Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@09:24:45 GMT

برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، چین و ایران

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۴۰۸۹

برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، چین و ایران

سفیر روسیه در ایران در گفت‌وگویی از برگزاری یک رزمایش دریایی مشترک توسط ایران، روسیه و چین در منطقه خلیج فارس خبر داده و موضوعاتی را پیرامون روابط ایران با همسایگانش و امنیت منطقه مطرح کرد.

به گزارش قدس آنلاین، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران گفت که روسیه، ایران و چین در بازه زمانی مابین اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲، در منطقه خلیج فارس یک رزمایش دریایی مشترک انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
جاگاریان در این راستا گفت: در اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲، روسیه، ایران و چین یک رزمایش دریایی مشترک به نام CHIRU در منطقه خلیج فارس انجام خواهند داد. ناوهای جنگی روسیه، ایران و چین در این رزمایش شرکت می کنند. هدف اصلی تمرین عملیات هایی برای تامین امنیت کشتی رانی بین المللی و مبارزه با دزدان دریایی است. 
به گفته او، آماده سازی برای رقابت ها در مسابقات نظامی بین المللی غواصی عمق در سال ۲۰۲۱ در منطقه چابهار ایران در حال تکمیل است. 
سفیر مسکو در تهران افزود: علاوه بر روسیه، ایران و چین، سوریه و ونزوئلا هم مشارکت خواهند داشت. برنامه هایی برای رقابت میان گروه های غواصی نیروهای مسلح این کشورها در نظر گرفته شده است. نمایندگان یگان فرماندهی نیروی دریایی روسیه در افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات حضور خواهند داشت. 
این دیپلمات روس عقیده دارد که ایران و کشورهای عربی نمی خواهند تنش بیشتری در منطقه خلیج فارس رخ دهد. 
جاگاریان علاوه بر این مطرح کرد، روسیه در پی برخی سوانح رخ داده برای کشتی های تجاری، واکنش اغراق آمیزی به وضعیت دریای عمان نشان نمی دهد،  چون مطمئن است که نه ایران و نه همسایگان عربش تمایلی به افزایش بیشتر تنش ها ندارند.  او با اظهار این که روابط میان ایران و کشورهای عربی در خلیج فارس در حال نزدیک تر شدن است، در این راستا بیان کرد: امارات متحده عربی هیئتی را برای مشارکت در مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران فرستاد. ایران و عربستان سعودی رابطه مستقیم برقرار کردند. این یکی از اهداف ما برای موضوع امنیتی جامع در خلیج فارس است که در حال ارتقای آن هستیم. 
انتهای پیام
منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روسیه ایران رزمایش خلیج فارس رزمایش دریایی مشترک منطقه خلیج فارس ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال

گفته می شود استقلال با پسوند خلیج فارس حیات تازه خود را در فوتبال ایران ادامه خواهد داد. این تیم در طول تاریخ چند بار ولو به مدت کوتاهی تغییر نام داده است.

به گزارش طرفداری، حیات باشگاه ورزشی استقلال با نام دوچرخه سواران آغاز شد. دوچرخه سواران موجودیت خود را از علاقه موسسش به ورزش دوچرخه سواری گرفته بود.

دوچرخه سواران در سال 1328 با تیم فوتبال سرباز تهران ادغام شد و ستاره های دو تیم در یک باشگاه گرد هم آمده و نام باشگاه تاج تهران را به خود گرفتند. تاج تهران بعد از انقلاب در معرض انحلال بود. قرار شد بازیکنان این تیم در یک مجموعه انقلابی ادامه فعالیت دهند و با نام آزادی بار دیگر فعالیت کنند. در سال 1358 به پیشنهاد عنایت الله آتشی نام تیم از آزادی به استقلال تغییر یافت و این تیم سالها با این نام در فوتبال کشورمان به فعالیت پرداخت. در سال 1403 بعد از مشکلات مربوط به مالکیت مشترک 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، مجموعه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و مقرر شد این مجموعه با نام تیم استقلال خلیج فارس در مسابقات مختلف شرکت کند.

به نظر می رسد از این به بعد، با نام استقلال خلیج فارس، تیم آبی پوش پایتخت را خطاب قرار خواهیم داد. نام لیگ برتر ایران هم لیگ خلیج فارس است و از جهت همنامی استقلال با نام لیگ فوتبال ایران ممکن است در گویش های اهل فوتبال تداخل و اشکال به وجود آید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال