Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:03:32 GMT

واکسن مورد اعتماد به اندازه نیاز تأمین شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۱۵۱۴

واکسن مورد اعتماد به اندازه نیاز تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی صبح امروز در آیین بهره‌برداری از پایگاه واکسیناسیون خیمه گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: مرکزی که برپا شده در جوار تربت پاک شهداست، عزیزانی که جانشان را برای امنیت ما فدا کردند و کادر پزشکی که امروز اینجا حضور پیدا می‌کنند برای ایجاد امنیت سلامتی بدن خود را فدا می‌کنند و این خود یک تقارن قابل توجهی است، عزیزانی که برای امنیت ما ایثارگری کردند و کسانی که برای سلامت بدن ما دارند ایثارگری می‌کنند، در مقابل وظیفه ماست که از این افراد تشکر و قدردانی به عمل بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نعمت‌های الهی وسعت مال است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در نهج البلاغه تأکید کرد: یکی از نعمت‌های الهی وسعت مال است که از حلال انسان رزقش وسیع باشد، ارزشمندتر از این نعمت صحت و سلامت بدن است که نشان‌دهنده این موضوع در تعارض این دو مال فدای سلامت بدن می‌شود و اگر سلامتی به مخاطره بیفتد مال باید هزینه شود تا سلامتی به دست بیاید، ارزشمندتر از سلامتی بدن سلامتی فکر است، فکر یک انسان که همان جهان‌بینی و اعتقادات او است ارزشمندتر از سلامتی بدن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شاکله هر انسانی را فکر او می‌سازد، در خدمت‌رسانی به مردم که فقط ظاهری از کمک کردن دیده می‌شود قبل از آن یک پشتوانه فکری وجود دارد که آن تفکر فرد را وادار می‌کند تا بیاید و کمک کند، تفاوت ها در فکر است نه در عمل و رفتار ظاهری انسان نتیجه تفکر او است.

مهدوی با تأکید بر اینکه شخصیت هر فردی را فکر او تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که «ارزش انسان به آن چیزی است که در افکارش برای آن ارزش قائل است.»، رعایت قانون در جامعه هم همین‌گونه است، افرادی که قانون را رعایت می‌کنند پیش از آن فکری پشتوانه این عمل است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر آیه ۸۴ سوره اسرا افزود: عمل هر کسی بر شاکله او استوار است و شاکله یعنی تشکیل‌دهنده هر کسی ظاهر او نیست بلکه فکر او است.

واکسن مورد اعتماد به اندازه نیاز تأمین شود

وی با بیان اینکه اینکه سلامتی بدن یک امر مهم است و رهبر معظم انقلاب هم از مسؤولان می‌خواهند که در این راستا تلاش مضاعف کنند، ادامه داد: از مسؤولان استانی و کشوری تقاضا دارم واکسن خوب و مورد اعتماد به اندازه نیاز که در مراکز با قوت و نهایت توان واکسیناسیون عموم شکل بگیرد، تأمین شود، البته برخی از نارسایی‌های واکسن مشکلاتی است که دشمن درست می‌کند، همچنین حقوق عزیزانی که در حال فعالیت در این زمینه هستند پرداخت شود چراکه حقوق برخی از این عزیزان عقب افتاده که شایسته نیست و مسؤولان باید قدردان حقیقی چنین افرادی باشند.

مهدوی در پایان با تشکر از همه کسانی که در این مرکز به مردم خدمت می‌کنند، گفت: آرزوی روزی را داریم که همه مردم دو دز واکسن را دریافت کرده باشند و این ویروس منحوس از میان همه جوامع بشری رفته باشد.

رتبه اول اصفهان در واکسیناسیون ایثارگران

مسعود احمدی‌نیا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک روز پزشک، اظهار کرد: اقتداری که  داریم چیزی جز برکت مقاومت و پایداری مردم عزیز نظام جمهوری اسلامی خاصه مردم ولایتمدار اصفهان نبوده است.

وی با اشاره به متن پیام مقام معظم رهبری در تسلیت درگذشت آیت‌الله فقیه ایمانی مطرح کرد: اصفهان سرزمین جهاد و مقاومت است، امید دارم با همدلی و همکاری در شهر شهیدپرور اصفهان بتوانیم در انجام بخشی از زحمات ارزنده کادر درمان در کنارشان باشیم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: از آن جایی که اصفهان در همه جهادها و همیشه در صحنه بوده است، امید داریم در این بحرانی که به وجود آمده نیز سرآمد باشد، اصفهان در بخش تزریق واکسیناسیون ایثارگران نیز رتبه اول را دارد، امید داریم با کمک مسؤولین بتوانیم مثل همیشه قدردان مردم باشیم.

فعالیت ۳۱ مرکز واکسیناسیون در سطح استان اصفهان

حمید ترک‌زاده مسؤول مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از گام‌های بزرگ در مقابله با کرونا واکسیناسیون است، اظهار کرد: تا به الآن تلاش‌های بسیاری برای ایجاد مراکز تجمیعی واکسیناسیون انجام شده است که در این امر شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه و بسیج کمک کردند تا فضاهایی برای این کار اختصاص داده شود.

وی تأکید کرد: تا به الآن ۳۱ مرکز واکسیناسیون در سطح استان و ۱۱ مرکز در سطح شهرستان ایجاد شده است که امید است تعداد در سطح شهرستان به ۱۸ مرکز برسد تا به هدف ۱۰۰ هزار واکسن در روز برسیم .

ترک‌زاده افزود: تا الآن ۲۶ درصد جمعیت دوز اول واکسن را دریافت کردند که بر اساس تحقیقات از این ۲۶ درصد تعداد خیلی کمی برای ابتلا به بیماری به بیمارستان مراجعه کردند و این نشان می‌دهد که امر واکسیناسیون چقدر مهم و ضروری است؛ امید داریم به برکت این مرکز که واقع در خیمه گلستان شهدا است بتوانیم مراکز دیگری را نیز بر پا کنیم.

مسؤول مرکز بهداشت شماره یک اصفهان در ادامه گفت: علاوه بر مراکز واکسیناسیون مکان‌هایی را آماده‌سازی کرده‌ایم برای بیماران سرپایی که از آن‌ها تست گرفته می‌شود و توسط تیم پزشکی پذیرش می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: گام اصلی واکسیناسیون است، از همه عزیزانی که در این امر ما را یاری کردند به ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران که این مکان را در اختیار ما قرار دادند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ح۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون آموزش و پرورش دانشگاه علوم پزشکی بنیاد شهید سلامتی بدن فکر او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس کل جدید دادگستری استان گفت: با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا، رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیه 29 سوره مؤمنون می‌فرماید «وَقُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِی مُنْزَلًا مُبَارَکًا وَأَنْتَ خَیْرُ الْمُنْزِلِینَ»، یعنی (و بگو پروردگارا مرا در جایى پربرکت فرود آور که تو نیکترین مهمان‏نوازانى)، ان‌شاءالله حضور شما در استان ما محقق این آیه باشد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله رفتار اهالی این منطقه با شما مصداق آیه 80 سوره اسراء باشد، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا»، یعنی (و بگو پروردگارا مرا در هر کارى به طرز درست داخل کن و به طرز درست‏ خارج ساز و از جانب خود براى من تسلطى یارى‏ بخش قرار ده)، ان‌شاءالله ورود شما به استان ما ذخیره آخرتتان شود و کاری برای دین خدا، تقویت ایمان مردم، اقامه نماز، عدل و همه خوبی‌ها انجام دهید، امیدواریم خدا شما را واسطه این قبیل مسائل قرار بدهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شناخت منطقه و جریانات حائز اهمیت است، البته خیلی جریانات ممکن است در این منطقه باشد و شما وقت شناخت آن‌ها را نداشته باشید اما آن جریاناتی که برای حوزه قضا لازم است و در احکامی که صادر می‌کنید تأثیرگذار است را پیگیری کنید، شناخت این نوع جریانات مهم است، چون اگر ما جریان‌شناس نباشیم از همان ابتدا و به‌صورت ناخودآگاه ممکن است در مسیری قرار بگیریم که تا آخر هم متوجه نشویم این جریانات زاویه ما را عوض کرده و ما را در مسیری قرار داده‌اند که دیگر متوجه نشده‌ایم به کجا می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در مسیر خدا و قیامت به شما کمک می‌کنند، دست این‌ها را باید بوسید، جریان‌شناسی دخیل در حوزه قضا جزو واجبات کار شماست، دیده شده کسانی که این جریان‌شناسی را نداشته‌اند و خود به خود در وادی‌هایی افتاده‌اند و حتی به آن‌ها هشدار هم داده شده و توجه نکرده‌اند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در آیه 67 سوره زخرف می‌فرماید «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ»، یعنی (در آن روز یاران جز پرهیزگاران بعضی‏شان دشمن بعضى دیگرند)، خدای متعال به ما می‌گوید کسانی که اطرافتان هستند را ببینید دوستتان هستند یا خیر. شرط این دوستی از نظر قرآن تقواست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید ببینیم این آدم‌هایی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند شاید در دنیا خیلی به ما ابراز محبت کنند اما در قیامت به جان هم می‌افتیم و هر چه نگاه می‌کنی این‌ها برای ما وزر، وبال، تاریکی و تیرگی هستند. کدام آدم عاقلی می‌آید قیامتش را برای دوستی‌های حزبی، جناحی و قومی و قبیله‌ای دنیا خراب کند؟وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در مسیر خدا و قیامت به شما کمک می‌کنند، دست این‌ها را باید بوسید، جریان‌شناسی دخیل در حوزه قضا جزو واجبات کار شماست، دیده شده کسانی که این جریان‌شناسی را نداشته‌اند و خود به خود در وادی‌هایی افتاده‌اند و حتی به آن‌ها هشدار هم داده شده و توجه نکرده‌اند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خدای متعال در آیه 67 سوره زخرف می‌فرماید «الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِینَ»، یعنی (در آن روز یاران جز پرهیزگاران بعضی‏شان دشمن بعضى دیگرند)، خدای متعال به ما می‌گوید کسانی که اطرافتان هستند را ببینید دوستتان هستند یا خیر. شرط این دوستی از نظر قرآن تقواست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: باید ببینیم این آدم‌هایی که دوست ما هستند خدا و قیامت سرشان می‌شود یا خیر، اگر این طور باشد دوستان خوبی هستند، چون تقوا دارند اما اگر تقوا نداشته باشند شاید در دنیا خیلی به ما ابراز محبت کنند اما در قیامت به جان هم می‌افتیم و هر چه نگاه می‌کنی این‌ها برای ما وزر، وبال، تاریکی و تیرگی هستند. کدام آدم عاقلی می‌آید قیامتش را برای دوستی‌های حزبی، جناحی و قومی و قبیله‌ای دنیا خراب کند؟

وی یادآور شد: آن کسی که از دین بر می‌گردد، خلاف دین عمل می‌کند، ربا می‌خورد، پارتی‌بازی می‌کند، دروغ می‌گوید، ذهن ما را نسبت به هم خراب می‌کند، این‌ها سفیهانی هستند که خدا در آیه 130 سوره بقره از آن‌ها نام برده است، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «وَمَنْ یَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ»، یعنی (و چه کسى جز آنکه به سبک ‏مغزى گراید از آیین ابراهیم روى برمى‏‌تابد و ما او را در این دنیا برگزیدیم و البته در آخرت نیز از شایستگان خواهد بود).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیات 27 و 28 و 29 سوره فرقان می‌فرماید «وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا، یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا، لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءَنِی وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِلْإِنْسَانِ خَذُولًا»، یعنی (روزى است که ستمکار دستهاى خود را مى‏‌گزد و مى‏‌گوید اى کاش با پیامبر راهى برمى‏‌گرفتم، اى واى کاش فلانى را دوست خود نگرفته بودم، او بود که مرا به گمراهى کشانید پس از آنکه قرآن به من رسیده بود و شیطان همواره فروگذارنده انسان است).

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید در قیامت ظالم و آن کسی که در دنیا بد عمل کرده، دستش را گاز می‌گیرد و می‌گوید ای کاش من با پیغمبر (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، ائمه اطهار (ع) و جانشین امام زمانم هماهنگ می‌شدم، ای کاش فلانی که نفاق، دروغ، حیله و دو رویی را در زندگی من آورد، به زندگی‌ام راه پیدا نمی‌کرد، او مرا از ذکر و قرآن دور کرد، شیطان همین است، شیطان آدم را خوار و رسوا می‌کند و تا عزت و آبروی آدم را نگیرد دست برنمی‌دارد.

وی بیان کرد: ما اگر ببینیم کسی آمده برای اعمال منویات رهبر حکیم انقلاب و برای عدالت، عزت و اقتدار اسلام تلاش می‌کند، هر کسی که باشد دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمتش هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر کس بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه 201 سوره اعراف می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی (مسلماً کسانی که نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی‌های ظاهری و باطنی تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد خدا و قیامت را یاد کنند، پس بی‌درنگ بینا شوند و از دام وسوسه‌هایش نجات یابند).

وی بیان کرد: ما اگر ببینیم کسی آمده برای اعمال منویات رهبر حکیم انقلاب و برای عدالت، عزت و اقتدار اسلام تلاش می‌کند، هر کسی که باشد دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمتش هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید، خاطرنشان کرد: مردم پایه اصلی و اساسی انقلاب هستند، هر کس بیاید کاری کند که دل مردم شاد شود، مشکلات مردم را حل کند و باعث افزایش اعتماد عمومی شود، دستش را می‌بوسیم و با همه وجود در خدمت او خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه 201 سوره اعراف می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی (مسلماً کسانی که نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی‌های ظاهری و باطنی تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد خدا و قیامت را یاد کنند، پس بی‌درنگ بینا شوند و از دام وسوسه‌هایش نجات یابند).

وی تصریح کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید فقط اهل تقوا شیطان‌شناس هستند و وقتی شیطان می‌خواهد در آن‌ها نفوذ کند سریع متوجه شده و بینا می‌شوند و شیطان نمی‌تواند از هیچ دری در این‌ها نفوذ کند، اگر هم تقوا نباشد شیطان در افراد جولان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: خدای متعال در آیات قرآن کریم آدم‌ها را دو دسته می‌کند، در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید کسانی که فقط حواسشان به خداست و تحت هیچ شرایطی از راه خدا دور نشده و پای کار خدا ایستاده‌اند، ملائکه در جان این‌ها نازل می‌شوند و به آن‌ها می‌گویند نترسید و محزون نباشید، بهشت بر شما بشارت باد؛ چقدر ما به این آیه محتاجیم و اگر این آیات نباشد زندگی مرده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در آیات 221 و 222 سوره شعراء نیز خداوند می‌فرماید شیاطین جنی و انسی در دل گنهکاران و دروغگویان نمی‌آیند؛ آن کسانی که لقمه حلال و حرام برایشان فرقی ندارد شیاطین انسی هستند، لقمه حرام جاده ورود شیطان به آن آدم را آسفالت می‌کند، یک لقمه حرام، یک رشوه، یک خلاف، یک ناحق، همه این‌ها راه را برای ورود شیطان به درون ما هموار می‌کند.

وی عنوان کرد: بنابراین دل‌های ما هم می‌تواند محل نزول فرشتگان باشد و هم می‌تواند محل نزول شیاطین باشد، شیاطین جن و انس دارند، بندگان خوب خدا، بوی فرشتگان را می‌دهند، آدم اگر سالم باشد، خدا این بندگان خوب را می‌فرستد و می‌گوید این بنده مرا دریابید، بعد می‌بینید در یک بزنگاه که شما می‌خواهید یک تصمیمی را بگیرید، این آدم خوب سر راه شما قرار می‌گیرد و می‌گوید این کار را نکن، در نهایت هم شما می‌فهمید اگر این کار را انجام می‌دادید چقدر آبروریزی به بار می‌آمد، یعنی خدا لطفش را این طور به آدم نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه ما باید دست همدیگر را بگیریم برای تحقق آن منویاتی که امام خمینی (ره) و شهدا داشتند و رهبر حکیم انقلاب دارند و دنیا هم به وجود ایشان افتخار می‌کند، ان‌شاءالله بتوانیم دل رهبر فرزانه انقلاب و دل امام زمان (عج) را شاد کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد