Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@02:59:56 GMT

علت عرق زیاد بدن چیست؟ + راه حل

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۳۶۰۳

علت عرق زیاد بدن چیست؟ + راه حل

اگر بدون دلیل و به تعداد دفعات فراوان، پیشانی، کف دست، پاها و زیر بغل شما عرق کند، می تواند نشان دهنده بیماری یا مشکلی خاص باشد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


عرق کردن واکنش طبیعی بدن برای خنک نگه داشتن خود می باشد و همه ما این را می دانیم. تا زمانی که این تعریق به علت گرمای هوا یا فعالیت شدید بدی باشد، این مسئله قابل درک و قابل تحمل است؛ اما زمانی که بدون دلیل این اتفاق رخ دهد، به خصوص اگر میزان تعریق زیاد بوده و این وضعیت دائمی باشد، عرق کردن تبدیل به یک معضل بزرگ می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی عوامل، نشانه ها و روش های خانگی درمان این مشکل می پردازیم.

علت عرق بیش از حد بدن چیست؟
در این بخش به برخی از دلایل تعریق بیش از حد اشاره می کنیم:
-    بیماری هایپرهیدروزیس (Hyperhidrosis): این بیماری می تواند در هر زمان و بدون دلیل خاص و مشخصی بروز نماید و باعث تعریق بیش از حد در کل بدن یا نواحی خاصی از بدن مانند صورت، کف دست ها، پاها و زیر بغل شود.
-    رژیم غذایی: کارکرد بدن تاثیر مستقیمی با تغذیه دارد. برای مثال مصرف غذاهای تند سبب تعریق بیشتر می گردد.
-    استرس زیاد: استرس باعث افزایش ضربان قلب، جریان خون و دمای بدن می گردد. در چنین شرایطی، عرق کردن یک واکنش طبیعی است.
-    گرمای هوا: عمل تعریق، واکنشی طبیعی در برابر افزایش دمای بدن می باشد. بنابراین گرمای هوا دلیل خوبی برای تعریق بوده و این اتفاق کاملا سالم و طبیعی می باشد.
-    فعالیت های بدنی: میزان عرق ر این مورد رابطه مستقیمی با میزان وزن و تناسب اندام فرد دارد. افرادی که اضافه وزن دارند، هنگام ورزش و فعالیت بدنی، بیشتر عرق می کنند. لازم به ذکر است تعریق در هنگام انجام فعالیت بدنی کاملا طبیعی و بدون مشکل می باشد.
-    بارداری: در زمان بارداری، ترشح هورمونی و همچنین سوخت و ساز بدن افزایش می یابد. به همین دلیل تعریق زیاد در این مدت، یک واکنش طبیعی است. اگر تعریق زیاد پس از بارداری نیز ادامه پیدا کند، به این دلیل است که بدن تلاش می کند تا سطح هورمون ها را به حالت تعادل رسانده و آب اضافی را از دست بدهد.
-    استفاده از داروهای خاص: تعریق زیاد می تواند از عوارض جانبی برخی از داروها باشد که به آن دیافورز می گویند. 
-    ابتلا به دیابت
-    بلوغ

علائم تعریق شدید
تعریق شدید بسیار بیشتر از یک تعریق معمولی است و این مورد کاملا قابل تشخیص است. همچنین تعریق طبیعی در اثر گرمای هوا یا فعالیت شدید بدنی رخ می دهد؛ بنابراین اگر بدون دلیل و به تعداد دفعات فراوان، پیشانی، کف دست، پاها و زیر بغل شما عرق کند، می تواند نشان دهنده بیماری یا مشکلی خاص باشد.

 
درمان های خانگی تعریق زیاد
برای اکثر مشکلات، روش های درمان خانگی وجود دارد. برخی از روش های خانگی حل مشکل تعریق زیاد عبارت اند از:
-    عدم مصرف غذاهای تند: غذاهای تند در افزایش میزان تعریق نقش دارند؛ بنابراین سعی کنید تندی را تا جای ممکن از رژیم غذایی خود حذف نمایید.
-    استفاده از محصولات دارای تانیک اسید: محصولات مراقب از پوستی که دارای تانیک اسید باشند، در کاهش میزان تعریق نقش مهمی را ایفا می کنند. این محصولات را به راحتی می توان از داروخانه ها تهیه کرد. تانیک اسید به نسبت دیگر ضد تعریق ها، حساسیت بسیار کمتری ایجاد می کند. جالب است بدانید چای نیز حاوی تانیک اسید می باشد. شما می توانید پارچه ای را در چای دم کرده غلیظ خیسانده و در محل مورد نظر قرار دهید. همچنین می توانید چای را مستقیما استعمال کنید. 
-    استفاده نکردن از کافئین: کنار گذاشتن مصرف نوشیدنی های کافئین دار می تواند نقش موثری در حل مشکل تعریق زیاد داشته باشد.
-    ریلکسیشن: استرس و اضطراب میزان تعریق بدن را افزایش می دهد. 

جالب است بدانید یکی از امکانات هتل پارمیدا کیش لوازم بهداشتی و استهمام در نظر گرفته شده برای مسافران است، به عنوان مثال شما دیگر نیازی نیست نگران گرمای هوای این جزیره و عرق کردن باشید و میتوانید از اسپری ضد تعریق هتل استفاده نمایید.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رپرتاژ میزان تعریق تعریق زیاد تانیک اسید بدون دلیل گرمای هوا عرق کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | طبیعت بهاری کردستان

آفتاب‌‌نیوز :

استان کردستان منطقه‌ای کوهستانی است که با ارتفاع حدود دو هزار متر از سطح دریا از مرتفع‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید، میانگین سالانه بارندگی در استان معادل ۵۰۰ میلیمتر است و اختلاف ارتفاع بین بلندترین و پست‌ترین نقاط استان حدود ۲۴۰۰ متر است.

کوه شاهو در جنوب غربی استان با ارتفاع ۳۳۰۰ متر بلندترین و منطقه آلوت در بانه با ارتفاع حدود ۹۰۰ متر کم ارتفاع‌ترین نقطه استان محسوب می‌شوند.

این اختلاف ارتفاع موجب به وجود آمدن اقلیم‌های متفاوت شده و این موضوع از نظر گردشگری حایز اهمیت است چرا که از نظر تنوع اقلیمی و وجود عوارض طبیعی و توپوگرافی، استان کردستان دارای جاذبه‌های متنوع و ارزشمندی است.

بی‌شک استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری است که مسافران را وا می‌دارد تا برای تماشای رنگین کمان رنگ‌های بهاری در فصل زیبای بیداری طبیعت به این استان زیبا سفر کنند و از آن بهره ببردند.

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم