Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم خندانی ظهر دوشنبه به برگزاری نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایَتِ سرخ» اشاره کرد و گفت: امسال میزبان گروه‌های تعزیه و شبیه‌خوانان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین در شهرستان بهبهان خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هنر آئینی استان خواهد بود که جوانان فعال این عرصه در کنار پیرغلامان و اساتید شبیه‌خوانی کسب فیض کنند و به انتقال تجارب خود در این هنر اصیل ایرانی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بی‌شک این آغازگر حرکتی مهم در راستای پویایی و ارتقای سطح کیفی و همچنین شناخت صحیح و هرچه بیشتر این هنر اصیل ایرانی - اسلامی در سطح استان خوزستان خواهد شد.

خندانی در ادامه به آثار راه یافته به سوگواره تعزیه‌خوانی اشاره کرد و گفت: از بین ۱۸ اثر رسیده برای شرکت در سوگواره (رایت سرخ) هشت اثر از شهرستان‌های اهواز، شوشتر، دزفول، شوش، باغملک و بهبهان و یک اثر میهمان از استان مرکزی شهر اراک در بخش ویژه به این همایش راه یافت.

وی، اسامی گروه‌های راه یافته را اعلام کرد و افزود: گروه نمایشی هدی شهرستان دزفول، گروه تعزیه فدک شهرستان شوشتر، گروه تعزیه علی اصغر شهرستان باغملک، گروه فرهنگی هنری انشان شهرستان اهواز، گروه تعزیه‌خوانی عاشورئیان سلال شوشتر، گروه تعزیه‌خوانی باب الحوائج شهرستان اهواز، گروه تعزیه‌خوانی شهرستان شوش و گروه تعزیه‌خوانی معراج آفتاب بهبهان هشت گروه راه یافته در نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» هستند.

دبیر سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» ادامه داد: همچنین در بخش ویژه همایش، گروه تعزیه‌خوانی حر بن ریاحی از شهرستان اراک تنها گروه راه یافته به در نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» است.

وی تصریح کرد: با تمهید دبیر رایت سرخ، از دو نفر از اعضای گروه‌ها که آثارشان به سوگواره راه پیدا نکرده‌اند به‌عنوان میهمان تا پایان این نمایش برای حضور در کلاس‌های آموزشی و نیز دیدن آثار دعوت به عمل آمده است.

دبیر نخستین سوگواره تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» یادآور شد: با توجه به اوج‌گیری بیماری کرونا و شروع پیک جدید، تاریخ برگزاری این همایش که پیش از این قرار بود هفتم شهریورماه سال جاری مصادف با دهه سوم محرم برگزار شود به ۱۷ - ۲۶ شهریورماه امسال مصادف با دهه اول ماه صفر تغییر پیدا کرده است.

کد خبر 5287339

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیه خوانی حوزه هنری خوزستان بهبهان محرم 1400 ویروس کرونا عاشورا ماه محرم مراسم عزاداری آمار کرونا واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر تاسوعا و عاشورا گرگان خطبه های نماز جمعه نخستین سوگواره تعزیه خوانی گروه تعزیه خوانی راه یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده این استان پس از ۹ سال وقفه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، به سرزمین وحی اعزام شدند.

«سیدمحسن قوامی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به لطف خداوند متعال و با عنایت به پیگیری ها و تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت و سازمان های مرتبط اعزام زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه از ایران به عربستان از سوم اردیبهشت ماه شروع و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروز اولین پرواز گروه اعزامی زائران از فرودگاه شهید دستغیب و در قالب یک کاروان ۱۲۰ نفره از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سرزمین وحی اعزام شدند که ۳۰ نفر از این تعداد زائر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرواز اولین گروه اعزامی عمره گزاران از استان کهگیلویه وبویراحمد راس ساعت ۱۷ امروز ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳ فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1