Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@14:26:38 GMT

فوایدروی برای تقویت سیستم ایمنی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۲۵۴۶

فوایدروی برای تقویت سیستم ایمنی

روی یک ماده معدنی است که با عملکردهای بدنی بسیار مهمی همراه است از تقویت سیستم ایمنی بدن تا جلوگیری از افسردگی ناطقان:  روی یک ماده معدنی است که با عملکردهای بدنی بسیار مهمی همراه است از تقویت سیستم ایمنی بدن تا جلوگیری از افسردگی.انستیتوی ملی بهداشت به طور متوسط ​​روزانه مصرف حدود ۹-۱۰ میلی گرم روی برای بزرگسالان توصیه می کند – معادل معادل ارزش سه دانه کنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی یک ماده معدنی ردیابی است، به این معنی که ما فقط به مقدار کمی از آن نیاز داریم، اما بسیار مهم و ضروری است. تقریباً ۱۰۰ آنزیم برای انجام کارهایشان نیازمند روی هستند.اما دیگر فواید روی چیست؟



۱- روی به رشد و نمو کمک می کند


روی برای ایجاد DNA و رشد سلول ها، ساختمان پروتئین ها، بهبود بافت آسیب دیده و پشتیبانی از عملکرد سیستم ایمنی سالم مورد نیاز است. مصرف روی برای نوزادان، کودکان و نوجوانان از اهمیت زیادی برخوردار است.
۲- روی از تخریب ماکولا وابسته به سن (AMD) جلوگیری می کند


روی ممکن است به جلوگیری از از بین رفتن بینایی که با بیماری چشمی AMD مرتبط است و همچنین کند شدن پیشرفت AMD موجود کمک کند. طبق مطالعات صورت گرفته مکمل های روزانه ۸۰ میلی گرم روی به همراه مس و آنتی اکسیدان ها شانس ابتلا به AMD را ۲۵ درصد در مقایسه با دارونما کاهش می دهند.
۳- روی ممکن است روحیه را بهبود بخشد


کمبود روی با شرایط سلامت روان مانند افسردگی مرتبط بوده است. بنابراین، مکمل های روی گاهی اوقات در درمان افسردگی موثر واقع می شوند. کارشناسان فکر می کنند که حضور روی در مغز با گیرنده های کلیدی که در ایجاد تولید سروتونین هستند مرتبط است، یک ماده شیمیایی که به دلیل نقشی که در روحیه ما دارد به عنوان "ماده شیمیایی شاد” خوانده می شود.
۴- روی می تواند طول و شدت سرماخوردگی را کاهش دهد


اگر پس از شروع علائم سرماخوردگی روی مصرف شود، می توان مدت زمان و شدت علائم سرماخوردگی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
۵- روی به تقویت حافظه کمک می کند


از فواید روی این است که نقش مهمی در سلامت عصبی و بازسازی سلولهای مغزی دارد، کمبود روی به بیماری آلزایمر منجر می شود. انستیتوی ملی بهداشت توصیه می کند که زنان بالغ روزانه ۸ میلی گرم روی و مردان بالغ روزانه ۱۱ میلی گرم دریافت کنند.
غذاهایی که مقدار زیادی روی دارند عبارتند از:

صدف، گوشت قرمز، خرچنگ، غلات غنی شده صبحانه
از آنجا که بسیاری از منابع غنی از روی در گوشت و محصولات حیوانی یافت می شود، گیاهخواران معمولا از کمبود روی رنج می برند.علاوه بر این، اجزایی در گیاهان وجود دارد که باعث می شود روی به اندازه قابل دسترس نباشد، به این معنی که بدن ما نمی تواند آن را جذب کند و از آن استفاده کند، بنابراین گیاهخواران اغلب باید دو برابر مقدار توصیه شده روزانه را دریافت کنند.مصرف بیش از حد روی علائم زیادی مثل حالت تهوع، استفراغ، اسهال و سردرد دارد.

برچسب ها: روی ، سیستم ایمنی ، ناطقان ، ماده معدنی ، تقویت ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روی سیستم ایمنی ناطقان ماده معدنی تقویت بدن سیستم ایمنی ماده معدنی میلی گرم یک ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد

زینب زاهدی مدرس و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد به سابقه بحث خودکشی پرداخت و افزود: خودکشی در تاریخ سابقه طولانی دارد. در یونان باستان و روم به عنوان روشی قابل قبول در شکست نظامی تلقی می‌شد. این عمل در تمام ادیان قبیح و زشت و ناپسند و غیر قابل پذیرش برای دینداران می‌باشد.

وی افزود: خودکشی عملی عمدی است که باعث مرگ فرد می‌شود. این کار پدیده پیچیده ای است که می‌تواند علل گوناگون داشته باشد. مهم‌ترین علل خودکشی ناامیدی، اختلالات روانی، نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال طیف اوتیسم، اختلالات فیزیکی مانند سندرم و خستگی مزمن، شکست عاطفی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، فقر فرهنگی و اقتصادی می‌باشد.

ایشان افزودند: ۱/۵ درصد مرگ و میرهای سراسر دنیا به دلیل‌ خودکشی است. این آمار ۱۲ در ۱۰۰۰۰۰ نفر است. میزان خودکشی عموما در مردان بیشتر از زنان می‌باشد. در خیلی از کشورها خودکشی در سن ۷۰ سال و در برخی از کشورها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است. اروپا بالاترین نرخ خودکشی را دارد. سالانه ده تا بیست میلیون خودکشی ناموفق وجود دارد. در آسیا کشورهای قزاقستان، کره جنوبی، هند، ژاپن و سریلانکا به ترتیب بیشترین آمار خودکشی را دارند.
ایران رتبه ۱۵۵ در جهان را دارد و روزانه بین ۴ تا ۹ نفر در ایران خودکشی می‌کنند. معمولا ۶۲ درصد خودکشی‌ها منجر به مرگ می‌شوند.

وی درباره خودکشی در استان خاطر نشان کرد: آمار خودکشی در جغرافیای ایران نسبت به تراکم جمعیت متفاوت است. با توجه به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، خودکشی در این استان آمار قابل ملاحظه‌ای دارد. مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی، افسردگی و اختلال روانی می‌باشد.

ایشان خاطرنشان کرد: اگر به دو مولفه یعنی فرهنگ و زیست محیطی آنان توجه شود بیماری افسردگی و اختلالات روانی قابل کنترل و درمان است. روند زیست محیطی و فرھنگی در استان به وفور دیدہ می‌شود. فضای مجازی اطلاعات فزاینده‌ای را به ذهن جوانان ما داده و ذهن آنها راکت کرده است، همین اطلاعات فزاینده باعث ایجاد شکاف نسلی شده است. با توجه به تاثیرگذاری فضای مجازی و ترویج فرهنگ غربی، جوانان و نوجوانان پدر و مادرشان را از خودشان جدا می‌کنند زیرا این تفکر درک نشدن از سوی والدین در ذهن آن‌ها نهفته شده است. عقیده نوجوانان این است که کسی به آنها توجه نمی‌کند. احساس عدم توجه در نوجوانان موجب می‌شود تا آنها احساس پوچی کنند و با توجه به کلیپ و فیلم ھای مبتذل و دروغین توقعات از خودشان بالا می‌رود. این احساس یاس و ناامیدی باعث می‌شود که آنها تمایلی به ادامه این راہ نداشته باشند.

خبرنگار: الهام سادات هاشمی اصل

انتهای خبر/

کد خبر: 1228787 برچسب‌ها خودکشی دانشجویان

دیگر خبرها

  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی