Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ادیب زاده معاون میراث فرهنگی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مرمت نمای میدان حسن آباد اظهار کرد: در حال حاضر نقشه‌های مرمت توسط میراث فرهنگی تایید شده و مراحل کار توسط پیمانکار مرمتی در حال انجام است. بین شهرداری، مالک و سازمان زیباسازی شهر تهران هم توافق انجام شده و کار در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اکنون مانعی برای ادامه کار وجود ندارد، افزود: اقدامات اولیه مرمت این بنا شامل تجهیز کارگاه و... از اواخر سال گذشته آغاز شده است. اکنون در بخش پشتی جداره بنا نیز کار‌های مرمت و استحکام بخشی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

دلِ شکسته‌ی بنا‌های تاریخی!

وقتی که مرمت چند ماهه، چند ساله می‌شود

مالک بنای تاریخی میدان حسن آباد هم در گفت و گو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اقدامات اولیه مرمت بنا از سال گذشته آغاز شده، اما باتوجه به کند بودن  سرعت انجام کار، ممکن است این فرایند چندماهه تا چند سال به طول بینجامد.

گفتنی است چهارشنبه ۲۶ تیرسال ۱۳۹۸، حادثه حریق در یک انبار در میدان حسن آباد تهران، موجب آتش سوزی در ضلع شمال غربی میدان شد. متاسفانه با گذشت دوسال از این حادثه، هم چنان عملیات مرمت این بنا به پایان نرسیده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت میدان حسن آباد بناهای تاریخی حسن آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان