Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ماجرای خصوصی سازی غیراصولی شرکت هفت تپه از مسائلی بود که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از رسانه ها و مردم قرار گرفت. این روند مشکلاتی را برای کارگران این شرکت ایجاد کرده بود و طی سال های گذشته همواره شاهد اعتراضات کارگران و خانواده های آنها بودیم تا اینکه جنبش دانشجویی انقلابی به ماجرا ورود کرد و پیگیر ماجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور آیت الله رئیسی در دستگاه قضایی و همراهی قوه قضائیه با برنامه های مطالبه گرانه جنبش دانشجویی، دانشجویان را در مسیر پیگیری مطالبات کارگران مصمم تر کرد.

بعد از انتصاب حجت الاسلام اژه ای هم مسیر بررسی پرونده شرکت هفت تپه با قدرت ادامه داشت و در همان روزهای آغاز کار حجت الاسلام اژه ای به عنوان ریاست دستگاه قضا، سخنگوی وقت قوه قضاییه از دستور رییس قوه قضاییه برای پیگیری پرونده هفت تپه خبر داد که این مسئله موجب امیدواری جنبش دانشجویی و دانشجویانی که پیگیر مشکلات واگذاری نادرست هفت تپه بودند، شد.

خوشبختانه بعد از ورود قوه قضائیه به ماجرای شرکت هفت تپه و در نهایت پس از تحقیقات بررسی های صورت گرفته، اخیرا شعبه ۵۵ حقوقی تهران رأی قطعی خود را بر خلع ید هفت تپه به دولت و‌ خریدار ابلاغ کرد.

بر این اساس، مالکیت هفت تپه از خریدار خلع ید و به دولت واگذار خواهد شد و با حکم صادره این مجتمع به بیت المال بازمی‌گردد. خبری که خوشحالی کارگران و بسیاری از مردم را در پی داشت.

نکته مهمی که در بحث خلع ید هفت تپه جدای تلاش مسئولان دستگاه قضایی وجود دارد و نباید از آن غافل شد بحث مطالبه گری و پیگیری جنبش دانشجویی برای حل مشکلات شرکت هفت تپه است که هم اکنون نتیجه این پیگیری ها در کنار تلاش مسئولان دستگاه قضایی را مشاهده می کنیم.

 

 

دانشجویان و تشکل های دانشجویی انقلابی از همان روزهای ابتدایی که صدای اعتراض کارگران هفت تپه بلند شد با بررسی دقیق ماجرا و گفت وگو با کارگران و مسئولان پیگیر حل مسئله شدند.

* مطالبه گری دانشجویان و تحسین رهبری

حضور به موقع جنبش دانشجویی انقلابی در ماجرای هفت تپه جدای اینکه جلوی سواستفاده بسیاری از معاندین را گرفت، باعث شد تا رهبر معظم انقلاب نیز اقدامات مطالبه گرانه دانشجویان در بحث نیشکر هفت تپه، ماشین سازی و.. را تحسین کنند.

رهبر معظم انقلاب معظم انقلاب در دیدار دانشجویان در این رابطه فرمودند: « در یکی دو سال اخیر، تشکل‌های دانشجویی کارهای خوبی کردند؛ چه در مسائل کشوری و چه در مسائل بین‌المللی. مثلاً دانشجویان در مسئله‌کارخانه‌های نیشکر هفت‌تپه و ماشین‌سازی رفتند و مشکل را حل کردند؛ اینها نه پول دارند و نه قدرت قانونی، اما حضورشان مشکل را حل کرده است؛ حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاه‌های نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده.»

 

 

بسیج دانشجویی و جنبش عدالتخواه دو تشکلی بودند که به جد در کنار و همراه کارگران مطالبات کارگران هفت تپه و ماشین سازی تبریز را پیگیری می کردند و اکنون بازگشت این کارخانه به بیت المال را می توان به عنوان ثمره این پیگیری ها دانست.

قطعا حضور دانشجویان در جمع کارگران و رساندن پیام آنها به مسئولان و مردم از طریق مختلف مسیر هموارتری را برای حل مشکلات کارگران باز کرد که همین امر هم موجب شد تا رهبر معظم انقلاب این عملکرد تشکل‌های دانشجویی را تحسین کنند.

* اعتماد کارگران به دانشجویان و جلوگیری از سواستفاده معاندین

دانشجویان در زمان پیگیری موضوع هفته تپه جلسات مختلفی را با کارگران و مسئولان برگزار کردند. آنها بارها در تجمعات کارگران حاضر شده و کارگران نیز وقتی می دیدند دانشجویان انقلابی به صورت جدی و با ارتباطاتی که با رسانه ها و مسئولان پیگیر مطالبات آنها هستند کاملا به آنها اعتماد پیدا کردند، این اقدام موجب شده بود جریانات فرصت طلب و معاند نتوانند به راحتی از اعتراضات کارگران سواستفاده کنند.

* جلسات مختلف دانشجویان برای پیگیری مطالبات کارگران

دانشجویان انقلابی بارها جلسات مختلفی با رسانه ها و مسئولان برگزار کردند، کارگران هفت تپه نیز به دعوت دانشجویان در این جلسات شرکت کرده و مطالبات خود را بیان کردند، این ارتباط و پیگیری قطعا در شنیده شدن صدای کارگران و بازگشت شرکت به بیت المال نقش موثری داشت.

 

 

 

* بازدید دانشجویان بسیجی از شرکت هفت تپه و حضور در جمع کارگران

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و صنعتی شریف در زمان پیگیری مطالبات کارگران بازدیدی از کارخانه هفت تپه داشتند و در شرایطی که اعتراضات بسیاری نسبت به عملکرد مسئولان دولت وقت وجود داشت در جمع کارگران حاضر شدند و مطالبات آنها را در جلسات و برنامه های مختلفی همچون پیش خطبه های نمازجمعه، نشست های خبری و همایش های مختلف به گوش مسئولان رساندند.

 

 

* تجمعات مختلف دانشجویی برای پیگیری مطالبات کارگران

تجمعات اعتراضی «فریاد مستضعفان» از برنامه هایی بود که در ایام پیگیری مطالبات دانشجویان هر هفته چهارشنبه‌ها با حضور دانشجویان در مقابل سازمان ها و نهادهای مختلفی همچون سازمان خصوصی سازی، وزارت دادگستری با موضوع خلع ید مالکان کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برگزار می شد.

* فعالیت دانشجویان انقلابی در فضای مجازی برای پیگیری مطالبات کارگران

دانشجویان انقلابی علاوه بر برگزاری تجمعات مختلف و ارسال نامه هایی به مسئولان برای پیگیری حل مشکلات کارگران، در فضای مجازی هم اقدامات تاثیرگذاری برای بیان مطالبات داشتند. 

 

دانشجویان همچنین جلسات مختلفی را با نمایندگان مجلس برگزار کردند و فضایی ایجاد شد تا نمایندگان مردم صدای کارگران را از نزدیک بشنوند.

* مطالبه گری دانشجویان برای حل مشکلات همچنان ادامه دارد

از پیام ها و گفت وگوهای دانشجویان انقلابی می توان متوجه شد که بازگشت شرکت نیشکر هفت تپه به بیت المال و حل مشکل کارگران این شرکت پایان کار جنبش دانشجویی انقلابی نخواهد بود و این مسیر مطالبه گری همچنان با قدرت ادامه خواهد داشت و به ثمر نشستن این روند مطالبه گری در بحث هفت تپه دانشجویان را برای مطالبه گری برای حل مشکلات دیگر امیدوارتر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان هفت تپه بسیج دانشجویی پیگیری مطالبات کارگران دانشجویان انقلابی دانشجویی انقلابی برای حل مشکلات جنبش دانشجویی نیشکر هفت تپه بیت المال شرکت هفت تپه معظم انقلاب برای پیگیری جلسات مختلف مطالبه گری هفت تپه خلع ید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا

دریافت 34 MB کد خبر 6090028

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال