Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا در حال حاضر علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و با این کار همه ما کم‌کم به زندگی عادی و انجام فعالیت‌هایی که از انجام آنها با افرادی که دوست‌شان داریم لذت ببریم، نزدیک‌تر می‌شویم. تاثیر واکسیناسیون بر کاهش ابتلا و مرگ و میر علاوه بر یافته ها و نتایج علمی و پزشکی، از نظر روانی هم تاثیر فزاینده ای بر جلوگیری از مرگ و میر و ابتلا در جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه بسیاری از افراد هنوز منتظر واکسن هستند و واکسیناسیون برایشان دیرتر اتفاق خواهد افتاد، ولی اهتمام دولتمردان و مسئولان بهداشتی برای تهیه واکسن و افزایش روند واکسیناسیون قابل توجه و تقدیر است.

بدیهی است که آذربایجان شرقی نیز از قاعده کلی واکسیناسیون در کشور، مستثنی نیست و همه نهادهای مسوول برای تسریع در واکسینه کردن مردم با استفاده از زیرساخت های موجود و هم افزایی امکانات را دنبال می کنند، به گونه ای که حتی سپاه و نیروی انتظامی نیز برای تضمین سلامت مردم استان در قالب افزایش مراکز واکسیناسیون به میدان آمده اند. 

نکته مهم در این زمینه، پیشی گرفتن درصد واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در آذربایجان شرقی است که نرخ آن در زمان حاضر به ۳۳ درصد رسیده و از متوسط کشوری ۶ درصد بالاتر است؛ همه اینها در کنار اهتمام شهروندان به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی، نتیبجه بخش بودن تلاش های برای کنترل و مهار این بیماری مرگبار را نوید می دهد.

واکسن کرونا ۴۰۰ درصد میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس را کاهش می‌دهد

متخصص بیماری های عفونی درباره تاثیر قابل توجه واکسیناسیون بر روند کاهش ابتلا و مرگ و میر اظهار کرد: به میزان هر ۱۰۰ هزار نفر که واکسن نزنند، هزار و ۶۰۰ نفر مبتلا می شوند اما اگر همان تعداد واکسن بزنند، ۱۰۰ نفر آنها مبتلا خواهند شد و به میزان هر ۱۰۰ هزار نفر که واکسن دریافت نکنند، ۴۱۷ نفر فوت می کنند در حالی که اگر واکسن دریافت کنند، فقط یک نفر قربانی خواهد شد.

دکتر حسن رخ شاد با بیان اینکه در استان کمبود واکسن وجود ندارد، افزود: تعداد فوتی ها به علت افزایش واکسیناسیون، رو به کاهش است.

رخ شاد ویژگی مهم ویروس جهش یافته را ابتلای خانوادگی دانست و روند مبتلایان را صعودی توصیف کرد و گفت: کارشناسان معتقد هستند تا ۲ هفته دیگر روند بستری ادامه خواهد داشت.

تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز افزایش می‌یابد

 معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون در این شهر گفت: تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز به ۱۲ مرکز افزایش می‌یابد.

دکتر عباسعلی درستی در گفت وگویی اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته چهار مرکز بزرگ جدید واکسیناسیون در تبریز ایجاد شده و در طول این هفته نیز ۲ تا سه مرکز بزرگ جدید نیز اضافه می شود و امیدواریم بعد از یک هفته تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی به ۱۰ تا ۱۲ مرکز ارتقا یابد.

وی با اشاره به فعالیت این مراکز از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر، گفت: ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در آذربایجان شرقی تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاخیر در روند تزریق دوز دوم برخی واکسن ها در استان، خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز آینده دوز دوم افرادی که قبلا واکسن دریافت کرده اند، تامین می شود.

درستی همچنین با اشاره به میانگین سنی افراد دریافت کننده واکسن، گفت: در روستاها سنین بالای ۴۰ سال، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سنین بالای ۴۵ سال و در شهرهای بزرگ سنین بالای ۴۷ سال تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: واکسیناسیون به معنای اتمام کرونا نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز پیش از این گفته بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این استان به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است و اگر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، میزان مرگ و میر و شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر خواهد شد.

واکسن کرونا به اندازه کافی در مراکز بهداشت موجود است

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: دوز اول و دوم واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان‌شرقی به اندازه کافی موجود است.

 دکتر سیمین خیاط زاده خاطرنشان کرد: میانگین بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به حدود ۲۸۰ نفر رسیده و از مجموع تست‌های این بیماری، روزانه ۳۵ تا ۴۰ درصد موارد مثبت هستند.

وی با بیان این‌که میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در استان به ۱۲ الی ۱۳ نفر رسیده است، افزود: از روز جمعه واکسیناسیون کرونایی در مراکز تجمعی چهارگاه تبریز، مجددا آغاز و به تمامی نوبت‌دهی‌های روز گذشته، از امروز رسیدگی می‌شود.

مدیرگروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که از همشهریان عزیز خواهشمندیم به صورت تناوبی به مراکز بهداشت مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: نیازی به تجمع افراد برای واکسیناسیون نیست زیرا واکسن سینوفارم نوبت اول و دوم به اندازه کافی در اختیار داریم.

خیاط زاده با اشاره به این‌که فعلا دوز دوم‌ واکسن استروزنکا و اسپوتنیک به استان نرسیده است، گفت: ۱۲۷ مرکز واکسیناسیون فعال در استان وجود دارد و تاکنون یک میلیون و ۹۲ هزار دوز تزریق انجام شده است. 

وی از واکسیناسیون کرونایی نزدیک به ۳۳ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و افزود: بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز تزریق واکسن جدیدی از سوی ارگان‌های مختلف به ما تحویل داده شده که پس از تجهیز کامل و بهره برداری، انجام واکسیناسیون در این مراکز آغاز خواهد شد.

واکسیناسیون کرونا در فرودگاه تبریز امکان پذیر شد

در همین راستا مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز از راه اندازی مرکز واکسیناسیون کرونا در پایانه حج فرودگاه بین‌المللی تبریز خبر داد .

رامین آذری اظهار کرد: این مرکز تزریق واکسن یکی از سه مرکز جدید واکسیناسیون در شهر تبریز است که از صبح امروز در " ترمینال حج فرودگاه تبریز"  راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، اداره کل فرودگاه‌های استان و هم چنین سپاه عاشورا در راستای عمل به مسوولیت اجتماعی و هم چنین تسریع عملیات واکسیناسیون بیماری کرونا شروع به فعالیت کرده است.

آذری گفت: این مرکز همه روزه بر اساس اولویت های اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی طرح واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی طرح واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی طرح واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسیناسیون در تبریز واکسیناسیون کرونا آذربایجان شرقی واکسن دریافت واکسن کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز