Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حاجی میرزایی مدیر امور باغات جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۴۳۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان از سطح ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برداشت شود.

حاجی میرزایی بیشترین سطح زیرکشت محصولات باغی استان را با ۱۶ هزار و ۴۰۰ هکتار مربوط به انگور دانست و افزود: پیش بینی  می‌شود امسال ۱۲۶ هزار تن انواع انگور آبی و دیم از سطح باغات استان برداشت شود و انگور دیم شامل ارقام‌های انگور رشه، خوش ناو و انگور آبی شامل ارقام عسکری، یاقوتی، کشمشی، سفید و قرمز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سطح زیر کشت توت‌فرنگی استان را نیز سه هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در سال جاری تا کنون ۶۰ هزار تن توت‌فرنگی در استان تولید و برداشت شده است.

مدیر امور باغات جهاد کشاورزی کردستان همچنین میزان تولید گیلاس را ۱۰ هزار تن، آلبالو ۱۱ هزار تن و زردآلو ۱۴ هزار تن ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون برداشت زردآلو در مناطق سردسیر بیجار و دیواندره باقی مانده است.

کردستان در زمینه تولید توت فرنگی مقام اول، تولید انگور دیم مقام دوم و تولید گردو مقام ششم کشور دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغات میوه انگور هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار

صاحبعلی اصغری در حاشیه جلسه خرید تضمینی گندم و کلزا در شهرستان بیله‌سوار گفت: ۷۴ هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم رفته و پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم از اراضی این شهرستان برداشت و ۱۵۰ هزار تن با قیمت تضمینی تحویل مراکز خرید دولتی شود. 

او از راه‌اندازی ۲ مرکز خرید محصولات کلزا در شهر‌های بیله‌سوار و جعفر آباد خبر داد و افزود: میزان تولید و سطح زیر کشت کلزا در شهرستان بیله‌سوار نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

فرماندار بیله‌سوار اضافه کرد: سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در این اراضی تولید و با نرخ تضمینی ۳۵۰ هزار ریال تحویل مراکز خرید دولتی شود.

اصغری اضافه کرد: امسال سطح زیر کشت گندم بیله‌سوار هم ۷۴ هزار هکتار است و با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت و ۱۵۰ هزار تن تحویل مراکز خرید دولتی شود.

او به زارعان منطقه توصیه کرد از برداشت زودهنگام محصول خودداری کنند تا هنگام تحویل به مراکز خرید از نظر میزان افت رطوبت مشکلی نداشته باشند.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: گندم تولیدی کشاورزان هم با قیمت تضمینی ۱۷۵ هزار ریال از کشاورزان و زارعان خریداری می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • برداشت توت فرنگی از مزارع گلستان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان