Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@14:32:42 GMT

حل مشکل عرضه مرغ در همدان تا یک ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۳۳۸۸

حل مشکل عرضه مرغ در همدان تا یک ماه آینده

همشهری آنلاین- فاطمه کاظمی:

معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اقداماتی که سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تامین و عرضه مرغ زنده انجام داده، توضیح داد: اولین موردی که مد نظر اکثر تولیدکننده‌های مرغ در استان همدان است، بحث خرید و حمل نهاده‌های مورد نیاز است که سازمان جهاد کشاورزی برای این موضوع پیگیری‌های لازم را با شرکت‌های واردکننده و فروشنده نهاده بازار به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«داریوش سرحدی» ادامه داد: این پیگیری‌ها شامل مکاتباتی برای واحدهای تولیدی است که حمل نهاده آن‌ها با تاخیر انجام می‌شود و این مکاتبات با وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و قضایی استان همدان و همچنین خود شرکت‌ها صورت گرفته است که نسبت به حمل این نهاده‌ها اقدامات موثری انجام داده‌اند و بحث حمل، روند خیلی بهتری را نسبت به قبل به خود گرفته و با کمترین زمان ممکن این نهاده‌ها به واحدهای تولیدی می‌رسد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث حمل وجود داشته، تامین اتومبیل برای حمل و نقل نهاده‌ها بود که سازمان جهاد کشاورزی پیگیری‌های مستمری انجام داد و مصوباتی را در کارگروه تنظیم بازار استان به تصویب رساند و حتی اداره راهداری استان همدان نیز برای حل این موضوع ورود کرد. حمل و نقل نهاده‌ها از طریق اتومبیل‌های حمل در استان و همچنین حمل و نقل ریلی برای ورود نهاده‌ها به انبار پشتیبانی امور دام و تامین نیاز استان نیز صورت گرفته که حجم قابل قبولی وارد استان شده است.

سرحدی گفت: خرداد ماه با مشکل تاییدنشدن تخلیه عرضه مرغ زنده واحدها به کشتارگاه‌ها در واحدهای تولیدی مواجه شدیم که باعث شد حجم جوجه‌ریزی مقداری کاهش پیدا کند. حدود ۸۵ واحد با این معضل روبرو شدند، اما با پیگیری‌های سازمان از طریق معاون بهبود تولیدات دامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و استاندار، مشکل تاییدنشدن تخلیه این واحدها برطرف شد به طوری که در تیر ماه آمار جوجه‌ریزی، جهش فوق‌العاده خوبی داشت و تعداد جوجه‌ریزی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه رسید که نسبت به سال قبل ۶۵ درصد افزایش داشت.

 سرحدی در ادامه گفت: بر اساس این جوجه‌ریزی انجام شده در تیرماه، ما هیچ گونه مشکلی در تامین و عرضه مرغ در سطح استان همدان نداریم و بازار از یک آرامش خاصی برخوردار است و حداقل تا یک ماه آینده در عرضه مرغ هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: آمار جوجه‌ریزی در مرداد ماه نیز همین موضوع را بیان می‌کند. چیزی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد های تولیدی انجام شده و در اواخر شهریور و اوایل پائیز وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در رابطه با کاهش عرضه مرغ توضیح داد: این کاهش عرضه درحال حاضر وجود ندارد و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای تامین مایحتاج خود در بحث گوشت سفید اقدام کنند. سازمان جهاد کشاورزی با کمیته‌ای متشکل از معاون بهبود تولیدات دامی، اداره‌کل پشتیبانی، اداره‌کل دامپزشکی، مدیریت حراست، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مدیریت توسعه بازرگانی بر روی بحث رصد و پایش نهاده‌ها و همچنین تولیدات مسائل کشاورزی می‌توانند این قول را به مصرف کننده بدهند تا با آرامش خاطر نسبت به مایحتاج خود در ماه‌های آینده اقدام کنند.

کد خبر 622160

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان جوجه ریزی پیگیری ها عرضه مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری با اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ هکتاری به ۱۴۰ هکتار رسید.

سعید نارویی افزود: پیش‌بینی شده است امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح باغات سیستان و بلوچستان برداشت شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری در استان فعال است که همه ساله بخش قابل توجهی از نیاز منطقه را تامین می‌کند.
وی افزود: شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان، میرجاوه، زاهدان و خاش گل محمدی کشت شده و تولیدات آن پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب وگل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی