Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:27:09 GMT

۵۱ درصد زندانیان آذربایجان شرقی شاغل هستند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۲۲۸۸

۵۱ درصد زندانیان آذربایجان شرقی شاغل هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی افزود: این افراد در حوزه‌هایی مانند قالی بافی، کفاشی، تولیدات چرم و صنایع چوبی و آهنی فعالیت دارند که اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی مبالغی برای به عنوان دستمزد به کارگران این بخش پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش برای اشتغال داخل زندان یکی از راهبردها و اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی در آذربایجان شرقی است، یکی از چالش‌های مهم این موضوع را مربوط به کمبود فضای فیزیکی داخل زندان‌ها بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل اللهی اظهار داشت: به دلیل مشکلات مربوط به فضای فیزیکی برای ایجاد و تجهیز کارگاه‌های مختلف، هم اکنون بسیاری از کارگاه‌های فعال به خارج از محل زندان‌ها از جمله زندان مرکزی تبریز منتقل شده‌اند.

وی از خیرین و حامیان زندانیان درخواست کرد تا با مساعدت‌های مالی خود، دادگستری آذربایجان شرقی و اداره کل زندان‌های استان را برای ساخت و تجهیز کارگاه‌های مختلف همراهی و یاری کنند، چون با ایجاد هر یک از کارگاه‌های مزبور و اشتغال زندانیان، می‌توان بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده‌های زندانیان را رفع کرد.

خلیل اللهی، توجه به مسائل اعتقادی و فرهنگی در کنار آموزش‌های مربوط به اشتغال و مهارت آموزی را از جمله رئوس مورد تاکید دادگستری آذربایجان شرقی در زندان‌های استان بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که هدف اصلی از زندانی کردن مجرمان، اصلاح و بازآموزی مجرمان است.

وی از اجرای طرح «شفای قرآنی» در زندان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این طرح از سال‌ها قبل در زندان‌های استان آغاز شده است و جزو استان‌های پیشرو در این زمینه در سطح کشور هستیم.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زندانیان موفق شده‌اند از یک جز تا کل قرآن کریم را حفظ کنند که دستاوردی بسیار مهم و ویژه به شمار می‌آید.

خلیل اللهی با بیان اینکه پارسال ۲۸۵ نفر از زندانیان آذربایجان شرقی به دلیل فعالیت‌های ممتاز فرهنگی و قرآنی آزاد شده و یا مدت حبس آنها کاهش پیدا کرده است، افزود: آموزش‌های قرآنی داخل زندان‌ها در کاهش مراجعات بعدی مجرمان به داخل زندان‌ها بسیار مؤثر بوده است.

کد خبر 5287419

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی تبریز زندان محرم 1400 ویروس کرونا عاشورا ماه محرم مراسم عزاداری آمار کرونا واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه آذربایجان شرقی داخل زندان خلیل اللهی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی افزود: ۳۵ تن از محکومان مالی استان تهران با برقراری جلسات صلح و سازش فی‌مابین طرفین دعوا و همچنین از طریق جذب کمک‌های مالی خیرین، از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه زندانیان آزاد شده اکثراً پدر، مادر و سرپرست خانوار هستند که به دلیل محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمد و یا رد مال در زندان‌ها به سر می‌بردند، اظهار داشت: این افراد در اجرای سیاست‌های دستگاه قضائی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، واجد شرایط و مستحق آزادی شناخته شدند و با تلاش دادیاران ناظر بر زندان و شعبات شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، زمینه آزادی آنان فراهم شد.

دادستان تهران ضمن تصریح به تأمین بخشی از وجوه رد مال توسط خانواده‌های محکومان، اضافه کرد: بخشی دیگر از دیون و تعهدات مالی محکومان فوق‌الذکر، در جلسات صلح و سازش مورد گذشت شاکیان قرار گرفت و مابقی به مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، به همت خیرین پرداخت شد.

کد خبر 6092044

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد