Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:19:15 GMT

نگاهی به نوسانات قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۱۴۷۱

نگاهی به نوسانات قیمت آهن در سال ۱۴۰۰

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بسیاری از رویدادهای داخلی و خارجی و نیز تغییرات شرایط حاکم بر بازار، همگی بر نوسانات قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ تأثیر داشته است. فولاد و مقاطع ساخته شده با این آلیاژ به عنوان مواد اولیه در اغلب صنایع کوچک و بزرگ، کاربرد دارد. این ماده گاه به شکل شمش توسط کارخانه‌داران خریداری می‌شود، گاهی نیز به صورت مقاطع ثانویه در بخش‌های مختلف چون ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گستردگی مصرف و کاربرد موجب شده تا نوسان قیمت آهن برای اغلب افراد فعال در صنعت اهمیت پیدا کند. شناسایی عوامل مؤثر بر افت و خیزهای بازار آهن، بهترین راه برای پیدا کردن بهترین زمان خرید است. هرچند که معمولاً افراد به دلیل مشغله کاری و نداشتن دانش کافی، برای انجام چنین کاری فرصت ندارند. بنابراین برخی بازرگانی‌ها مثل آیرومارت با در اختیار داشتن مشاوران با تجربه، کار مشتریان آهن را راحت‌تر کرده‌اند.

از دلایل نوسان قیمت آهن آلات چه می‌دانید؟

میلگرد، تیرآهن، انواع پروفیل و ورق فولادی مجموعه پرمتقاضی از کالاهای آهنی برشمرده می‌شوند. این بازار گسترده به دلایل مختلف دائماً در حال تغییر و نوسان است. پس از سال‌ها تجربه و فعالیت و نیز با مطالعه دقیق می‌توان به نقطه‌ای رسید که تا حد مطلوبی روند بازار را پیش بینی کرد.

عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا، نرخ دلار، بورس کالا، شرایط سیاسی و اقتصادی و بسیاری دیگر از موارد در افزایش یا کاهش قیمت آهن دخالت دارند. اما معمولاً چند عامل، تأثیر بیشتری داشته و اغلب رد پای آن‌ها را در گزارش بازار خواهید دید.

مشتریان بازار آهن به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی در تمام فصل‌ها به این مواد اولیه نیاز دارند و برخی دیگر بسته به شرایط همواره به ماده اولیه نیاز ندارند. به طور مثال ساختمان سازی به شدت به آب و هوا وابسته است و اغلب در فصل‌های گرم رونق می‌یابد. بنابراین در این زمان تقاضاها برای تأمین مقاطع فولادی افزایش یافته و شاهد افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد خواهید بود.

شما دائماً شاهد تغییر عرضه و تقاضا در بازار آهن هستید. این نوسان گاه به دلیل تغییر در موجودی و گاه به دلیل شرایط روز بازار اتفاق می‌افتد. البته اتفاقات دیگر هم می‌تواند توازن میان عرضه و تقاضا را برهم زند. در یک جمع بندی کلی، برای پیش بینی قیمت آهن در سال ۱۴۰۰ و یا هر بازه زمانی مختلف، باید به عوامل تغییر دهنده عرضه و تقاضا در بازار توجه کنید.

نوسانات دلار

قیمت‌گذاری سنگ آهن که پایه محصولات فولادی است به صورت جهانی بوده و بر پایه دلار تعیین می‌شود. به همین خاطر نوسانات نرخ دلار تأثیر فوق‌العاده بالایی بر بازار آهن آلات دارد. به ویژه کالاهای وارداتی چون استیل که مستقیماً از این عامل تأثیر می‌پذیرند. به طوری که تفاوت قیمت ورق سیاه و قیمت ورق استیل را می‌توان به دلیل تفاوت قیمت دلار و ریال توجیه کرد.

بازار آهن در سال ۱۴۰۰

همانند بسیاری از بازارهای اقتصادی و مالی، بازار آهن نیز همواره با فراز و فرود مواجه می‌شود. قیمت تیرآهن، میلگرد و سایر کالاهای ضروری فولادی در سال ۱۴۰۰ در در بازه‌های زمانی مختلف روند مختلفی داشتند. مثلاً در ماه اردیبهشت تقریباً کمی افت در قیمت‌ها وجود داشت، در حالی که در ماه اخیر با افزایش قیمت در بازار آهن مواجه بودیم. بنابراین تغییر شرایط در ماه‌ها و حتی روزهای مختلف می‌تواند موجب تغییر در بازار آهن شود و ثبات را برهم زند.

تغییر قیمت روز دلار، قطعی برق و انتخابات در کنار موارد دیگر، به عنوان علت نوسان قیمت آهن در این اواخر برشمرده می‌شوند. هرچند که برخی از دلایل مثل قطعی برق کارخانه‌ها به صورت مقطعی باعث افزایش یا کاهش بازار می‌گردند و ماه‌های بعدی با این مورد مواجه نخواهیم بود. اگر به دنبال قیمت آهن در روزهای آینده هستید، عوامل مذکور را در نظر داشته باشید و اخبار روز کشور و دنیا را رصد کنید. تحلیل‌های ارائه شده در وبسایت و اینستاگرام آیرومارت نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد.

جمع بندی

در بررسی نوسانات قیمت آهن و میلگرد حتماً به این نتیجه رسیدید که برای تسلط به بازار باید از مطالعه و تجربه کافی برخوردار باشید. رسیدن به چنین مرحله‌ای نیازمند تلاش و صرف زمان کافی است. آیرومارت به خوبی از این نیاز مشتریان بازار آهن آگاه بوده و در جهت افزایش آگاهی افراد گام برداشته است. از جمله اقدامات مؤثر این مجموعه بازرگانی، انتشار مقالات روز در وبسایت مجموعه به آدرس www.iromart.com بوده است. در تمامی شبکه‌های اجتماعی نیز اگر نام آیرومارت را جستجو کنید، به راحتی می‌توانید از محتواهای به‌روز و قیمت مقاطع فولادی اطلاع پیدا کنید.

مؤثرترین راه برای اطمینان از خرید و آگاهی از خدمات ارزنده این مجموعه تماس با کارشناسان بازرگانی است. شما از طریق شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ می‌توانید با افراد باتجربه بازار آهن ارتباط برقرار کنید تا علاوه بر دریافت مشاوره فنی پیش از خرید، از قیمت مقاطع و خدمات ارزنده آیرومارت اطلاع پیدا کنید. تمام خدمات برشکاری، گالوانیزه کردن، پوشش‌دهی و زنبوری کردن تیرآهن توسط این بازرگانی قابل انجام است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5287055

منبع: مهر

کلیدواژه: فولاد کسب و کار تولید داخلی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو فروشگاه اینترنتی تولید خودرو خرید آنلاین دکوراسیون منزل واکسن کرونا صنعت خودروسازی صنعت چاپ موبایل لپ تاپ ساز موسیقی ساختمان سازی آهن در سال ۱۴۰۰ عرضه و تقاضا قیمت آهن بازار آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟

نگارعلی_ کاهش تنش‌ها در منطقه به کاهشی شدن روند قیمت نفت کمک کرده‌است؛ نفت خام برنت در معاملات اواسط صبح آسیا به زیر ۸۹ دلار در هر بشکه سقوط کرد و وست تگزاس اینترمدیت کمی بیش از ۸۳ دلار قیمت خورد. از ابتدای صبح تا با به امروز، نفت برنت توانسته‌است کمی خود را بازیابی کند و ۸۹ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه قیمت خورده‌است.

انتظارات تغییر کرد

روز جمعه، وزارت بازرگانی آمریکا نرخ تورم ماه مارس را ۲.۷ درصد در مخارج مصرف شخصی گزارش کرد که نسبت به نرخ سالانه ۲.۵ درصدی در فوریه افزایش داشت.

از آغاز سال، داده‌های تورم ایالات متحده همچنان بازارها را شگفت‌زده کرده است و منجر به کاهش انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره شده است. همان‌طور که گفته شد انتظارات از روند نرخ بهره در حال تغییر است؛ با توجه به سطوح بالا از تورم، بازار باید بر امیدها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو غلبه کند؛ دورنمای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو سیگنل صعودی برای بازار نفت است، چراکه نرخ‌های بهره بالا دلار آمریکا را گران می‌کند و حجم عظیمی از نفت در بازارهای جهانی با دلار آمریکا معامله می‌شوند و در نتیجه هزینه خریداران در بازار نفت بیشتر می‌شود.

ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟

در جبهه خاورمیانه، کاهش تنش‌ها امیدها برای پایان دادن به درگیری ها را دوباره زنده می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد، نفت باید کاهش بیشتری پیدا کند زیرا خطر اختلال در عرضه با درگیری پایان می‌یابد. بلومبرگ، به نقل از وارن پترسون، رئیس استراتژی کالای ING، گفت که "خطرات ژئوپلیتیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌است."

گفتنی است که متغیرهای زیادی بر نزولی شدن روند قیمت نفت تاثیر گذشته‌اند؛ یکی از مولفه‌های تاثیرگذار، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۲.۷ میلیون بشکه‌ای موجودی انبارهای این کشور بود. از طرف دیگر محدود شدن انتظارات در خصوص به خطر افتادن عرضه در نتیجه تشدید تنش نظامی در خاورمیانه بر ادامه روند کاهش قیمت نفت تاثیر بیشتری گذاشته‌است. در واقع ضعف کوتاه مدت قیمت نفت منعکس‌کننده برخی انتظارات است که تنش‌ها ممکن است مهار شود. در واقع مشکل بازار نفت در حال حاضر مهار شدن تنش‌ها است؛ اجتناب از درگیری گسترده‌تر به معنای کاهش ریسک در بازارهای مالی و انرژی و توقف صعود قیمت نفت است.

بازار نفت در مشت اوپک پلاس

کارشناسان بر این باورند که اوپک پلاس کنترل بازار نفت را دوباره در دست خواهد گرفت؛ در صورتی که این اتفاق رخ دهد، بازار به شدت محدود خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بازار رشد فزاینده‌ای را در ماه‌های پیش رو تجربه خواهد کرد. با آمدن تابستان انتظار رشد قوی تقاضای جهانی و محدودیت‌های عرضه، از جمله کاهش تولید اوپک و روسیه، به افزایش قیمت‌ها در بازار نفت دامن خواهد زد. بنابر پیش‌بینی بانک‌های سرمایه‌گذاری، در صورتی که قیمت نفت برنت از بشکه‌ای ۹۰ دلار گذر کند، شرایط برای افزایش بیشتر قیمت‌ها مساعد است.

به گفته سباستین باراک، رئیس بخش کالا در غول صندوق تامینی سیتادل، مسیر قیمت نفت در سال آینده عمدتاً در دست ائتلاف اوپک پلاس از تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه و روسیه است.

داده‌های رسمی روز شنبه نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این نشان‌دهنده ضعیف شدن تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است. فشار کاهشی بر قیمت نفت نشان می‌دهد بهبود اقتصادی چین چندان امیدوارکننده نیست و چشم‌انداز تقاضا برای مصرف سوخت را مختل می‌کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901033

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول