Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

ارسال کنندگان پیامک جعلی سامانه ثنا دستگیر شدند

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: اعضای یک باند سه نفره با ترفند ارسال پیامک‌های جعلی ابلاغیات قضائی در پوشش سامانه ثنا قوه قضائیه حاوی لینک بد افزار از کاربران درخواست می‌کرد که فرم اقرار جعلی عدالت ایران را به جهت اطلاع از ابلاغیات قضائی روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: این افراد پس از انجام این فرآیند و به دست آوردن دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن همراه قربانی  می‌شوند و از طریق به دست آوردن اطلاعات کارت بانک فریب خوردگان، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان اقدام می‌کردند.

وی افزود: پس از اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در استان زنجان متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی در محل سکونت خود دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: تجزیه و تحلیل نحوه ارتکاب جرایم حوزه اسکیمر و پیامک‌های جعلی مبین این قضیه است که مجرمان عمدتا با سوءاستفاده از شرایط عمومی کشور در ایام تعطیلات آخر هفته و یا سایر مناسبت‌های خاص که دارای تعطیلات عمومی چند روزه است، دست به این گونه جرایم می‌زنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست که فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را که به دفعات متعدد هشدار‌های آموزشی از طریق رسانه ها، خبر گزاری ها، سایت‌ها و کانال‌های خبری به سمع و نظر آن‌ها رسیده، نخورند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان همواره آگاه باشند که سازمان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی عمدتا از شماره تلفن‌های پوششی موسوم به number mask  به جهت اطلاع رسانی و ابلاغیات استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان از شماره تلفن‌های شخصی استفاده نمی‌کنند.

دستگیری سارقان سابقه دار در شهریار

سرهنگ فردین جوزانی فرمانده شهرستان شهریار اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شهریار، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۵ اندیشه با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس، موفق به دستگیری سارقان محتویات داخل خودرو در یکی از محلات اندیشه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهریار تصریح کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۴۸ فقره سرقت داخل خودرو، در مناطق مختلف شهرستان شهریار اعتراف کردند.

سرهنگ جوزانی با اشاره به راهی شدن ۲ متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست وسایل نقلیه خود را به لوازم بازدارنده سرقت مجهز کنند و درصورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی فروش خودرو

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد:  شهروندی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه و مدعی شد قصد خرید خودرو از طریق آگهی‌های مندرج در فضای مجازی داشتم که به نظرم قیمت یک دستگاه خودروی پراید مناسب بود و پس از تماس با فروشنده، مبلغ ۱۰ میلیون  تومان بابت بیعانه پرداخت کردم و قرار شد برای کارشناسی فنی خودرو را به تعمیرگاه ببریم. در بین راه متهم بنده را به بهانه خرید غذا از خودرو پیاده کرد و از محل گریخت و دیگر تلفن من را جواب نداد.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی متهم شناسایی و مشخص شد وی به دفعات مختلف به همین شیوه از شهروندان کلاهبرداری کرده است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش در محدوده بزرگراه رسالت دستگیر و به پایگاه چهارم این پلیس انتقال یافت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۵ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف و اذعان کرد با درج آگهی فروش خودرو کمتر از قیمت واقعی، مال باختگان را به واریز مبلغی به عنوان بیعانه ترغیب می‌کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد تومان اعلام کرده اند، افزود: کشف جزئیات پرونده و سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

کشف خودروهای سرقتی در اسلامشهر

سرهنگ کیومرث حسنوند سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در پی شناسایی سارقان یک دستگاه خودروی وانت مزدا که در محدوده بلوار الغدیر سرقت شده و خودروی مسروقه در محدوده اسلامشهر کشف شده بود، مشخص شد که متهمان سابقه دار بوده و پیش‌تر با همین عناوین مجرمانه دستگیر شده اند.

وی عنوان داشت: سارقان که بیشتر وانت مزدا و مینی بوس سرقت می‌کردند مخفیگاه آنان در محدوده ۱۷ شهریور شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر ۲ سارق در مخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری یافت آباد منتقل شدند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران توضیح داد: در بازرسی بدنی از متهمان، مدارک ۲ دستگاه خودروی وانت مزدا و مینی بوس کشف و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که خودرو‌ها سرقتی بوده و از محله‌های مهرآباد و چهار دانگه سرقت شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان به سرقت خودرو‌ها و مخفی کردن آن‌ها در شهرک سروستان و بزرگراه آزادگان اعتراف کردند، ادامه داد: با کشف خودرو‌های سرقتی متهمان به ۱۲ فقره سرقت مشابه دیگر نیز اعتراف کردند.

سرهنگ حسنوند اظهار کرد: کارشناسان خسارت وارده به مال باختگان را بیش از ۲ میلیارد تومان اعلام و تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

کلاهبرداری اینستاگرامی با فروش مانتو

سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شد که جهت خرید مانتو به یکی از پیج‌های اینستاگرام مراجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر، وجه آن را نیز به صورت اینترنتی واریز کرده و سپس پیج حذف شده و دیگر فردی پاسخگو وی نبوده است.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده، کارشناسان متوجه شدند که مبلغ واریزی به چندین حساب دیگر انتقال داده شده و سرانجام در یکی از مغازه‌های خیاطی مبلغ واریز شده است، پس از شناسایی شخص صاحب مغازه، تحقیقات در زمینه شناسایی فرد کلاهبردار آغاز شد.

این مقام مسئول گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، کارشناسان پی بردند که شخص کلاهبردار جهت تحویل یک لباس، دوباره به همان مغازه خیاطی مراجعه می‌کند که در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ دستور قضائی و طراحی اقدامات فنی، ماموران پلیس فتا موفق به دستگیری متهم شدند.

سرهنگ موسوی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، هدفش را مشکلات مالی عنوان کرد و در نهایت اظهار پشیمانی کرد و پرونده به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند به عموم مردم هشدار داد: قبل از انجام معامله، همیشه از صحت آگهی‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

قاچاقچی ارز در فرودگاه امام (ره) دستگیر شد

سرهنگ حکمت اله سیمی جانشین رئیس پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: همکارانم در پلیس فرودگاه حضرت امام (ره)، حین کنترل مسافران خروجی به مقصد دوحه، ۱۱۷ هزار یورو به ارزش ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال که فاقد هرگونه مدارک مثبته بود، کشف کردند.

وی افزود: علیرغم اطلاع رسانی گسترده در خصوص میزان ارز مسافری مجاز از طریق رسانه‌ها و برخورد بدون اغماض پلیس با افراد سودجو، متاسفانه برخی از افراد فرصت طلب اقدام به خروج غیر قانونی ارز از کشور می‌کنند که پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا با استقرار در تمامی گلوگاه‌های خروجی با هر گونه قاچاق ارز با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

سرهنگ سیمی با بیان اینکه پرونده‌ای در خصوص متهم دستگیر شده تشکیل و به همراه ارز‌های قاچاق مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تاکید کرد: برابر قوانین جاری کشور میزان ارز مجاز برای هر یک از مسافران خروجی، حداکثر معادل ۵ هزار یورو است که مازاد بر این مبلغ قاچاق محسوب شده و ضمن ممانعت از پرواز صاحبان ارز برای تعیین تکلیف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید

بازرس قلابی وزارت بهداشت دستگیر شد/ اخاذی از بانوان با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال کلاهبرداری اینترنتی تحقیقات پلیس پلیس پیشگیری پایگاه چهارم دستگیر شد پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حامد شادبهر با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در شهرستان رضوانشهر و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه خبر داد و گفت: مأموران انتظامی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است، افزود: متهم ۵۷ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از رفع تصرف و جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز با حکم قضائی خبر داد و بیان‌داشت: کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ شادبهر در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

کد خبر 6090174

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • تخریب کنندگان خودرو شهروند ، در دام پلیس
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند