Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:09:07 GMT

مصوبه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ابلاغ شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۵۱۸۴

مصوبه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ابلاغ شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر دوشنبه (اول شهریور) مجلس گفت: یک نکته حائز اهمیت وجود دارد که باید درباره آن توضیحاتی را مطرح کنم.

وی ادامه داد: بعضا نمایندگان مجلس تحت فشار حوزه‌های انتخابیه خود هستند و به آنان گفته می‌شود که چرا در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی در صحن مجلس صحبت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ۲۹۰ نماینده داریم و در هر قرعه‌کشی نام دو نفر برای موافقت و دو نفر برای مخالفت با وزرای پیشنهادی دولت از قرعه خارج می‌شود و در مواردی هم که وزرا مخالف ندارند، قاعدتا افرادی هم که به دنبال آن بودند که در موافقت با وزرای پیشنهادی صحبت کنند، فرصت بیان مطالب خود را ندارند، بنابراین صحبت نکردن نمایندگان در موافقت یا مخالفت وزرای پیشنهادی، به معنای عدم فعالیت آنان در صحن مجلس نیست.

قالیباف خطاب به مسئولان سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی گفت: هیئت وزیران در تاریخ ۱۶ تیرماه مصوبه‌ای درباره خشکسالی برای سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۰ داشت که مربوط به سررسید وام کشاورزان است که باید عملیاتی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه مربوط به امهال تسهیلات خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی است که هنوز این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ نشده و درخواست بنده از دولت آن است که این موضوع را اجرایی کند و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز باید این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

کد خبر 5287636 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه رای اعتماد به دولت سیزدهم محمد باقر قالیباف صحن مجلس تسهیلات رای اعتماد به دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی صحن مجلس کابینه سیزدهم دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی رای اعتماد محمد باقر قالیباف وزرای پیشنهادی حسین باغگلی حسین امیرعبداللهیان نیروی دریایی ارتش بهرام عین اللهی سید احسان خاندوزی وزرای پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهاجر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: بر اثر بارش‌های شدید که در هفته گذشته در استان خوزستان انجام شد، کمتر از ۴۰ درصد به مزارع و گندمزارهای استان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: بیشترین آسیب‌هایی که به گندمزارهای استان وارد شد، خوابیدگی محصول بوده است که برداشت محصول باید با دقت انجام تا کمترین خسارت به محصول وارد شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد مزارع گندم خوزستان زیر پوشش بیمه هستند، بیان کرد: بررسی و ارزیابی خسارت‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است و غرامت کشاورزان بیمه شده ظرف یک تا دو هفته پرداخت خواهد شد.

مهاجر اظهار کرد: همچنین با پیگیری و هماهنگی‌های صورت گرفته ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری شده در مراکز روباز به سیلوها، مراکز سرپوشیده و کارخانه‌های آرد استان خوزستان ارسال شدند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در بارندگی‌های اخیر هیچ گونه خسارت و آسیبی به گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز خوزستان وارد نشده است.

کد خبر 6099428

دیگر خبرها

  • زیرکوه زیر بار دو هزار میلیارد خسارت سیل/جبران با اجرای ۲۷ مصوبه
  • خسارت عجیب به روستای امامزاده ابراهیم + فیلم
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • اردوغان: غرب فشار بر اسرائیل را افزایش دهد
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • خسارت طوفان و تند باد به زیر ساخت و شبکه برق هرمزگان
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون