Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تسلیت هادیان در پی فوت شاعر آیینی کشور/ تحلیل آمار فوتی های کرونایی در حساب مهدی فضائلی

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران تصویری از دیدار ایشان با وزیر امور خارجه ژاپن را منتشر کرد و نوشت:

" حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با آقای «توشیمیتسو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن، با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه ژاپن برای مقابله با کرونا، ابراز امیدواری کرد که تدوام همکاری‌های دو کشور در این زمینه به ریشه‌کنی بیماری عالمگیر کرونا در دو کشور و جهان کمک کند.

رئیس‌جمهور:
تاخیر در آزادسازی دارایی‌های ایران در بانک‌های ژاپنی توجیه‌پذیر نیست و آزادسازی منابع ارزی مسدودشده ایران ضرورت دارد.

آمریکایی‌ها باید بخاطر عمل نکردن به تعهدات خود در برجام و خروج یک جانبه از این توافق بین‌المللی و گسترش تحریم‌ها به افکار عمومی جهان پاسخ دهند.

اروپایی‌ها نیز بدنبال آمریکا از عمل به تعهدات خود در برجام سرباز زده‌اند.

[با استقبال از تلاش‌های ژاپن و دیگر کشور‌های منطقه برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه]: جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده و حمایت می‌کند البته معتقدیم که در افغانستان باید خود افغانستانی‌ها تصمیم بگیرند.

زورگویی آمریکایی‌ها، استقلال، آزادی و هویت ملت‌ها را تهدید می‌کند.

با هرگونه ایجاد ناامنی در منطقه از جمله ناامن کردن دریا‌ها مخالفیم.

وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با تبریک آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه و تعمیق روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و ژاپن از دیرباز روابط دوستانه و خوبی داشته‌اند و تردید ندارم که در دوره فعالیت دولت جدید نیز این روابط ادامه داشته و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
آقای «توشیمیتسو موتگی» با تاکید بر تلاش این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه، گفت: توکیو همواره از برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی حمایت کرده و بر این باور هستیم که احیای برجام به نفع همه بوده و می‌تواند به حل و فصل مشکلات از مسیر گفتگو و مذاکره کمک کند."

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویری از علامه محمدرضا حکیمی درگذشت ایشان را تسلیت گفت:

" ⁣ إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ⁣

درگذشت عالم ربانی، مجتهد متأله، دانشمند اسلام‌پژوه، فیلسوف عدالت و صاحب اثر شریف الحیاة حضرت علامه محمدرضا حکیمی موجب تأسف و تأثر عمیق شد. ⁣

آن مرحوم سراسر عمر خود را یکسره وقف ترویج معارف اسلامی نمود و با آثار عالمانه و سلوک زاهدانه خود مروج سیرۀ علمی و عملی ائمه هداة علیهم السلام در میان جان‌های جویای حقیقت به خصوص جوانان بود. ⁣

ایشان با تالیف آثار گرانبهایی از جمله خورشید مغرب، امام در عینیت جامعه و قیام جاودانه نقش برجسته‌ای در ترویج فهمی عالمانه و انقلابی از اسلام در مقاطع تاریخی مهم ایفا کرد و با تدوین دائرة المعارف سترگ و عظیم‌الشأن الحیاة نقشی کم‌نظیر در مرزبانی از معارف حقۀ اهل بیت علیهم السلام بر عهده گرفت. علامه حکیمی که همۀ عمر را با آزادگی و پرهیزگاری گذراند و ندای عدالت‌طلبی عاقلانۀ اسلامی را به گوش مردم رساند، امروز در پناه رحمت و مغفرت الهی آرام گرفته است و آثار ایشان باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم است؛ عموم جوانان و نوجوانان می‌توانند با بهره‌گیری از آن دریای معرفت، آموزه‌های متعالی اسلامی را به احسن وجوه بیاموزند و سرلوحۀ زندگی خویش قرار دهند. ⁣

اینجانب درگذشت مرحوم علامه حکیمی را به محضر نورانی حضرت، ولی عصر (عج)، عموم مردم شریف ایران، حق‌جویان و حقیقت‌طلبان، شاگردان آن مرحوم و بیت معزز، مکرم و عالم‌پرور حکیمی تسلیت و تعزیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت میکنم. ⁣

محمدباقر قالیباف"

سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی تصویری از تمبر ایشان را در حسابش منتشر کرد:

سید محمد حسینی، معاون رئیس جمهور در امور پارلمانی با انتشار توئیتی از همه کسانی که این انتصاب را به او تبریک گفتند تشکر کرد:

" از همه عزیزانی که با ارسال پیام انتصاب بنده را به عنوان معاون رئیس‌ جمهور در امور مجلس تبریک گفتند تشکر و قدردانی می‌کنم و برای توفیق و خدمت هرچه بیشتر در این مسئولیت خطیر، از شما دوستان ارجمند التماس دعا دارم و از پیشنهاد‌ها و نقد‌هایی که به خصوصی می‌فرستید، استقبال می‌کنم."

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

محمدتقی صابری، سفیر ایران در تاجیکستان:

" اول شهریور ماه روز پزشک و بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا را خدمت پزشکان و کادر درمان مهربان و ایثارگر تبریک عرض می‌نمایم.
خدا قوت"

مصطفی قمری وفا، مدیرکل اخبار داخلی صداوسیما:

" سربازان بدون زره خط اول!
کرونا نشان داد که پزشکان و پرستاران در خط اول، جان نثار کردند.
در تمام این ماه‌ها هر روز مرگ بیماران را دیدند، شیون بازماندگان را شنیدند و خستگی‌ها را به جان خریدند، اما خم به ابرو نیاوردند.
امید که در دولت جدید توجه بیشتری به درخواست مدافعان سلامت شود"

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی محمدباقر قالیباف سیاسیون ایران وزیر امور خارجه ژاپن علامه محمدرضا حکیمی رئیس جمهور آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیداربا اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهورایران به حراره و سفر آتی رئیس محترم جمهور زیمباوه به تهران گفت: این تعاملات نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور در سطوح عالی برای توسعه روابط فی مابین قائل هستند.

 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط ایران و زیمباوه گفت: حدود ۱۰ سال پیش وزارت دفاع ایران، میزبان جناب آقای مانانگا گوا رئیس جمهور بود که در آن زمان ایشان به عنوان وزیر دفاع به تهران سفر کردند.

 امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، قاره آفریقا در سیاست خارجی کشور ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است، گفت: این جایگاه متاثر از جوهره انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کشور‌های مستقل و انقلابی از یک سو و تلاش کشور‌های آفریقایی جهت کسب استقلال از کشور‌های استعمارگر و سلطه طلب بوده است.

امیر سرتیپ آشتیانی ادامه داد: در میان کشور‌های انقلابی، کشور زیمباوه به دلیل رهبران و مردم انقلابی، حفظ روحیه استقلال طلبی، مبارزه با استعمار نقش مثبت و سازنده‌ای که در منطقه جنوب آفریقا ایفا می‌نماید، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی تاکید کرد: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اراده خود را جهت برقراری روابط دوستانه با تمامی کشور‌های آفریقایی به ویژه کشور‌های مستقل و انقلابی زیمباوه اعلام می‌نماید.

وزیر دفاع ایران با اشاره به پدیده تروریسم به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات امنیت منطقه و محیط بین الملل اظهار داشت: متاسفانه شاهد استاندارد‌های دوگانه دنیای غرب در قبال تروریسم هستیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به کشتار وحشیانه و قتل عام نزدیک به ۴۰ هزار نفر از مردم و به ویژه کودکان فلسطین توسط رژیم صهیونیستی به سبب حمایت آمریکا و کشور‌های غربی و همچنین سکوت نهاد‌ها و مجامع بین المللی گفت: بر همه کشور‌های آزاد و مستقل لازم است تا ضمن اعلام انزجار خود از اقدامات این رژیم، اقدامات عملی خود را در خصوص توقف ماشین کشتاررژیم صهیونیستی به کار گیرند.

معاون رئیس جمهور زیمباوه نیز در این دیدار با ابراز تسلیت بابت شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله به کنسولگری ایران و محکوم کردن این اقدام توسط رژیم صهیونیستی گفت: حمله اخیر اسرائیل به فلسطین نیز نشان دهنده سیاست‌های دو گانه و یک بام و دو هوای غرب است.

کنستانتینو چیونگا با بیان اینکه ایران و زیمباوه تحت تاثیر تحریم‌های کشور‌های غربی هستند گفت: ایران از شرکای زیمباوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود با ایران را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور زیمباوه به تهران گفت: این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط بین ایران و زیمباوه خواهد بود.

معاون رئیس جمهور زیمباوه با اشاره به ریاست زیمباوه بر اتحادیه اقتصادی جنوب غرب آفریقا (سادَک) گفت: این موضوع ظرفیت‌های زیمباوه را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران بیشتر می‌کند.

در پایان این دیدار هر دو طرف با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و دفاعی و امنیتی دو طرف آمادگی خود را برای تبادل هیئت در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران