Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان اعلام کرد که تا اطلاع بعدی تمامی پروازهای از فرودگاه بین‌المللی کابل متوقف شده است بنابراین مردم از ازدحام خودداری کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از تلفات غیرنظامیان در فرودگاه کابل، اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان اعلام کرد که تمام پروازها از این فرودگاه تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اداره در بیانیه‌ای مردم کابل خواسته است که تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد و جهت جلوگیری از ازدحام به فرودگاه نیایند.

در این بیانیه آمده است: «همانطوری‌که در جریان قرار دارید، تمام پرواز‌ها در فرودگاه بین‌المللی حامد‌کرزی تا اطلاع ثانوی متوقف است، بنابراین به اطلاع عموم مسافرین و هموطنان که از این فرودگاه قصد سفر به ولایات و یا بیرون از کشور را دارند، رسانیده می‌شود که تا آغاز پروازها به‌حالت عادی، جهت جلوگیری از ازدحام و بی سرنوشتی به فرودگاه نیایند».

بر اساس این بیانیه، اداره هوانوردی درباره یک برنامه منظم کار می‌کند و در تلاش است که روند از سرگیری پروازها را در بخش داخلی و خارجی آغاز کند.

اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان تصریح کرد: کسانی که دارای اسناد و مدارک جهت سفر قانونی هستند، از نهادهای مربوطه جهت سفر به خارج از کشور تماس دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در کابل نیز در واکنش به ازدحام مردم در فرودگاه کابل اظهار داشت: کسانی‌که سند تأیید شده از سوی این کشور را دریافت نکرده‌اند، از رفتن به فرودگاه خودداری کنند.

تیراندازی در فرودگاه کابل 4 کشته و زخمی به‌جا گذاشتنقش آمریکا؛ از ارسال «فرم‌های خالی ویزا» تا تیراندازی به مردم در فرودگاه کابلهشدار آمریکا و آلمان نسبت به سفر به سوی فرودگاه کابل

سفارت امریکا در بیانیه‌ای خطاب به شهروندان افغانستان نیز گفت که «اگر دعوتنامه تائید شده ندارید، به شما در فرودگاه حامد کرزی و پروازهای تخلیه‌سازی اجازه داده نمی‌شود».

«وال استریت ژورنال» 25 مردادماه اعلام کرد که بر اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی به غیرنظامیان در فرودگاه کابل 3 غیرنظامی کشته شده‌اند و برخی خبرنگاران نیز می‌گویند که تعدادی از غیرنظامیان نیز از یک هواپیمای آمریکایی سقوط کرده‌اند.

غیرنظامیان درحالی به ضرب گلوله کشته شدند که هزاران نفر به امید رسیدن به پرواز خروجی از افغانستان به فرودگاه هجوم آورده بودند. برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری نیز گفته بودند که تعدادی از غیرنظامیان از هواپیما به بیرون پرتاب شده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان فرودگاه کابل اداره هوانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • شهروندان در آذربایجان‌غربی در ارتفاعات و مسیر رودخانه‌ها اتراق نکنند
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • گرامیداشت از سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در کابل