Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول واحد کرونای بیمارستان ۵۵۳ ارتش گفت: ۲۶ تخت برای بستری بیماران کرونایی قزوین در بیمارستان صحرایی ارتش مهیا شد و در صورت جذب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز این تخت‌ها به ۳۰ عدد افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

سرهنگ سیفعلی ابراهیمی‌‌کمال در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه مقابله با بحران‌های بیولوژیک و زیستی از جمله وظایف ذاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید اپیدمی کرونا در استان 26 تخت برای بستری بیماران کرونایی قزوین در بیمارستان صحرایی ارتش مهیا شد و در صورت جذب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز این تخت‌ها به 30 عدد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این بیمارستان از دوشنبه هفته قبل در جوار بیمارستان 553 ارتش در لشگر 16 زرهی قزوین راه‌اندازی شده و با وجود اینکه روز گذشته 24 بیمار کرونایی در آن بستری بودند، این آمار امروز به 18 بستری کاهش یافته است.

ابراهیمی‌کمال ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای بیمارستان صحرایی را 30 تخت دانست و ادامه داد: با این حال دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کمک‌تنفسی که قرار بود از اصفهان برای ما ارسال شود، هنوز به دست ما نرسیده و به همین خاطر در حال حاضر 4 تخت ما هنوز فعال نشده‌اند.

بستری بیماران کرونایی قزوین در کف بیمارستان / کل تخت‌های بیمارستان‌ها پر شدمدافعان سلامت قزوین خسته از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ ماسک‌نزدن به شیوع کرونا دامن می‌زندکمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی قزوین / 50 تخت در شرکت گاز برای بستری‌های جدید مستقر شد

تزریق روزانه 400 دوز واکسن کرونا در مرکز واکسیناسیون لشکر 16 زرهی

این مسئول درمانی لشگر 16 زرهی ارتش در قزوین همچنین به راه‌اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بیمارستان 553 ارتش اشاره کرد و گفت: در این مرکز واکسیناسیون از طریق کادر بهداشتی و درمانی ارتش و همچنین با حضور ناظران شبکه بهداشت و درمان قزوین صورت می‌گیرد.

ابراهیمی‌کمال از تزریق روزانه 400 دوز واکسن کرونا در این مرکز تجمیعی خبر داد و افزود: از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تا امروز 8 هزار و 400 نفر از افراد واجد شرایط در این مرکز واکسیناسیون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و البته در صورت اختصاص واکسن کافی امکان واکسیناسیون 800 نفر در روز هم در این پایگاه وجود دارد.

وی درباره نوع واکسن‌های کرونای تزریق‌شده در این مرکز عنوان کرد: در حال حاضر 2 نوع واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌کنیم که نوع اول واکسن ایرانی کرونا با عنوان «کوو ایران برکت» و نوع دیگر هم واکسن چینی کرونا با نام «سینوفارم» است و فعلاً همین 2 نوع واکسن در اختیار مرکز واکسیناسیون لشگر 16 زرهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین بیمارستان ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا استانداری قزوین بیمارستان ارتش نیروی زمینی ارتش زرهی تانک ویروس کرونا بستری بیماران کرونایی قزوین مرکز واکسیناسیون بیمارستان صحرایی واکسن کرونا برای بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان