره طب سنتی باید زمان و کمیت به برنامه آن داد.

این نماینده درباره اخطارش گفت: بر اساس ماده ۲۰۲ آیین نامه، کمیسیون های مربوط تنها باید انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت را با اسناد بالادستی اعلام کنند نه اینکه موضوع قبولی و مردودی آنها را بیان کنند. به نظر می رسد در گزارش کمیسیون ها این مسئله به چشم می خورد و مخالف آیین نامه است.

حجت الاسلام نقدعلی یادآور شد که با در نظر گرفتن اصل ۸۵ قانون اساسی مبنی بر ممنوعیت واگذاری وظیفه نمایندگی به دیگری، یک نوع تفویض در ارائه گزارش کمیسیون ها به چشم می خورد و در ذهن نمایندگان القا می‌شود که برخی وزرا قبول یا رد شده اند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: کمیسیون ها در مورد صلاحیت و انطباق و سوابق وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی بحث و بررسی می‌کنند و آن گزارش در سامانه ها قرار دارد. گزارش کمیسیون ها مبنی بر تصمیم گیری جای نمایندگان نباید باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود محمدباقر قالیباف اصل ۸۵ قانون اساسی محرم افغانستان اشرف غنی رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند

ایتنا - طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، آیپد اپل به فهرست محصولات فناوری که باید قوانین DMA اتحادیه اروپا را رعایت کنند اضافه شده است. کمیسیون اروپا رسما iPadOS را به عنوان یک درگاه‌بان تحت DMA در کنار مرورگر وب سافاری، سیستم عامل iOS و اپ استور تعیین کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در این بیانیه آمده است که کاربران اساساً در اکوسیستم iPadOS اپل «محبوس» هستند که این باعث منصرف کردن کاربرانش از رو آوردن به محصولات رقبای آن می‌شود. این شرکت شش ماه فرصت دارد تا از تمهیدات متنوع پیشگیرانه این اتحادیه پیروی کند.
 
این تصمیم به دنبال تحقیقاتی چند ماهه بر روی iPadOS برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا به عنوان نرم‌افزار درگاه‌بان واجد شرایط است یا خیر اتخاذ می‌شود. مارگرت وستیگر، معاون اجرایی مسئول خط‌مشی رقابت در کمیسیون اروپا، نوشت: «iPadOS درگاه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود به آن متکی هستند. تصمیم امروز تضمین خواهد کرد که انصاف و رقابت‌پذیری نیز در این پلت‌فرم حفظ شود».

 
اپل برای کسب اطمینان از تطابق‌پذیری iPadOS چه کاری باید انجام دهد؟ طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. همچنین نرم‌افزار باید به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا با سرویس‌های داخلی همکاری متقابل داشته باشند، که به همین دلیل است که فروشگاه‌های طرف ثالث در حال اهمیت پیدا کردن برای آیفون‌ها در اروپا هستند.
 
به گزارش ایتنا، در بیانیه‌ای که توسط فوربس منتشر شد، اپل گفت که «به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد» تا اطمینان حاصل شود که خدمات تعیین‌شده‌اش با DMA از جمله iPadOS مطابقت دارد. با این حال، این شرکت دقیقاً راضی نیست و این قانون را به ایجاد «خطرات جدید حریم خصوصی و امنیت داده‌ها» متهم کرده است. به همین منظور، اپل یک شکوائیه حقوقی به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در اواخر سال جاری در لوکزامبورگ برگزار شود صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • گزارش تصویری سفر حجت الاسلام هدایی به شهرستان اندیکا
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • متا راه‌اندازی برنامه‌ای تشویقی برای سازندگان در تردز را تایید کرد
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد